ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع دوباره کارگران ذغال سنگ البرز شرقی در شاهرود

صبح روز دوشنبه (۳۰تیرماه) کارگران معدن ذغال سنگ البرز شرقی در منطقه طرزه استان سمنان برای چهارمین بار در ماه جاری در اعتراض به خصوصی‌سازی این معدن دست از کار کشیدند.

صبح روز دوشنبه (۳۰تیرماه) کارگران معدن ذغال سنگ البرز شرقی در منطقه طرزه استان سمنان برای چهارمین بار در ماه جاری در اعتراض به خصوصی‌سازی این معدن دست از کار کشیدند.

کارگران معدن البرز شرقی (عکس: یونس خانی/خبرگزاری مهر)

این کارگران با سفر به شهرستان شاهرود در مقابل ساختمان ستاد مرکزی این معدن تجمع کردند.

رحمان عجم نائب رئیس شورای اسلامی کارگران معادن ذغال سنگ البرز شرقی با اعلام این خبر به ایلنا گفت: «با وجود آنکه در چندین نوبت از مسئولان استانی وشهرستانی از سوی کارگران خواسته شده است تا مانع خصوصی‌سازی این معدن و واگذاری ۴۲ هکتار از زمین‌های این واحد به شهرداری شوند، اما آنان نسبت به این موضوع بی‌توجه‌اند.»

به گفته وی، آنچه موجب نگرانی  برخی کارگران شده واگذاری حدود ۱۲۰ واحد مسکونی سازمانی این معدن است که در بخشی از ۴۲ هکتار زمین واگذارشده به شهرداری قرار دارد. در صورت تحقق این موضوع، کارگران این معدن ناچارند این خانه های سازمانی را تخلیه کنند.

هر کارگر ساکن در این واحد‌های سازمانی، ماهانه فقط۵۰ هزار تومان به شرکت البرز شرقی پرداخت می‌کنند.  حدود ۸۰ کارگر معدن البرز شرقی در این واحد‌های سازمانی زندگی می کنند.

قرار است جلسه‌ای در روز پنجشنبه با حضور نمایندگان کارگری و مسئولان فرمانداری برای رفع مشکلات سکونت کارگران این معدن برگزار شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.