ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پارازيت‌ها بر پيش‌بينی توفان تهران تأثیر منفی گذاشته‌اند

عباس رجايی، رئيس کميسيون کشاورزی مجلس از تأثیر پارازیت‌ها در عدم پیش‌بینی وقوع توفان اخیر تهران توسط سازمان هواشناسی، خبر داد.

عباس رجايی، رئيس کميسيون کشاورزی مجلس از تأثیر پارازیت‌ها در عدم پیش‌بینی وقوع توفان اخیر تهران توسط سازمان هواشناسی، خبر داد.

توفان تهران در نیمه دوم خردادماه سال جاری پنج کشته و بیش از ۸۰ زخمی به جای گذاشت.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، عباس رجایی با بیان این‌که همه قصور در عدم پیش‌بینی وقوع توفان اخیر تهران به گردن سازمان هواشناسی نیست، گفت: «يکی از نتايج بررسی‌های کارشناسی کميسيون اين بود که فرکانس‌های اضافی در تهران نويزهايی ايجاد کرده که رادارهای هواشناسی نتوانستند به‌طور کامل عمل کنند.»

در همین حال احد وظيفه، مديرپيش‌بينی هشدار سريع هواشناسی ایران نیز گفت: «تأثير پارازيت‌ها در تشخيص پديده هواشناسی را قبل از وقوع توفان به سازمان‌های ذی‌ربط اطلاع داده بوديم.»

وی افزود: «نويز احتمالا ناشی از تلفن‌های بی‌سيم و يا فرکانس‌های ديگری که به صورت غيرمجاز وارد فرکانس رادار ما شده است، انعکاس‌هايی را در شبکه راداری هواشناسی ايجاد کرد که باعث بروز اختلال در تصوير رادار شد.»

به‌گفته وی به دليل وجود اين اختلال، امکان تشخيص پديده هواشناسی و غيرهواشناسی بسيار دشوار بود و همین موضوع به مجلس نیز گزارش شد.

شماری از پزشکان بر این باور هستند که شدت ارسال پارازیت‌ها در ایران که برای اخلال در شبکه‌های ماهواره‌ای انجام می‌شود باعث افزایش سقط جنین و بیماری‌هایی نظیر سرطان شده است. با توفان اخیر در تهران آشکار شد که امواج پارازیت زیان‌های دیگری نیز دارد.

حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران اردیبهشت‌ماه سال جاری گفته بود: «پارازیت‌ها در همه کشورها وجود دارند اما در مورد این‌که چه مقدار از پارازیت‌ها مضر است، استاندارد بین‌المللی برایش تعریف شده است و باید طبق آن اندازه‌گیری انجام شود.»

عباس رجايی، رئيس کميسيون کشاورزی مجلس در سخنان خود همچنین گفت هواشناسی هم در اعلام به‌موقع توفان تهران يا هماهنگی با ستاد بحران يا بخش‌های اطلاع‌رسانی مثل صداوسيما قصورهايی داشته است.

وی همچنین «ضعف امکانات و تجهيزات تخصصی» را از عوامل ضعف در پيش‌بينی‌های سازمان هواشناسی دانست.

توفان تهران در نیمه دوم خردادماه سال جاری رخ داد که طی آن پنج نفر کشته و بیش از ۸۰ نفر زخمی شدند و خسارت‌های بسیاری نیز وارد شد.

سازمان هواشناسی ایران پیش از این بر غیرقابل پیش‌بینی بودن توفان تهران تأکید کرده بود اما برخی کارشناسان دیگر معتقد بودند وقوع این پدیده جوی قابل پیش‌بینی بوده و هشدارهای لازم باید به مردم داده می‌شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهرام

    این ‍‍‍‍‍‍‍‍‍نوع پارازیتها نه تنها اخلال در سیستمهای ارتباطی و اطلاعاتی مثل رادارهای هواشناسی دارند ، برای سلامیتی انسانها نیز مشکل ساز هستند و همچنین به دلیل نوع امواجی که در این نوع از پارازیتها بکار میبرند که نزدیک به امواج ماکرو ویو هستند ، این امواج موجب کاهش بارندگی در محیط نیز میشوند ، این امواج با تابش خود به انواع بارش و انتقا انرژی خود به نزولات جوی ( باران و برف و تگرگ ) با کسب انرژی و افزایش درجه حرارت این بارشها مقدار زیادی از حجم و وزن خود را بصورت تبخیر از دست داده بنابر این نزولات جوی یا کاملا در هوا در حین فرود تبخیر شده و یا بخشی از آن که فرصت تبخیر پیدا نکرده به زمین میرسد.در این رابطه بهتر است که به آمار بارشها در مناطق شهری تحت پوشش پارازیت دقت شود.

  • ESI

    شایان ذکر است .. جهت اطلاع سران .حکومت . !!؟؟ در غرب  جهان خوار .بدلیل رعایت استاندارهای تعریف شده ۹۵ درصد .توفان های سهمگین پیش بینی میشود .اما درایران .این .پیش بینی توسط .فیضیه ( بخوانید ***) وبیت آغا . در رابطه با ..زمینی!؟ ودفتر کوسه و بیت ایشان در را بطه با..  دریایی .. ودفتر شورای نگبان . در رابطه با عهد  دایناسورها برسی .سپس .به شورای امنیت ملی گزارش شده وشورای محترم .به مجلس ارسال نموده .ومجلس محترم   پس از شش دوره . به شورای مجلس  خبرگان (بخوانید .*** ) و این مجلس ایراد شرععععععی گرفته . میرود بیت آغا .!! وتا آغ حکم حکومتی صادرکند... خاور میانه را توفان برده .!!؟لازماست. بدانیدکه کادر حکومتی در هندوستان با جمعیت  نزدیک به دو میلیارد نفر.حدود یک میلیون دویست هزار نفر است و در رژیم مفت خور جهل وجنون ایران با جمیعت هفتاد میلیونی .بیش از چهار میلیون نفر.  !!!!؟؟؟