ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«عفونت‌های بيمارستانی در ايران به مرز خطر رسيده است»

روزنامه شهروند، گزارش داد: «خيلی از بيماران هستند که بدون هرگونه عفونت و با يک آسيب مشخص وارد بيمارستان می‌شوند و هنگام ترخيص رنج چند درد ديگر را هم بايد تحمل کنند.»

شهروند، روزنامه وابسته به سازمان تأمين اجتماعی ايران روز پنج‌شنبه دوم مرداد گزارش داد که «عفونت بيمارستانی، به جان بيماران افتاده، حالا خيلی از بيماران هستند که بدون هرگونه عفونت و با يک آسيب مشخص وارد بيمارستان می‌شوند و هنگام ترخيص رنج چند درد ديگر را هم بايد تحمل کنند.»

مسعود مردانی، فوق تخصص بيماری‌های عفونی گفته است که «عفونت‌های بيمارستانی دو تا سه ‌درصد از مرگ‌وميرهای بيمارستانی‌ را به خود اختصاص می‌دهند.»

اين گزارش از «آلودگی محيط بيمارستان‌ها، وجود انواع ويروس‌ها و باکتری‌ها، جابه‌جايی آن از بخش‌های آلوده به ساير بخش‌ها، رعايت نکردن مسائل بهداشتی از سوی پزشکان، پرستاران و گروه خدمات بيمارستان، همه در ايجاد و تشديد عفونت‌های بيمارستانی نقش دارند.»

اين روزنامه گزارش داده که «مصرف بی‌رويه آنتی‌بيوتيک‌ها، سيستم ايمنی بدن را ضعيف کرده، آن‌قدر که بيمار در برابر معمولی‌ترين باکتری و ميکروب‌هايی که در بيمارستان فراوان هستند، مقاومتش را از دست داده و درگير عفونت‌های بيمارستانی می‌شود.»

حسين معصومی‌اصل، رئيس اداره عفونت‌های بيمارستانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ايران نيز گفته است: «مصرف بالای آنتی‌بيوتيک در کشور باعث شده اين عفونت‌ها مقاوم شوند و امکان مرگ‌ومير بالا را ايجاد کنند.»

با اين همه محمد شريفی‌مقدم، دبيرکل خانه پرستار، مهم‌ترين عامل انتشار و ايجاد اين عفونت‌ها را «کمبود کادر پرستاری» در بيمارستان‌ها می‌داند.

وی می‌گويد: «به‌دليل کمبود کادر پرستاری در بخش دولتی، گاهی اتفاق می‌افتد که در بخش‌هايی  با ١٠ تخت، از ساعت ١١ شب تا پنج صبح، تعداد پرستاران نصف می‌شود، بدين ترتيب هر پرستار بايد از چهار بيمار مراقبت کند، همين وضع در بخش ‌آی‌سی‌يو و سی‌سی‌يو که تمام بيماران نياز به مراقبت ويژه دارند، مشکلات زيادی ايجاد می‌کند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • MRP

    این همه اتفاقات داره تو بیمارستان‌های اروپا و آمریکا میوفته *** نمیبینید فقط تو ایران رو میبینید با این حقوق کم دکترها و مالیات زیاد