ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پنجمین سالگرد قربانیان کهریزک در تهران

در پنجمین سالگرد قربانیان کهریزک، جمعی از فعالان اجتماعی و خانواده قربانیان خواستار پیگری پرونده ماجراهای سال ۱۳۸۸ شدند.

در پنجمین سالگرد قربانیان کهریزک، جمعی از فعالان اجتماعی و خانواده قربانیان خواستار پیگری پرونده ماجراهای سال ۱۳۸۸ شدند.

محدرضا زائری، روحانی و فعال رسانه ای، سخنران این مراسم، خواهان این شد که «عده‌ای از بزرگان»  برای «حل مساله کهریزک پا پیش بگذارند» چراکه «این زخم نمی‌تواند تا ابد باز بماند».

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، مراسم پنجمین سالگرد قربانیان کهریزک عصر روز پنجشنبه در مسجد ولی‌عصر با حضور خانواده قربانیان این حادثه، محسن روح‌الامینی، محمد کامرانی و امیر جوادی‌فر برگزار شد. چند تن از فعالان اجتماعی چون مهدی خزعلی، و نسرین ستوده، و همچنین سردار علایی نیز در این مراسم حضور داشتند.

محمدرضا زائری، نویسنده و فعال رسانه‌ای در سخنرانی خود در این مراسم با اشاره به حادثه کهریزک گفت: «هنوز کسانی که این حادثه را پدید آورده‌اند فرصت دارند که خطاهای‌شان را بپذیرند و برگردند. البته بزرگترهای نظام نیز باید آن‌ها را و برخی دیگر را که اکنون در سایه به سر می‌برند به پای میز محاکمه بکشانند. این افراد هنوز فرصت دارند که برگردند و به خطاهای‌شان اعتراف کنند.»

وی همچنین با اشاره به موضعگیری چند تن از نمایندگان نسبت به فراگیر شدن پوششی تحت عنوان «ساپورت» در میان زنان گفت: «آن‌چه جمهوری اسلامی را تهدید می‌کند خانم‌های ساپورت‌پوش یا مدل موی آقایان یا شبکه‌های ماهواره‌ای نیست؛ بلکه آنچه جمهوری اسلامی را تهدید می‌کند کسانی‌اند که به اسم انقلاب و اسلام به مردم ظلم کردند و هنوز پاسخگو نیستند.»

این فعال اجتماعی با اشاره به اینکه «ما منتظر توبه این افراد هستیم» ادامه داد:  «کسانی که باعث اتفاق کهریزک شده‌اند بیشتر از همه به دین خدا لطمه زده‌اند.»

در این مراسم مجید طاهری وکیل مدافع خانواده روح‌الامینی در پیوند با وضعیت فعلی پرونده متهمان حادثه کهریزک به خبرنگار ایسنا گفت:‌ «قسمت مهم پرونده در دادسراست و ما منتظریم بازپرس دادسرا پرونده ما را به دادگاه ارسال کند.»

وی افزود: «پرونده ما درحالی هنوز در دادسرا قرار دارد که پرونده خانواده مرحوم کامرانی به دادگاه ارسال شده است. ما اکنون علت عدم ارسال پرونده را نمی‌دانیم. البته دلیلی که ذکر می‌شود این است که متهم اصلی این پرونده، پرونده‌های دیگری نیز دارد.»

سعید مرتضوی، دادستان پیشین تهران، حسن زارع دهنوی، معاون سابق امنیتی دادستانی تهران و علی‌اکبر حیدری‌فر، دادیاری که دستور انتقال تعدادی از معترضان انتخاباتی در سال ۱۳۸۸را به بازداشتگاه کهریزک داده بود، سه متهم پرونده کهریزک هستند.

مرتضوی در ابتدا علت مرگ این سه تن را بیماری مننژیت اعلام کرد اما مدتی بعد با تشکیل کمتیه‌های حقیقت‌یاب مشخص شد که این سه نفر بر اثر ضرب و شتم جان داده‌اند.

علی کامرانی، پدر محمد کامرانی، هفته پیش در گفت‌وگویی با شرق به مناسبت پنجمین سالگرد مرگ شماری از معترضان به انتخابات سال ۱۳۸۸در بازداشتگاه کهریزک گفته بود که سعید مرتضوی، دادستان پیشین تهران در جریان دادگاه مربوط به فرزند وی گفته است: «من خلاف کردم، دادیار من خلاف کرده و من عذرخواهی می‌کنم و دست و پای شما را می‌بوسم.»

کامرانی به مرتضوی پاسخ داده است: «همان‌طور که روز اول می‌گفتی بچه‌های ما "مننژیت" گرفته‌اند، حالا در رسانه از مردم ایران و خانواده جان‌باختگان عذرخواهی کن و تغییر رویه بده تا من ببخشم. او در دفتر دکتر کمالی، وکیل ما این‌ها را می‌گفت اما در عمل انجام نمی‌داد.»

در بازداشتگاه کهریزک دست‌کم چهار نفر از معترضان به نتیجه انتخابات بحث‌برانگیز ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ایران، به‌ نام‌های امیر جوادی‌فر، محسن روح‌الامینی، محمد کامرانی و رامین آقازاده قهرمانی کشته شدند.  نام رامین قهرمانی در گزارش کمیته پیگیری مجلس نیامده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اخبار ایران : » پنجمین سالگرد قربانیان کهریزک در تهران

    […] رادیوزمانه: در پنجمین سالگرد قربانیان کهریزک، جمعی از فعالان اجتماعی و خانواده قربانیان خواستار پیگری پرونده ماجراهای سال ۱۳۸۸ شدند. […]

  • Delavar

    حضرت مولانا جلال الدین محمد رومی بلخی در یکی از قصاید پر مغز خود که به وصف حال آمال و مشاهدات یک خاتون می گذرد، نوعی از شهادت را بر شمرده که شامل حال این عزیزان نیز می شود. به امید نوشیدن شهد شهادت توسط تمامی طالبان آن.

  • پنجمین سالگرد قربانیان کهریزک در تهران | Mypersia

    […] http://www.radiozamaneh.com/162499 […]