ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شب‌کاری صنایع آلوده‌کننده برای فرار از قانون

برخی از صنایع آلاینده از جمله یک کارخانه داروسازی و تعدادی کارخانه ذوب باتری برای فرار از بازرسی سازمان محیط زیست در شب‌ها و ساعات غیر اداری فعالیت دارند.

بسیاری از صنایع آلوده‌کننده هوا برای دور زدن قانون حمایت از محیط زیست، در شیفت‌های شب کار می‌کنند.

برخی کارخانه‌ها در تهران و قم برای فرار از قانون فعالیت شبانه دارند

به گفته سرپرست مرکز اقلیم و هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست، این کارخانه‌‌ها که نامشان در فهرست صنایع آلوده‌کننده ثبت شده است، مدتی است برای فرار از قانون، در روزهای تعطیل، ساعات غیر اداری و شب هنگام به کار می‌پردازند.  با این شیوه، بازرسی‌های سازمان‌های مرتبط مانند محیط‌زیست و دیگر نهادهای قانونی که به طور عمده در طول روز انجام می‌گیرد، بی اثر خواهد شد.

یوسف رشیدی در گفتگو با روزنامه «شرق» در تهران تاکید کرد تولید آلاینده‌های صنعتی در شب، ماندگاری و خطر بیشتری برای سلامتی افراد در پی دارد.

ضخامت «لایه اختلاط اتمسفر» در طول شب کمتر می‌شود، به همین خاطر تولیدشدن آلاینده‌ها در شب امکان ماندگاری و در نتیجه ایجاد خطرات بیشتر برای سلامتی افراد را بالاتر می‌برد. لایه اختلاط، بخشی از هواست که امکان جابه‌جایی آلاینده ها در آن وجود دارد.

به گزاش سایت «خبر آن‌لاین» پنج کارخانه ذوب باتری در شهرک شکوهیه قم جزو صنایع آلاینده‌ای هستند که نامشان به تازگی منتشر شده است.

مدیران و تعدادی دیگر از صنایع مستقر در شهرک شکوهیه با تنظیم نامه‌ای خطاب به اداره‌کل محیط‌زیست استان قم در رابطه با نحوه کار و اثرات سوء آلاینده‌های تولید‌شده توسط این کارخانه‌ها، خواهان برخورد با آن‌ها شده‌اند.

در بخشی از این نامه که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته آمده است:« صنعتگران این شهرک، مدت‌هاست در هوای آلوده به سرب صبح را آغاز و شب را با نارسایی‌های شدید تنفسی به پایان می‌برند چراکه کارخانه‌های آنها به‌ناچار در کنار واحدهای ذوب‌آهن و بازیافت باتری‌های فرسوده‌ای قرار گرفته‌اند که بدون هیچ نگرانی‌ای فعالیت می‌کنند».

فعالیت‌های شبانه یک کارخانه داروسازی در اتوبان کرج نیز خطرناک گزارش شده است

گزارش‌های دیگر حاکی از وجود یک کارخانه تولید دارو در جاده کرج به قزوین است که به دلیل رعایت‌ نکردن استانداردهای زیست‌محیطی و فعالیت شبانه خود آلودگی بسیار زیادی در این منطقه ایجاد کرده.

خبرگزاری «موج» با انتشار گزارشی در این مورد نوشت: «مهم‌ترین مشکلات مرتبط با این کارخانه، انتشار گازی به نام هیدروژن سولفاید یا H2S  است. این گاز، بی‌رنگ و شدیدا سمی است و به آسانی در آب حل شده و دارای قابلیت اشتعال و انفجار است».

کارکنان و مدیران فعال در این کارخانه گفته‌اند  که شرکت دارویی مذکور در خط تولید محصول «پنی‌سیلین جی» خود مشکل دارد و به جای تولید محصول اصلی باعث انتشار گاز خطرناک هیدروژن سولفاید شده است.

این کارخانه نیز برای دور ماندن از چشم بازرسان، در ساعات غیر اداری و شب‌هنگام به فعالیت می‌پردازد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • امیر کلانی

    این شرکتی که ازش صحبت شده به محل کار من نزدیکه. اسمش شفافارمده. همش سردرد داریم و سوزش چشم. یک سال این طوریه به هر کی هم می‌گیم کاری نتونسته بکنه. به خدا پی گیری کنید ببینید بلاخره می خوان با این آلودگی ها چه کار کنن. این هم سایت همون شرکته: http://shafapharma.com/

  • ESI

    وقتی  حکومت اسلامی بر پایه های دروغ و تزویر استوار است . این کارها امریست .بدیعی .خوشبختانه .برادران جان بر کف ووووووو.... وخانواده محترم!!!؟؟و خران حکومتو خانواده باید از همین گوووو .خود ساخته میل بفرمایند