ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله زمینی اسرائیل به غزه

مرز اسرائیل و نوار غزه، از عصر پنجشنبه شاهد صفوف تانک‌ها و نیروهای پیاده ‌نظام اسرائیل است که وارد خاک غزه شده‌اند.

مرز اسرائیل و نوار غزه، از عصر روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه(۱۷ ژوئیه) شاهد صفوف تانک‌ها و نیروهای پیاده ‌نظام ارتش اسرائیل است که وارد خاک غزه شده‌اند. این اولین حمله زمینی اسرائیل به غزه در بیش از پنج سال است.


پیش از آغاز پنج ساعت آتش‌بس «انسان دوستانه» و موقت در روز پنجشنبه، مقامات ارتش اسرائیل به خبرنگاران نیویورک تایمز و واشنگتن پست گفته بودند که احتمال وارد شدن نیروهای اسرائیل به خاک غزه بالاست. آن‌ها تأکید کرده بودند که اگر حماس در دوران آتش‌بس با آتش خمپاره و یا موشک به اسرائیل حمله کند، درگیری‌ها شدیدتر از قبل ادامه خواهد داشت.

ارتش اسرائیل می‌گوید که حماس در طول آتش‌بس موقت روز پنج‌شنبه، سه موشک به سمت اسرائیل پرتاب کرده است. همچنین، درست پس از پایان مهلت آتش‌بس، شبه‌نظامیان مسلح حماس از طریق تونلی به درون خاک اسرائیل نفوذ می‌کنند که با آتش یک هواپیمای جنگنده اسرائیل مواجه می‌شوند.

فوزی برهوم، یکی  از سخنگویان حماس گفت: «اسرائیل برای این حمله بهای سنگینی خواهد پرداخت و حماس برای مقابله آماده است.»

یک مقام امنیتی در غزه به خبرنگاران گفت که از ساعت ۱۹ شب به وقت محلی تمام مناطق مرزی در غزه زیر آتش تانک‌های اسرائیل قرار دارند: «همه مناطق مرزی زیر آتش‌اند». این مقام امنیتی که به شرط ناشناس ماندن با رسانه‌ها صحبت کرده است گفت: «صدای شلیک تانک‌ها در هر دقیقه می‌آید.»

ارتش اسراییل ضمن پخش کردن اعلامیه با فرستادن پیامک‌های تلفنی نیز ساکنان نوار غزه را ترغیب کرده است که منازل خود را ترک کنند.

تونل‌های حماس در مرز اسرائیل

به گزارش ارتش اسرائیل، ۱۳ کوماندوی مسلح حماس تلاش کرده‌اند به طور مخفیانه از طریق تونلی وارد خاک اسرائیل شوند که پس از ۲۵۰ متر حرکت درون مرز اسرائیل هدف حمله هواپیمای جنگده اسرائیل قرار گرفتند.

سرهنگ پیتر لرنر، از سخنگویان ارتش اسرائیل، گفت که حداقل یک شبه‌نظامی حماس در این حمله کشته شد و ۱۲ نفر دیگر از طریق همان تونل به داخل خاک غزه بازگشتند.

صفحه توئیتر پیتر لرنر، سخنگوی ارتش اسرائیل، تصاویری از نفوذ نظامیان حماس به داخل خاک اسرائیل را نشان می‌دهد.

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در بیانیه‌ای اعلام کرد که نتانیاهو دستور حمله زمینی ارتش به خاک غزه را ساعتی بعد از پایان آتش‌بس، صادر کرده و طرح آتش‌بس مصر را نیز به دنبال تجاوز حماس به خاک اسرائیل رد کرده است. در این بیانیه آمده است: «با توجه به تجاوز شنیع و بی‌وقفه حماس و نفوذ خطرناک این گروه به خاک اسرائیل، اسرائیل موظف است از امنیت شهروندان خود حفاظت کند.»

حمله زمینی اسرائیل  که از محدوده مرز زمینی و دریایی اسرائیل با نوار غزه آغاز شد، قسمتی از عملیاتی ده‌ روزه‌ای‌ است که اسرائیل به آن عنوان «صخره شکست‌ناپذیر» داده است. این عملیات با هدف نابود کردن زیرساخت‌های نظامی حماس صورت گرفته است و می‌خواهد حماس را برای حمله موشکی به خاک اسرائیل به طور کامل ناتوان کند و توانایی نفوذ این گروه به اسرائیل را محدود کند.

سرهنگ پیتر لرنر، سخنگوی ارتش اسرائیل، گفت که برنامه ارتش این کشور در این عملیات گسترده از بین بردن سلاح‌های حماس، توانایی شلیک موشک‌های حماس و تونل‌های زیرزمینی در مرز فلسطین با اسرائیل است. لرنر تأکید کرده است که این عملیات زمینی می‌تواند توسعه بیابد: «ما برای حفاظت از امنیت شهروندان غیرنظامی اسرائیل، زیرساخت‌های تروریستی و نظامی حماس، به ویژه سازه‌های تونل سازی و تونل زنی آن‌ها را هدف قرار داده‌ایم.»

در هفته‌ای که گذشت، هزاران نفر از سربازان اسرائیلی در مرز غزه منتظر دستور حمله زمینی به داخل خاک غزه بودند.

کشته شدن غیرنظامیان بیشتر در فلسطین

خیابان‌های غزه پس از پایان مهلت آتش‌بس پنج‌ساعته به سرعت خلوت شدند.

کماندوهای نیروی زمینی اسرائیل برای ورود شبانه به خاک غزه آماده می‌شوند.

به گزارش ارتش اسرائیل، پس از آتش‌بس موقت، پنجاه موشک حماس به سمت اسرائیل پرتاب شدند. هواپیماهای اسرائیلی و نیروهای زمینی نیز بلافاصله حمله را آغاز کرده‌اند.

افزایش درگیری‌ها بین اسرائیل و حماس پس از پایان مهلت آتش‌بس موقت روز پنجشنبه، موجب مرگ غیرنظامیان بیشتر از جمله سه کودک فلسطینی شد که در پشت‌بام خانه مشغول غذادادن به کبوتران بودند.

پدربزرگ این کودکان، مرزوق شحیبر، به دوربین تلویزیون‌ها گفت که دو پسر و یک دختر هشت تا ده ساله روی پشت‌بام مشغول غذا دادن به کبوترها بودند که هدف قرار گرفتند. تصویر تلویزیونی یک عروسک و دمپایی را در کنار خون ریخته شده روی زمین نشان داد.

کشته شدن این کودکان درست یک روز پس از خبر کشته شدن چهار پسر نه تا ۱۱ ساله در ساحل غزه، در رسانه‌ها منتشر شد.

هواپیماهای اسرائیل، قبل از حمله نظامی زمینی، شب‌نامه‌های تازه‌ای را بر سر مناطق مرز اسرائیل با غزه و شهرهای کلیدی ریختند به ساکنان هشدار دادند که خانه‌های خود را برای امنیت جانی ترک کنند.

عملیات زمینی به دنبال یک آتش‌بس پنج‌ساعتی که از ۱۰ صبح روز پنج شنبه برقرار بود آغاز شد. این آتش‌بس «انسان دوستانه» به مردم غزه فرصت می‌داد تا مواد غذایی، سوخت و دارو وارد کنند.

در ده روز گذشته، بیش از ۲۰ هزار فلسطینی خانه‌های خود را ترک کرده و در کمپ‌های موقت پنهان شده‌اند؛ در این مدت بازارهای تره‌بار و مواد غذایی نیز تعطیل بوده‌اند.

ارتش اسرائیل اعلام کرده است که حملات هوایی اسرائیل ۲۰۰۰ هدف را در غزه بمب باران کرده‌اند و اکنون نوبت حمله زمینی حساب‌شده است. در ده روز گذشته حماس نزدیک به ۱۵۰۰ موشک به سمت اسرائیل پرتاب کرده که اکثر آن‌ها توسط سیستم دفاع موشکی این کشور دفع شده‌اند.

جنگ زمینی حماس با اسرائیل و کشته شدن اولین نظامی اسرائیلی

به ادعای روزنامه «تلگراف فلسطين» جنگجويان فلسطينی که اغلب از سوی حماس بسيج شده‌اند، جلوی پيشروی نيروهای زمينی ارتش اسرائيل را گرفته‌اند. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که به گزارش روزنامه «تلگراف فلسطين» چاپ غزه، نيروهايی که اين روزنامه «مبارزان مقاومت فلسطين» خوانده است، توانسته‌اند حرکت ارتش اسرائيل را در آغاز تهاجم زمينی به غزه متوقف کنند.

این در حالی است که غیرنظامیان که تمام پنج‌شنبه شب را در تاریکی مطلق و بدون الکتریسته به سر برده‌اند به رسانه‌ها گفته‌اند که صدای گلوله‌های تانک‌های اسرائیلی تقریبا هر ثانیه شنیده می‌شود.

اسرائیل به غیرنظامیان هشدار داده است که هر کسی مسلح باشد در معرض شلیک سلاح‌های نیروی زمینی ارتش اسرائیل قرار خواهد گرفت.

ویدئوی لحظه ورود سربازان اسرائیل به خاک غزه:

بر اساس گزارش «تلگراف فلسطین» که اولین روزنامه آنلاین مستقر در نوار غزه است، ارتش اسرائيل تلاش کرده تا از نواحی شمالی نوار غزه در بيت لاهيا به روستای ام‌النصر وارد شود. با اين حال، مبارزان فلسطينی به سربازان اسرائيلی حمله کرده‌اند و بر اساس اخبار تأييدنشده هفت‌نفر از آنها را مجروح ساخته‌اند.

ارتش اسرائیل اعلام کرده است که یک سرباز اسرائیلی در درگیری با شبه نظامیان حماس کشته شده و چندین نفر دیگر در حمله زمینی نوار غزه زخمی شده‌اند.

این اولین مرگ یک نظامی اسرائیلی در نتیجه درگیری‌هایی است که از ده روز گذشته آغاز شده است. پیش از این یک غیر نظامی اسرائیلی مورد هدف خمپاره حماس قرار گرفت و کشته شد.

ارتش اسرائیل این احتمال را می‌دهد که سرباز اسرائیلی کشته شده در حمله زمینی به غزه در معرض آتش خودی جان خود را از دست داده باشد و تحقیقات در این مورد در جریان است.

فعالان فلسطينی نيز نام هفت فلسطينی را به عنوان قربانيان حمله اسرائيل به خان يونس منتشر کرده‌اند. به گزارش اين فعالان، خان يونس تحت حملات شديد ارتش اسرائيل قرار دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مهدی

    سلام حال وقت دخالت ایران است و فضاحتی دیگر...