ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله اسرائیل به پناهگاه سازمان ملل

حمله تانک‌های نیروی نظامی اسراییل به یکی از مدارس سازمان ملل که پناهگاه جنگ‌زدگان فلسطینی است، موجب کشته شدن ۱۵ نفر غیرنظامی شد.

دست‌کم ۱۱۹ فلسطینی در روز پنجشنبه اول مرداد (۲۴ ژوئیه)، کشته شدند و این روز خونین‌ترین روز جنگ ۱۷روز گذشته نام گرفت.

خانواده فلسطینی در پناهگاه سازمان ملل پس از حمله تانک‌های اسرائیل

حمله تانک‌های  اسرائیلی به یکی از مدارس سازمان ملل که پناهگاه جنگ‌زدگان فلسطینی است، موجب کشته شدن ۱۵ نفر غیرنظامی و زخمی شدن بیش از ۲۰ نفر از ساکنان این پناهگاه شد.

سازمان ملل متحد می‌گوید درحالی‌که مقامات محلی این سازمان در تلاش بودند تا پناه‌جویان این مدرسه را از زیر آتش جنگ نجات دهند، تانک‌های اسرائیل به مدرسه حمله کردند.

دبیر کل سازمان ملل متحد، بان کی مون این حمله را محکوم کرد.  او گفت: «کارکنان سازمان ملل متحد در میان تلفات ناشی از این حمله‌اند.» بان کی مون از اسرائیل و حماس خواست که به قوانین بشردوستانه بین‌المللی پایبند باشند و به «زندگی غیرنظامی»ها احترام بگذارند. او  تأیید کرد که بیش از ۱۰۰ هزار فلسطینی به پناهگاه‌های سازمان ملل به امید در امان بودن  از جنگ و خون‌ریزی پناه آورده‌اند.

مقامات هلال احمر فلسطین اعلام کردند که  پنجشنبه ۲ مرداد ماه، گلوله‌های تانک‌های اسرائیلی به پناهگاه سازمان ملل و بیمارستانی در همان نزدیکی حمله کرده‌اند. ارتش اسرائیل گفت که حماس از منطقه پناهگاه مزبور به سمت اسرائیل موشک پرتاب کرده است و مسئول مرگ غیرنظامیان، حماس است.

پتر لرنر سخنگوی ارتش اسرائیل ضمن تأکید بر این نکته این مدرسه به‌طور کلی هدف ارتش اسرائیل نبوده  گفت: «ما نمی‌توانیم این را تأیید کنیم که این یک گلوله منحرف‌شده از هدف بوده است. در هر صورت، ارتش به مراکز سازمان ملل حمله نمی‌کند.»

ارتش اسرائیل پیش از این از سازمان ملل متحد و صلیب سرخ خواسته بود که برخی مدارسی را که پناهگاه شده‌اند تخلیه کنند.

کمال کفران، که در زمان حمله درون مدرسه بود تخلیه تدریجی مدرسه را تأیید می‌کند و می‌گوید که مردم در حال سوارشدن به اتوبوس‌ها بودند که تانک‌های اسراییلی سه بار به مدرسه شلیک کردند.

این چهارمین بار در ۱۷ روز گذشته است که یک مرکز مرتبط به سازمان ملل متحد هدف آتش اسرائیل قرار می‌گیرد.

آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل متحد گفته است که ده‌ها موشک حماس که در درون دو مدرسه خالی پیدا شدند و نیروهای سازمان ملل این موشک‌ها را به مقامات محلی در غزه تحویل داده‌اند. اما مدرسه‌ای که مورد حمله قرار گرفته است یکی از این دو مدرسه نبوده است.

ناوی پیلای، کمیساریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل متحد، چهارشنبه ۲۳ ژوئیه گفته بود که اسرائیل در غزه به «احتمال قوی» مرتکب جنایات جنگی شده است و بسیاری از کسانی که کشته شده‌اند غیرنظامیان بودند. پیلای همچنین شلیک بی‌رویه موشک از نوار غزه به سمت اسرائیل را محکوم کرد. شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد که یک تحقیق بین‌المللی در مورد جنایات جنگی احتمالی خواهد کرد.

نتانیاهو در واکنشی خشمگین به سخنان ناوی پیلای، تحقیق در مورد جنایات جنگی اسرائیل را «مضحکه» خواند.

اسرائیل خواستار آن است که حماس شلیک موشک‌ها و تجاوز به خاک اسرائیل را متوقف کند. حماس خواسته که حصر هفت ساله غزه توسط اسرائیل و مصر، بدون قید و شرط به پایان برسد.

آمار کشته‌شدگان فلسطینی اکنون به حداقل ۸۰۳ نفر رسیده است و ۳۲ سرباز اسراییلی در جنگ زمینی با حماس جان خود را از دست داده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Behrouz

    یهودی ستیزی از پیدایش اسلام بوده و بهمین علت مسلمآنان ـ به سرکردگی حاج امین الحسینی ـ با هیتلر متحد شدند۰ درسوریه و عراق شیعیان و سنی ها سر همدیگر را می برند ولی در اروپا با هم و به اتفاق کمونیست ها و نازیها شعار خیبر، خیبر ـ آشویتس محمد ـ رامیدهند ۰ایرانیان با سابقه کمونیسم ـ حزب توده***ـ واتحاد با آلمان هیتلری و تسلیم زبونانه در برابر عربهای *** بار دیگر ثابت کردند که اسلام، کمونیسم ونازیسم یکی هستند و هر سه باید به زباله دانی تاریخ سپرده شوند۰فراموش نکنیم ایران با آرزوی مرگ برای دیگران بیشترین مرگ راداشته است ۰ من ازایرانی بودنم شرمنده هستم۰

  • داوری

    از رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی بیش از این انتظاری نیست. سازمان ملل و دبیرکل خائن آن چرا روزه سکوت گرفته اند.