ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اخطار داعش به مسيحيان در موصل

داعش به مسيحيان شهر موصل هشدار داد که برای زندگی در «خلافت‌ اسلامی» تنها سه راه پيش روی خود دارند: «يا مسلمان شوند، يا ماليات دينی پرداخت کنند و يا کشته می‌شوند.»

گروه خودخوانده دولت اسلامی «داعش» با صدور بيانيه‌ای در شهر موصل عراق، تا شنبه ۲۸ تیرماه (۱۹ ژوئیه)، به مسيحيان اين شهر هشدار داد که برای زندگی در «خلافت‌ اسلامی» تنها سه راه پيش روی خود دارند: «يا مسلمان شوند، يا ماليات دينی پرداخت کنند و يا کشته می‌شوند.»

داعش در بیانیه‌ای به مسیحیان که در موصل ماندند اعلام کرد یا جزیه بپردازند، یا اسلام بیاورند و یا بجنگند

در اين بيانيه داعش اعلام کرده مسيحيان مناطق تحت کنترل عراق و سوريه که می‌خواهند در مناطق «خلافت اسلامی» باقی بمانند، اوايل اين ماه بايد موافقت خود را با شرايط «ذمه» اعلام کنند.

داعش در ادامه این شرایط را يک عمل تاريخی خوانده‌ که تحت آن، غير مسلمانان در سرزمين های اسلامی در ازای پرداخت «جزيه» می‌توانند در امان بمانند.

به گزارش «روزنامه گاردین»، ابوبکر بغدادی رهبر داعش گفته این گروه، به مسیحیان سه گزينه پيشنهاد کرده‌. یا اسلام بیاورند، یا قرارداد ذمه شامل پرداخت جزيه را بپذیرند و یا در نهایت اگر امتناع کردند گزینه‌ای جز شمشير بین آنها باقی نمی‌ماند.

ذمه، قوانين حاکم بر زندگی غير مسلمانان تحت حکومت اسلامی را شامل می‌شود که از صدر اسلام برقرار شد اما تا حد زيادی در طول اصلاحات عثمانی از اواسط قرن ۱۹ میلادی منسوخ شده بود.

به گفته يکی از ساکنان موصل اين بيانيه روز پنج شنبه توزيع و در مساجد خوانده شد.

او اظهار کرد که ابوبکر البغدادی رهبر دولت اسلامی، که او را «خليفه ابراهيم» می‌نامند به مسيحيان تا روز شنبه مهلت داده تا چنانچه اين شرايط را نمی‌پذيرند، مرزهای خلافت اسلامی را ترک کنند؛ در غير اين صورت با مرگ مواجه می‌شوند.

ابوبکر البغدادی، رهبر داعش تا روز شنبه به مسیحیان مهلت داده

در حدود يک دهه پيش، جمعيت مسيحی شهر موصل، نزديک به ۱۰۰ هزار نفر بود اما با موج حملات به مسيحيان که از سال ۲۰۰۳ پس از حمله آمريکا به عراق برای سرنگونی صدام حسين شروع شد، اين تعداد کاهش یافت.

در ماه گذشته پس از شکل گيری دولت اسلامی، اين جمعيت حدود پنج‌هزار تن برآورد شد که حجم گسترده‌ای خانه‌های خود را ترک کردند و اکنون تنها حدود ۲۰۰ تن باقی مانده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    از اول اینطور به مردم القاء کرده اند که اسلام یعنی تسلیم . یعنی هر چه به شما گفتند چشم و گوش بسته بپذیرید و دم بر نیاورید . محمد با این آئین مزخرف من در آوردی خود ، جنایات بسیاری مرتکب گردید و هم اینک هم ملتهای جهان از این دین کذائی به شدت خسارت دیده و همه روزه با مصائب و مشکلات عدیده و فراوانی که برای آنها ایجاد کرده دست و پنجه نرم میکنند . البته ماهیت دروغین و ضد بشری دین و مذهب اسلام برای اکثریت ملتهای جهان رو گردیده است ولی متاسفانه هستند جاهلین متعصبی که هنوز چشم و گوش خود را بر واقعیتهای تلخ بسته اند و امید است با مطالعه و آگاهی ، خط سیر فکری خود را عوض نموده و با منطق و عقل سلیم خرافات و تعصبات کور را به دور ریخته ، در راه شناخت ایزد پاک کوشش نمایند .

  • بابک

    به چهره نجیب و دردمند این خانمهای مسیحی بنگرید. در 1400 سال پیش زنان و دختربچگان دردمند و سوگوار و تجاوز شده ، از سرزمینهای ایرانی و رومی و یمنی در آن روزگار تا مدینه ، جدایی از خانواده و خویشان و ..... تصور کنید چه حالی داشتند. ولی ما اینها را فراموش کردیم و گریه برای کسانی میکنیم که بر سر تقسیم دارایی های غارت شده و برای دستیابی بیشتر به ناموس مردم با هم درگیر شدند و بروی هم شمشیر کشیدند و عده ای کشته شدند . غیرت را ببینید( البته پیش ازاآن ناآگاهی را )

  • بابک

    فرید و پیامگذار « 3 شرط تاریخی»، دست مریزاد، زنده باشید.

  • ۳ شرط تاریخی

    انگار تاریخ خود را مجددا پس از ۱۵۰۰ سال تکرار می‌کند. این ۳ شرط در واقع تکرار ۳ شرطی است که مسلمانان متجاوز ۱۵۰۰ سال پیش در برابر ملل شکست خورده گذاشتند؛ یا قبول دین اسلام یا پرداخت جزیه و یا مرگ. مردم ایران زمین در آن هنگام تن به شرایطی دادند که هر کس دیگری برای بقای خود نیز تن آنها می‌داد. در سالهای ابتدائی مسلمانان اشغالگر تا توانستند زنان، کودکان و پسربچه‌گان ایرانی را که به اسارت گرفته بودند به سرزمین خود منقل کردند که از آنها به عنوان «جواری»، «ملک یمین» (سوره‌های المؤمنون؛ آیه‌های ۵،۶،۷، الأحزاب؛ آیه‌های ۵۰ ،۵۲ ،۵۵، النساء؛۳، ۲۴، ۳۶، النور آیه ۵۸) و «غلمان=پسر بچه‌ها» (سوره الطور آیه ۲۴، سوره الانسان آیه ۱۹، سوره الواقعه آیه ۱۷) استفاده نمایند. بسیاری از کشاورزان و دیگر انحای ملت برای پرهیز از مالیات سنگین و خانمان برانداز (جزیه) وانمود به مسلمانی کردند گرچه در خفا به دین و آیین پدران خود عمل می‌نمودند. بمرور زمان و در طول حدود ۲۰۰ سال تا ابتدای حکومت صفاریان این «ادای» مسلمان در آوردن آنچنان جا افتاد که بسیاری آیین‌ و دین کهن خود را فراموش کردند و شد آنچه که امروز در ایران شاهدش هستیم. ظهور طالبان، داعش و نیز صبغه ایرانی آن که همین حکومت اسلامی در ایران باشد این خاصیت را دارد که چهره کریه و بزک نکرده این دین را به عیان بگذارد. اگر تاکنون عده‌ای پژوهشگر به ماهیت ضد بشری این دین اگاه بودند امروز به شکرانه داعش و طالبان و خمینی توده وسیعی از مردم در عمل به ماهیت این دین پی برده‌اند. گرچه این دانش به قیمت بسیار گرانی بدست آمده ولی پس از پایان این دوره تاریک برای بشریت (عصر طلائی اسلام) دیگر اینها این امکان را نخواهند داشت که کرامت انسانی انسانها را زیرپا بگذارند و ملتی را چنین برده کنند. حوادث این چند دهه نیز دست کسانی که مدام دم از اسلام رحمانی می‌زنند و شعر اسلام به ذات خود ندارد عیبی را بر همگان می‌خوانند را بخوبی رو کرده است. اسلام واقعی اسلام خمینی است اسلام واقعی اسلام ملا عمر و طالبان است اسلام واقعی اسلام داعش است بقول سیف فرغانی: «بادی که در زمانه بسی شمع ها بکشت/ هم بر چراغدان شما نیز بگذرد/ زین کاروانسرای بسی کاروان گذشت/ ناچار کاروان شما نیز بگذرد/ آن کس که اسب داشت غبارش فرو نشست/ گرد سم خران شما نیز بگذرد»

  • farid

    از آن طرف هم در مقابل این حرکات جاعش (جمهوری اسلامی ایران، عراق و شام) داعش درست شدە است. من فرقی بین این دو تا نمیبینم. فقط میدانم اگر اولی وجود نداشت دیگری درست نمیشد. . آخر داعش چە کاری کردە است، کە جاعش نکردە باشد؟ تحمیل شیوەی افراطی دینی بە دیگران و اشاعە مقنعە، روسری، توسری - سنگسار - تجاوز بە زنان، کشتن و دربدر کردن مسیحیها، بهائیها، زرتشتیها شیعە سنی زن و مرد؟

  • بابک

    این همان سه شرطی است که عربهای مسلمان در 1400سال پیش برای ایرانیان مسیحی و زرتشتی گذاشتند به اضافه این که راه سوم به اسیری و کنیزی بردن زنها و بچه های مردم هم درپی کشتار بوده. ادعای استقبال مردم و با آغوش باز پذیرفتن مجاهدان اسلام در آن زمان را در موصل ببینید