ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احمد جنتی بار دیگر رئیس شورای نگهبان شد

در جلسه اعضای شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی بار دیگر به‌عنوان دبیر این شورا انتخاب شد. او از سال ۱۳۵۹ عضو این شوراست و از سال ۱۳۷۱ دبیری آن را بر عهده دارد.

در جلسه اعضای شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی بار دیگر به‌عنوان دبیر شورای نگهبان انتخاب شد.

احمد جنتی از سال ۱۳۷۱ دبيری شورای نگهبان را برعهده دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، جلسه اعضای این شورا عصر روز چهارشنبه، یکم مردادماه، برگزار شد و در طی آن اعضای هیأت رئيسه شورای نگهبان انتخاب شدند.

در اين جلسه آيت الله جنتی به عنوان دبير، محمدرضا عليزاده به‌عنوان قائم مقام دبير و نجات‌الله ابراهيميان به عنوان سخنگوی شورای نگهبان انتخاب شدند.

احمد جنتی ۸۸ سال سن دارد و از دوره نخست شورای نگهبان در سال ۱۳۵۹ به‌عنوان عضو فقهای اين نهاد منصوب شد و از سال ۱۳۷۱ دبيری آن را برعهده دارد.

وی طی انتخابات دهم ریاست جمهوری و رویدادهای پس از آن در سال ۱۳۸۸، به جانبداری آشکار از محمود احمدی‌نژاد پرداخت.

شورای نگهبان از نهادهای نظارتی نظام جمهوری اسلامی ایران است که از ۱۲عضو تشکیل شده‌است. شش عضو از آن‌ها فقهای دینی هستند که با حکم رهبر جمهوری اسلامی عزل و نصب می‌شوند و شش عضو دیگر حقوقدانانی هستند که با معرفی رئیس قوه قضائیه و رأی نمایندگان مجلس ایران انتخاب می‌شوند.

تمامی قوانین مجلس و صلاحیت نامزدهای تمامی انتخابات سراسری ایران به استثنای انتخابات شوراهای شهر و روستا به تأیید این شورا می‌رسد.

برخی محافل سیاسی پیش‌تر گمانه‌زنی کرده بودند که  ممکن است دوره پنج ساله صادق لاریجانی بر قوه قضائیه ایران برای یک دوره پنج ساله دیگر تمدید نشود و وی به شورای نگهبان برگردد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • منصور

    *** برو یه گوشه بگند هنوز میخوای رییس بمونی

  • هوکی

    شورای نگهبان جمهوری اسلامی شده موزه پارک زوراسیک!

  • Majid

    شورای مردگان را چه تفاوتی دارد که کدام مرده ای رئیس آن باشد.  هان ای دل عبرت بین از دیده نظر کن هان شورای نگهبان را همان اهل قبور دان  هان