ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مواد مخدر، مهم ترین عامل بزهکاری نوجوانان در زاهدان

به گفته رئیس کانون اصلاح و تربیت زاهدان، در سال ۹۲، تعداد ورود نوجوانان بزهکار به این زندان ۲۰ درصد کاهش یافته است.

به گفته رئیس کانون اصلاح و تربیت زاهدان، در سال ۹۲ خورشیدی، تعداد ورود نوجوانان بزهکار به این زندان  ۲۰ درصد کاهش یافته است.

برخی از نوجوانانی که در کانون اصلاح و تربیت زادان نگهداری می‌شوند به خاطر مبالغی اندک، مدت‌هاست که در این مرکز مانده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، فرامرز ملک جمشید رئیس کانون اصلاح و تربیت شهر زاهدان ضمن اعلام این خبر گفت: «بیشترین بزه‌های رخ داده در میان نوجوانان این کانون مربوط به حوزه مواد مخدر است.»

وی با تاکید بر اینکه شمار افراد سابقه‌دار نیز کم شده است ادامه داد: «بیشترین بزه‌های صورت گرفته از سوی نوجوانان در این شهر مربوط به سرقت، به ویژه سرقت‌های ناشی از مصرف مواد مخدر و همچنین جرایم دیگر مرتبط با مواد مخدر است و در موارد دیگر بزه‌ها آمار ورودی‌ها ما بسیار اندک است.»

برخی از نوجوانانی که در کانون اصلاح و تربیت زاهدان نگهداری می‌شوند به خاطر مبالغی مانند ده میلیون تومان دیه، مدت‌هاست که در این مرکز مانده‌اند.

ملک جمشید با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم این منطقه گفت: «خانواده‌های این نوجوانان نیز اغلب با مشکلات معیشتی فراوان روبرو هستند و توانایی پرداخت این مبالغ را ندارند.»

رئیس کانون اصلاح و تربیت زاهدان تاکید کرده است که «این نوجوانان اگر اشتباهی مرتکب شده‌اند در سنین زیر ۱۸ سال بوده است که قدرت تشخیص و بلوغ عقلی کامل را نداشته‌اند بنابراین انتظار می‌رود که خیرین و مردم توجه ویژه‌ای به این نوجوانان داشته باشند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.