ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت وحدت ملی افغانستان: برنده انتخابات رئیس‌ جمهوری می‌شود، بازنده رئیس شورای اجرایی

بعد از سفر جان کری،

بعد از سفر جان کری، وزیر امور خارجه  ایالات متحدهٔ آمریکا به افغانستان و دیدار روز یک‌شنبه او با هر دو نامزد دوره دورم انتخابات ریاست جمهور افغانستان اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله فضای کشور رنگ دیگری به خود گرفت. خشم‌ها به لبخند و تهدیدها به توافق برای «وحدت ملی» تبدیل شدند.

محمد محقق، معاون عبدالله عبدالله، در گفتگو با بخش فارسی «بی‌بی‌سی» جزییات دیگری از توافق‌های صورت گرفته را بیان کرده است. محمد محقق  گفته که در دولت وحدت ملی، برنده انتخابات رئیس جمهور و فرد بازنده، رییس شورای اجرایی خواهد شد.

احمد قریشی، رئیس مرکز خبرنگاران افغانستان در کابل در گفت‌وگو با رادیو زمانه از آن گفت که با وجود خوشبینی‌های مردم افغانستان همچنان جای نگرانی باقی‌ست و نباید اشاره‌های معنادار حامد کرزی، ریس‌جمهور سابق افغانستان دست‌کم گرفت. احمد قریشی  معتقد است که تلاش‌های عبدالله عدبالله برای شمارش سی در صد آرای جنجالی، با موفقیت بیشتری همراه بوده تا آنجا که قرار شده کلیه آرای دوره دوم انتخابات ریاست جمهوری شمارش شوند.

احمد قریشی، رئیس مرکز خبرنگاران افغانستان در کابل، در گفتگو با رادیو زمانه در باره این تحول جدی در فضای سیاسی افغانستان و نقش برجسته آمریکا در میانجی‌گری پیرامون امور داخلی این کشور و دلایل آن توضیحاتی داد.


 

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.