ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مدعای روسیه علیه اوکراین در سقوط پرواز MH17

روسیه می‌گوید یک شکاری ارتش اوکراین کمی پیش از سقوط هواپیمای مسافربری ارمالزی در کنار آن پرواز کرده است. این مدعا تمامی شواهد سرویس‌های امنیتی غرب را زیر سوال می‌برد.

روسیه می‌گوید یک شکاری ارتش اوکراین کمی پیش از سقوط هواپیمای مسافربری ارمالزی در کنار آن پرواز کرده است. این مدعا تمامی شواهد سرویس‌های امنیتی غرب را زیر سوال می‌برد.

وزارت دفاع روسیه در ماجرای سقوط هواپیمای مسافربری در حریم هوایی شرق اوکراین، موضعی تهاجمی گرفت. ژنرال آندری کارتوپولف از ستاد کل نیروهای مسلح روسیه می‌گوید یک جنگنده شکاری ارتش اوکراین به پرواز MH17 نزدیک شده و در لحظاتی فاصله هواپیمای جنگی SU-25 اوکراین با هواپیمای مسافربری تنها بین «۳ تا ۵ کیلومتر» بوده است. شاهد این مدعا، اطلاعات برج مراقبت پرواز روسیه اعلام شده است.

یک جنگنده SU-25  ارتش اوکراین

قصد مسکو از انتشار این اطلاعات مقابله با اتهام‌های وارده به شورشی‌های طرفدار روسیه در مورد شلیک به هواپیمایی مالزی در پنج‌شنبه ۱۷ ژوئیه است. وزارت دفاع روسیه می‌گوید حدود ساعت پنج و بیست دقیقه بعد از ظهر ، یعنی سه دقیقه پیش از محو پرواز MH17 از صفحه رادار، موردی از کاهش سرعت در مرکز مراقبت پرواز ثبت شده است.

نظامیان روسی کاهش سرعت را تائیدی بر عدم اصابت یک موشک قوی زمین به هوا به هواپیمای مسافربری می‌دانند و عنوان می‌کنند که هواپیما مورد اصابت راکت یک هواپیمای جنگی قرار گرفته است.

یک تحلیلگر نظامی در مسکو گفت موشک‌های زمین به هوا حاوی مقادیر زیادی مواد منفجره هستند و اصابت آنها به هواپیمایی در ارتفاع ده کیلومتری، موجب متلاشی شدن هواپیما در یک آن می‌شود: «در حالی که اصابت یک موشک کوچک هوا به هوا، ابتدا موجب انحراف و چرخش هواپیما می‌شود و تازه پس از کم شدن ارتفاع آن و رسیدن به سطح ۲۰۰۰ متری زمین است که هواپیما به دلیل فشار و مقاومت هوا متلاشی خواهد شد.»

جنگنده  شکاری SU-25 از تولیدات دوران شوروی‌ست. تحلیلگر نظامی روس می‌افزاید که این هواپیما در اصل هواپیمای تهاجمی نیست بلکه به قصد پشتیبانی نیروی زمینی از ارتفاع پائین طراحی شده است، با این حال می‌تواند موشک‌های R-60  حمل کند.

ژنرال کارتوپولف در مورد ارتفاع جنگنده اوکراینی توضیحی نداده و مدرکی نیز  برای تائید ادعاهای یاد شده ارائه نکرده است.

رئیس جمهور اوکراین فورا نسبت به مدعای وزارت دفاع روسیه واکنش نشان داد و آن را تکذیب کرد. پترو پوروشنکو گفت که در زمان حادثه سقوط هواپیما تمامی هواپیماهای اوکراین در منطقه مورد نظر بر روی زمین بودند.

ماموران امنیتی غربی دلیل سقوط پرواز MH17 را اصابت موشک زمین به هوای «بوک» می‌دانند. آمریکایی‌ها انگشت اتهام را مشخصا به سوی جدایی‌طلبان هوادار روسیه گرفته‌اند. امری که ژنرال کارتوپولف آن را به طور قطعی تکذیب می‌کند و می‌گوید اگر آمریکایی‌ها تصاویری از شلیک راکت دارند، باید آن را منتشر کنند.

وزارت دفاع روسیه واشنگتن را هم متهم کرده که در شلیک به هواپیمای مسافربری دخیل بوده است: در هنگام فاجعه یک «دستگاه فضایی آمریکا بر فراز منطقه پرواز می‌کرد.» به نظر می‌رسد که منظور وزارت دفاع روسیه، ماهواره‌های متعدد آمریکایی باشند.

ارتش روسیه با رد اتهامات مربوط به تسلیح شورشیان، اعلام کرده که تاکنون سیستم پدافند "بوک" و هیچگونه «سلاح سنگین» برای جدایی‌طلبان اوکراین ارسال نشده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرهاد - فریاد

    همیشه رسم برآن بوده که طرفین دنبال جعبه ی سیاه می رفتند و سپس متخصصین پرواز نظر خودشان را اعلام کنند همچنین گروهی نیز در تجسس هواپیما نظرشان را اعلام می کنند اما در این قضیه به نظر میرسد طرفین برای سبقت گرفتن در تبلیغات همدیگر را متهم می کنند و هنوز دود هواپیما در آسمان بود که دولت اوکراین روسیه را متهم کرده و امریکا نیز از دولت اوکراین پشتیبانی کرده و اتحادیه ی اروپا هم موضوع تحریم روسیه را در دستور کار خود قرار دادند اخیرا ثابت شده است که شئی پرتاب شده از داخل خاک اوکراین بوده این توسط ماهواره ها به اثبات رسیده است . جعبه ی سیاه توسط استقلال طلبان شرق اوکراین تحویل مقامات مالزیائی شده است اگر استقلال طلبیان دخالتی در انفجار میداشتند قطعا جعبه ی سیاه مفقود میشد و هنوز گروهی برای بررسی لاشه ی هواپیما اعزام نشده اند ادعای اوکراین مبنی بر شلیک موشک نیز غیر قابل قبول است زیرا استقلال طلبان شرق اوکراین دارای سکوی پرتاب این موشکها نیستند و یا هواپیمای دور پرواز برای شکار هواپیمای مسافربری را ندارند . اما اهداف دولت اوکراین و امریکا کاملا مشخص است و تلاشهای گذشته ی آنها برای متقاعد کردن اروپا نیز دلیل خوبی ست تا متوجه شویم که می خواهند دنیا را در شرایطی قرار دهند که ناتو وارد اوکراین شود تا به راحتی بتوانند استقلال طلبان شرق اوکراین را سرکوب کنند . اهداف امریکا و دولت اوکراین سبب قربانی شدن مسافران این هواپیما شده اند که تا چند ماه آینده و پس از بررسی جعبه ی سیاه و لاشه ی هواپیما اعلام خواهد شد . قضاوت نهائی را باید به متخصصین واگذار کرد و معامله با قربانیان این هواپیما حداقل الان جایز نیست .

  • فرامرز

    بدون شک این جنایت بزرگ فقط کار تروریست های روسی می تونه باشه.اکراین از این عمل نفعی نمی برد اما روسیه نفع زیادی در نا امن نشان دادن اکراین خواهد برد

  • moraref

    باورش سخت است که عمدی در این زدن هواپیمای غیر نظامی باشد. بعید است طرفین دست به چنین جنایتی از روی عمد زده باشند. منطقه جنگی بوده و سهل انگاری شرکت هوایی مربوطه بوده است. اینکه چرا یک شرکت هوایی چنین اشتباهی مرتکب میشود جای سوال جدی دارد!