ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

لرزش بازار روسیه در برابر تحریم‌های جدید امریکا

باراک اوباما تحریم‌هایی را علیه چند شرکت بزرگ روسیه ازجمله دو شرکت مهم تولیدکننده نفت و گاز، «رزنفت» و «نواتک»، به مرحله اجرا درآورده است.

باراک اوباما برای اولین بار تحریم‌هایی را علیه بزرگترین شرکت‌های روسیه به خاطر اقدامات این کشور در اوکراین طراحی و اجرا کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» تحریم‌های جدید قلب پایگاه قدرت ولادیمیر پوتین را هدف قرار داده‌اند، چرا که صاحبان شرکت‌های مزبور بخش قابل توجهی از ثروت خود را پس از به قدرت رسیدن وی کسب کرده اند.

واشینگتن، بعد از گذشت ماه‌ها از اعمال تحریم‌های مختصری که تنها افراد و شرکت‌های کوچک را هدف قرار می دهد، تحریم‌های اخیر را متوجه بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده نفت روسیه (رزنفت)، دومین تولیدکننده بزرگ گاز این کشور (نواتک) و سومین بانک بزرگ آن یعنی گازپروم کرده است.

گفته می‌شود این تحریم‌ها در واقع بخش دلاری تامین مالی شرکت‌های روسیه را در میان مدت و بلندمدت مختل خواهد کرد. ازجمله اهداف دیگر این تحریم‌ها عبارتند از تحت فشار گذاشتن شرکت وی‌ای بی‌ (VEB) که حسابرس پرداخت‌های دولت است و هشت شرکت نظامی که شامل شرکت تولیکننده اسلحه کلاشینکف نیز می‌شود.

خشم روسیه در برابر تحریم‌های جدید آمریکا

مسکو اقدامات اخیر آمریکا را محکوم کرده و آن‌ها را انتقامی بدوی در مقابل وقایع اوکراین دانسته است. پوتین نیز گفته است که تحریم‌های آمریکا به شرکت های تولیدکننده انرژی در آمریکا آسیب خواهد رساند و روابط میان دو کشور را نیز دچار بن بست خواهند کرد.

دیمتری مدودوف، نخست وزیر روسیه تحریم‌ها را شر دانسته و گفته که این اقدامات هیچ کس را به زانو نخواهد نشاند و روسیه توجه خود را به صنایع دفاعی معطوف خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «سی ان ان»، دیمیتری راگوزین، معاون نخست وزیر روسیه، در پیامی توییتری گفت: «تحریم‌های اعمال شده توسط واشینگتن بر بخش دفاعی روسیه غیرقانونی است و نشان می‌دهد که امریکا در پی رقابت ناعادلانه در بازار اسلحه است.»

کاهش قیمت روبل

قیمت سهام معاوضه شده بر اساس روبل و خود قیمت روبل در اولین ساعات پس از تحریم‌های جدید کاهش یافت، اما سقوط نکرد. قیمت سهام شرکت رزنفت که ۴ درصد از نفت مصرفی دنیا را تولید می‌کند، نیز ۴. ۵ درصد کاهش یافت. با توجه به سهم قابل ملاحظه این شرکت در تولید نفت، یک اختلال واقعی در کار این تولیدکننده عظیم می‌تواند به یک بحران انرژی در سطح جهان بدل شود. در روز پنج شنبه ۱۷ ژوئیه قیمت‌های نفت تنها اندکی بالا‌تر رفت و هیچ نشانی از تغییر قابل ملاحظه در قیمت نفت دیده نشد.

دولت اوکراین در کیف، روسیه را به ارسال غیرقانونی مهمات نظامی به جدایی‌طلبان طرفدار روسیه داخل اوکراین متهم می‌کند. اتحادیه اروپا نیز اتهامات مشابهی را به روسیه وارد کرده‌ و از این کشور خواسته‌ است  که به مساعد کردن شرایط کمک کند یا در غیر این صورت با دشواری‌های اقتصادی مواجه خواهد شد.

در تعارض های اخیر نیروهای روسی و اوکراینی در مرز میان این دو کشور، نیروهای روسی یکی از هواپیماهای جنگنده اوکراین را از بین بردند. بنا به کفته سخنگوی ارتش اوکراین، با این حال خلبان این جنگنده نجات یافته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.