ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شمار قربانيان انفجار معدن در اردکان يزد به پنج نفر رسيد

با مرگ سه نفر ديگر از مصدومان انفجار معدن «قلعه خرگوشی» شهرستان اردکان در استان يزد، شمار قربانيان اين حادثه به پنج نفر رسيد.

با مرگ سه نفر ديگر از مصدومان انفجار معدن «قلعه خرگوشی» شهرستان اردکان در استان يزد، شمار قربانيان اين حادثه به پنج نفر رسيد.

بر اثر انفجار در معدن گرانيت قرمز «قلعه خرگوشی» که ۱۸ تير رخ داد، دو نفر کشته شدند و سه نفر ديگر زخمی شده بودند که اکنون اين سه کارگر نيز جان خود را از دست داده‌اند.

اعتماد، روزنامه صبح ايران در شماره دوشنبه ۳۰ تير گزارش داد اين سه کارگر به دليل «شدت جراحات وارده» جان خود را از دست دادند.

به گفته محمدحسين رياحی، مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان يزد دليل انفجار در اين معدن «روشن کردن سيگار در انبار مواد منفجره و انداختن ته سيگار روی يکی از محموله‌های فسفر» بوده است.

در معدن رو باز «قلعه خرگوشی» اردکان ۱۷ کارگر مشغول به کارند و شرکت کوه نور پارس که مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت را دارد از آن بهره‌برداری می‌کند.

چندی پيش مولود جافريان، معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: «در هر ۱۶ روز يک معدنچی در معادن کشور می‌ميرد.»

روابط عمومی پزشکی قانونی ايران نيز اعلام کرده که در سال ۹۲ يک‌هزار و ۹۹۴ نفر در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند. اين رقم در مقايسه با سال ۹۱که تعداد تلفات حوادث کار يک‌هزار و ۷۹۶ نفر بود، ۱۱درصد افزايش يافته است.

سازمان پزشکی قانونی همچنین گفته است در ۱۰ سال گذشته (۱۳۸۳ تا ۱۳۹۲) ۱۲ هزار و ۴۳۷ نفر در حوادث کار جان خود را از دست داده‌اند و تلفات حوادث کار طی سال‌های اخیر سیر صعودی داشته است.

در این ۱۰ سال کمترین میزان مرگ ناشی از حوادث کار با ۶۹۷ مورد در سال ۱۳۸۳ و بیشترین این آمار با یک‌هزار و ۹۹۴ فوتی در سال ۱۳۹۲ گزارش شده ‌است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.