ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تخريب «خانه دايی جان ناپلئون» متوقف شد

قائم مقام شهردار منطقه ۱۲ تهران از توقف تخريب بخشی از خانه تاريخی اتحاديه (دايی جان ناپلئون) خبر داد.

پيمان محسنی، قائم مقام شهردار منطقه ۱۲ تهران از توقف تخريب بخشی از خانه تاريخی اتحاديه (دايی جان ناپلئون) خبر داد.

خانه تاريخی اتحاديه (دايی جان ناپلئون)

محسنی به خبرگزاری دولتی ايرنا گفت: «پرونده تخريب بخشی از اين خانه برای بررسی قضايی و بحث‌های مربوط به بخش تاريخی آن، از طريق شهرداری منطقه به دادسرا ارجاع شده است.»

وی افزود: «بخشی از خانه اتحاديه مدتی پيش توسط مالک به شخص سومی فروخته شد و او نيز قصد تخليه خاک و نخاله از حياط زمين خود داشت.  براساس گفته مالک، هنگام انجام عمليات نخاله‌برداری از محوطه، بخشی از ديواری که بين ساختمان قديم و جديد خانه اتحاديه بود، فرو ريخت.»

محسنی گفت: «هرچند پيمانکار اين پروژه ادعا دارد که هنگام انجام عمليات خاک‌برداری با لودر کوچکی که در حال کار بود، بخشی از ديوار فرو ريخته است اما اين قضيه آن طور هم که گفته می‌شود، به نظر نمی‌رسد.»

خانه و باغ اتحاديه يا «خانه امين‌السلطان» معروف به «خانه دايی جان ناپلئون» عمارتی مربوط به دوران قاجار در مرکز تهران است که به عنوان تنها بازمانده از خيابان لاله‌زار قديم است.

خانه و باغ اتحادیه بر اساس منابع تاریخی خانه «امین السلطان» صدراعظم ناصرالدین شاه، مظفرالدین شاه و محمدعلی شاه است که پس از کشته شدن او، توسط «حاج رحیم اتحادیه» خریداری می‌شود. این خانه در سال ۱۳۵۳ محل فیلمبرداری سریال دایی جان ناپلئون ساخته ناصر تقوایی بود، خانه اتحادیه در ۱۲ تیر سال ۱۳۸۴ ثبت ملی شد و در نهایت در سال ۱۳۸۹ با رأی دیوان عدالت اداری از این فهرست خارج شد.

سرانجام در بهمن ماه ۱۳۹۲، شورای شهر تهران به فوريت طرح الزام شهرداری تهران به خريداری و بازسازی اين خانه تاريخی رأی داد که بر اساس آن قرار شد کاربری اين خانه – باغ تاريخی پس از بازسازی و احيا از سوی شهرداری تهران به مرکز فرهنگی – هنری تغيير پيدا کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.