ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعداد کشته‌‌شدگان جنگ غزه از ۵۰۰ نفر گذشت

غزه در ۲۰ ژوئیه شاهد بالاترین تلفات جنگ در پنج سال گذشته بود. جامعه جهانی خواهان آتش‌بس است اما نتانتاهو می‌گوید حملات تا دستیابی به اهداف مورد نظر ادامه می‌یابند.

نیروی زمینی اسرائیل در نوار غزه خانه‌ به خانه پیشروی می‌‌کند و شمار قربانیان دو طرف در یک روز، از ۱۰۰ نفر تجاوز کرد. تنها در محله شجاعیه، بیش از ۷۰ نفر طی بمباران یکشنبه ۲۰ ژوئیه جان خود را از دست دادند. بسیاری از این عده، زن و بچه بودند.

منابع فلسطینی اعلام کرده‌اند که طی دو هفته حملات اسرائیل، ۵۰۰ نفر از جمله ۱۱۲ کودک کشته شده‌اند. تلفات انسانی یکشنبه ۲۰ ژوئیه، بالاترین میزان قربانیان در منازعات پنج سال گذشته در غزه را رقم زد.

آژانس امداد و کار سازمان ملل می‌گوید از شروع درگیری‌ها ۸۱ هزار نفر به ۶۱ مرکز وابسته به این سازمان در غزه پناه آورده‌اند.

بیرون کشیدن جنازه‌ها از زیر آوار در محله شجاعیه ادامه دارد

جامعه جهانی در تکاپوی برقراری آتش‌بس است اما نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت عملیات زمینی و هوایی تا زمان دستیابی اسرائیل به کلیه اهداف مورد نظر ادامه خواهند یافت. او حماس را تهدید کرد که روزهای سخت‌تری در انتظارش است.

نخست‌وزیر اسرائیل هم‌چنین حماس را مسئول کشته شدن افراد غیرنظامی دانست.

موشه یعلون، وزیر دفاع اسرائیل نیز می‌گوید که روند انهدام تونل‌های حماس چند روز دیگر ادامه خواهد یافت. یعلون تاکید کرده که روزهای طولانی برای مواجهه با حماس در پیش خواهد بود.

ژنرال بنی گانتز، فرمانده ارتش اسرائیل، از کشته شدن غیرنظامیان فلسطینی ابراز تاسف کرده اما یادآور شده که حملات به نوار غزه با قاطعیت ادامه خواهند یافت. او در توجیه بمباران محله مسکونی شجاعیه، به هشدار ارتش برای ترک منطقه اشاره کرده است. بنی گانتز این را نیز گفته که اسرائیل وظیفه اخلاقی حراست از جان مردم خود را هم بر عهده دارد.

ظرف چهار روزی که از شروع عملیات زمینی اسرائیل در نوار غزه می‌گذرد، ۱۸ سرباز اسرائیلی کشته شده‌اند. ۱۳ نفر این عده در نبرد تن به تن با اعضای شاخه نظامی حماس «گردان عزالدین قسام» به قتل رسیده‌اند.

تحرک و پیش‌روپی تانک‌های اسرائیلی در امتداد نوار غزه

شامگاه یکشنبه ۲۰ ژوئیه، موضوع اسارت یک سرباز اسرائیلی به دست شاخه نظامی حماس تکذیب شد. رون پروسر، نماینده اسرائیل در نشست شورای امنیت در نیویورک این خبر را نادرست خواند. این در حالی است که حماس قبلا در تلویزیون، اسم و شماره پرسنلی این سرباز را اعلام کرده بود.

نشست شورای امنیت

در نشست شورای امنیت در شامگاه یکشنبه ۲۰ ژوئیه، نسبت به شرایط غیرنظامیان و شهرهای زیر حمله در مناطق فلسطینی ابراز نگرانی شدید شد. ریچارد گسانا، نماینده راوندا در سازمان ملل و رئیس ادواری این شورا گفت: «از طرفین می‌خواهیم از هیچ کاری برای حراست از غیرنظامیان فروگذار نکرده و حقوق بین‌الملل را رعایت کنند.»

این نشست پشت درهای بسته انجام شد و دو ساعت به طول انجامید. اعضای شورای امنیت پیوسته برای نشست‌های اضطراری فراخوانده می‌شوند اما تشکیل جلسه در شامگاه یکشنبه امری غیرمعمول توصیف شد.

بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل، در چارچوب تلاش‌ جهانی برای حل بحران غزه در قطر به سر می‌برد. او کشته‌شدن غیرنظامیان را «بی‌رحمانه» خوانده و از طرفین خواسته که خویشتندار باشند.

سفر جان کری به مصر

وزیر خارجه آمریکا، در ادامه تحرکات دپیلماتیک، دوشنبه ۲۱ ژوئیه به قاهره رفت  تا با مقامات ارشد مصری پیرامون برقراری آتش‌بس رایزنی کند. در اطلاعیه وزارت خارجه آمریکا گفته شده که «ایالات متحده و هم‌پیمانان بین‌المللی آن، عمیقاً نگران گسترش منازعه در خاورمیانه و خطرات جانی علیه مردم بیگناه هستند.»

این اطلاعیه بر لزوم پایبندی طرفین به آتش‌بس توافق شده در نوامبر ۲۰۱۲ تاکید کرده است.

شامگاه یکشنبه ۲۰ ژوئیه، باراک اوباما در تماس تلفنی با نتانیاهو، خواستار آتش‌بس فوری شد. اوباما در عین حال، ضمن ابراز نگرانی از کشته شدن غیرنظامیان فلسطینی، بر حق دفاع اسرائیل از خود تاکید کرد.

قرار است عصر دوشنبه محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با خالد مشعل، رئیس سیاسی حماس در دوحه ملاقات کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • داود

    از روز هم روشنتر است که اسرائیل رژیمی غاصب ونژاد پرست هست .. من نه اعتقادی به اسلام ودین و ولی امر وامثالهم ندارم که مرا متهم به قاضی یکطرفه ننمایید ولی بهتر بود نویسنده مجهول این مقاله یه سری به تاریخ میزد که محمد اسلام هیچگاه دست به کشتار قوم یهود نزد ایشان با قوم یهود قرارداد بست که به ضرر شهر مدینه کاری انجام ندهند فکر میکنم پیمان بنی قریظه بود وسپاه محمد هم با آنها کاری ندارئد ومیتوانند راحت در کنار ممسلمانا ن زندگی کنند ولی این قوم یهود بود که پیمان شکنی کرد وفکر کرد که خیلی زرنگ هست وبه کفار مکه کمک اطلاعاتی میکردند ودر نتیجه محمد اینا را از شهر اخراج کرد ودر ضمن بگویم حتی خود آمریکا در جریان سفر چندین باره جان کری به اسرائیل نتونست حتی این گردن کلفت **صفت را قانع کند که شهرک سازی نکند ولی اسرائیل بدون توجه حتی به نزدیکترین هم پیمانان خودش این کار را انجام میداد و آخر آدم کدوم کار اسرائیل را ستایش کند بمب اتم میسازد وسلاح کشتار جمعی درست میکند وبه هیچ ارگان وسازمانی هم پاسگو نیست این کشور که کوچکترین قراردادی را که برای منع ساخت سلاح اتمی امضاء نکرده فردا چطور تضمین میدهد که از اینا استفاده نمکند مگر این سلاح ها شوخی بردار هست این رژیم که به نزدیکترین هم پیمان خودش آمریکا هم بر سر ساخت چند واحد خانه بی توجهی میکند چطور فراد میخواهد از این سلاح ها استفاده نکند این کشور به هیچ قید وبند قانون بین المللی توجهی نمکند وبی مهابا داره قانون شکنی میکند وبشدت هم مذهبی ونژاد پرست هست پس بهتر هست هم کیشان این کشور گستاخ از خواب غفلت بیدار شده وبیشتر از این به این کشور باج ندهند که آخر دامن خود اینها را هم میسوزاند حالا این رژیم داره نزدیک به یک قرن نسل کشی میکنه حلا داره می اندازه گردن جمهوری اسلامی وحماس وحزب الله .. اینا دیگه موجودیتش بیشتر از 30 سال که نیست الآن این رژیم داره 70 سال اونجا آدم میکشه بس کنید اگر یه ذره انسان هم باشید متوجه میشید که مقصر کی هست