ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا: مدرکی علیه روسیه در سقوط بو‌ئینگ مالزی وجود ندارد

معاون مشاور امنیت ملی آمریکا می‌گوید هیچ مدرکی دال بر نقش مستقیم روسیه در سقوط هواپیمای مالزیایی وجود ندارد. هلند روز چهارشنبه ۲۳ ژوئیه را عزای عمومی اعلام کرد.

سرویس‌های امنیتی آمریکا شورشیان شرق اوکراین را مسئول شلیک موشک زمین به هوا به هواپیمای مالزیایی معرفی کردند. معاون مشاورامنیت ملی آمریکا، بن رودز در گفتگو با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفت شواهد موجود نشان می‌د‌هد که این موشک از نوع SA- 11 بوده است.

بن رودز تاکید کرد که هیچ شواهدی برای اثبات نقش مستقیم روسیه در سقوط  پرواز MH17 در دست نیست.

آمریکا بر مسئولیت غیر مستقیم روسیه در ساقط کردن این هواپیما تاکید کرده است

پیش از این، مقامات امنیتی آمریکا در جمع روزنامه‌نگاران، مدارکی مبنی بر شلیک موشک به پرواز MH17 از شرق اوکراین را رونمایی کرده بودند. آنها احتمال داده‌اند که اصابت موشک به هواپیما سهوی و از روی ناشیگری در استفاده از سامانه موشک زمین به هوا صورت گرفته باشد.

معاون مشاور امنیت ملی اوباما گفت دولت روسیه نقشی در شلیک کذایی نداشته اما بستر این عمل را با مسلح کردن شورشیان فراهم آورده است: «سیلی از سلاح‌های سنگین روسی از مرز این کشور به جدایی‌طلبان داده می‌شود که در میان‌شان موشک‌های ضد هوایی هم وجود دارد.» به این ترتیب رودز بر مسئولیت تلویحی و غیرمستقیم مسکو تاکید کرد.

عزای عمومی در هلند

قرار است بقایای بازیافتی سرنشینان پرواز MH17 روز چهارشنبه ۲۳ ژوئیه وارد هلند شود تا روند تشخیص هویت آنها در آزمایشگاه ویژه پزشکی قانونی آغاز شود. کارشناسان هلندی این بقایا را سه‌شنبه در خارکف تحویل گرفتند. در آغاز گفته شده بود که بقایای ۲۸۰ جسد در قطار حامل جنازه‌هاست اما بعد معلوم شد که تنها ۲۰۰ جسد به هلندی‌ها داده شده‌اند.

دولت هلند روز چهارشنبه ۲۳ ژوئیه را به همین منظور عزای عمومی اعلام کرده است. ۱۹۲ نفر از سرنشینان هواپیما شهروندان هلند بودند. مقامات هلندی گفته‌اند که روند تشخیص هویت قربانیان به دلیل متلاشی شدن اجساد‌، ممکن است هفته‌ها به طول انجامد.

پی‌گیری موضوع سقوط هواپیما، مطابق نظر دولت اوکراین،  به هلند واگذار شده‌ است. هلند نیز متقابلا بررسی و ارزیابی اطلاعات پرواز را به کارشناسان بریتانیایی محول کرد.

۱۹۲ نفر از مسافران این پرواز هلندی بودند

جدایی‌طلبان جعبه‌های اطلاعات پرواز را شامگاه دوشنبه ۲۱ ژوئیه به کارشناسان مالزیایی داده بودند. شامگاه سه‌شنبه اعلام شد که دو جعبه سیاه هواپیما طبق تصمیم مقامات هلندی به بریتانیا فرستاده می‌شوند.

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا اعلام کرد که به درخواست کارشناسان هلندی، این جعبه‌ها در مرکز تحقیقاتی ویژه‌ای در جنوب انگلستان و با نظارت بین‌المللی بررسی خواهند شد.

بحث تحریم روسیه

در این میان، پوتین به طور تلویحی به نفوذ خود روی جدایی‌طلبان اذعان کرد. او گفت: «از ما خواسته می‌شود به شورشیان فشار آوریم. ما هر کاری بتوانیم می‌کنیم اما این به تنهایی کافی نیست.» پوتین خواست که غرب نیز به دولت کی‌یف فشار بیاورد تا رویارویی با شورشیان را متوقف سازد.

اتحادیه اروپا در واکنش به موضوع سقوط هواپیمای مالزیایی، در صدد محدود کردن معاملات تسلیحاتی خود با روسیه برآمده است. وزیران خارجه این اتحادیه پنجشنبه ۲۴ ژوییه در بروکسل گرد هم می‌آیند تا موضوع تحریم روسیه را بررسی کنند.

انگشت اتهام مقامات غربی از روز نخست سقوط هواپیما، متوجه شورشیان شرق اوکراین شده، اما موضع‌گیری‌ها علیه روسیه هم‌چنان محتاطانه هستند و جنبه اخلاقی و تلویحی دارند.

در بحث‌های جاری پیرامون چگونگی مجازات روسیه، تصمیم به برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۱۸ در این کشور زیر سوال رفته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.