ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«ميزان آلودگی خوزستان ۲۵ برابر شد»

روزنامه شرق گزارش داده که روز دوشنبه ۲۳ تير، آلودگی ذرات گرد و غبار در برخی شهرهای استان خوزستان به ۲۵ برابر حد مجاز رسيد.

روزنامه شرق گزارش داده است که روز دوشنبه ۲۳ تير، آلودگی ذرات گرد و غبار در برخی شهرهای استان خوزستان به ۲۵ برابر حد مجاز رسيد.

بر پايه گزارش روز سه‌‌شنبه ۲۴ تیر اين روزنامه، شهريار عسگری، مسئول اطلاع‌رسانی اداره کل حفاظت محيط‌ زيست خوزستان گفت: «ميزان وجود ذرات گرد وغبار در شهر دزفول سه هزار و ۶۵۶، مسجدسليمان دو هزار و ۱۰۰، ماهشهر يک‌هزار و ۶۹۵، شادگان يک‌هزار و ۲۴۱ و در شهر اهواز نيز يک‌هزار‌ و ۲۰۰ ميکروگرم بر متر مربع ثبت شده است.»

اين در حالی است که ميزان استاندارد و مجاز ذرات معلق گرد و غبار در هوا ۱۵۰ ميکروگرم است.

شرق می‌نویسد افزايش ۲۵ برابری آلودگی هوا باعث نشده تا ادارات دولتی تعطيل شوند و روز دوشنبه همه کارکنان ادارات دولتی و خصوصی در هوای آلوده خوزستان در محل کار خود حاضر شدند، اما شدت آلايندگی باعث لغو تعدادی از پروازهای فرودگاه اهواز شده است.

سازمان هواشناسی ايران پيشتر در مورد افزايش آلودگی‌های ناشی از گرد و غبار و ريزگردهای عربی هشدار داده بود. افزون بر خوزستان‌، هوای استان‌های کرمانشاه و ايلام نيز به اين گرد و غبارها آلوده شده است.

گرد و غبارها و ريزگردها در چند سال اخير در ايران افزايش يافته‌اند که علت آن «خشک شدن تالاب‌های ايران» و «توقف کويرزدايی در عراق» است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.