ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمريکا: تحريم‌ها درآمد نفتی ايران را نصف کرد

اداره اطلاعات انرژی آمريکا در تازه‌ترين گزارش خود گفته است تحريم‌های جهانی عليه ايران بر روی صنعت نفت و گاز اين کشور تأثیر منفی داشته و درآمد نفتی ايران را نصف کرده است.

اداره اطلاعات انرژی آمريکا در تازه‌ترين گزارش خود گفته است تحريم‌های جهانی عليه ايران بر روی صنعت نفت و گاز اين کشور تأثیر منفی داشته و درآمد نفتی ايران را نصف کرده است.

بنا به این گزارش بر همین اساس توليد نفت و گاز ايران به شکل قابل توجهی کاهش يافته و کند شده است.

درآمد صادرات نفت و گاز ايران در سال ۲۰۱۱- ۲۰۱۲ ميلادی ۱۱۸ ميليارد دلار و در سال ۲۰۱۲ - ۲۰۱۳، ۶۳ ميليارد دلار بوده که کاهش ۴۷ درصدی را نشان می‌دهد.

ايران که نزدیک به ۱۵۷ ميليارد بشکه ذخاير نفتی، یعنی حدود ۱۰ درصد ذخاير جهان و ۱۳ درصد ذخاير اوپک را در اختیار دارد در سال ۲۰۱۳ از رتبه دوم بزرگترين توليدکننده اوپک به رده چهارم تنزل کرده است.

با این حال اداره اطلاعات انرژی آمريکا در گزارش خود می‌گوید پس از توافق هسته‌ای ژنو بين ايران و غرب، متوسط صادرات نفت و ميعانات گازی ايران در شش ماه گذشته با روزانه ۳۰۰هزار بشکه افزايش نسبت به سال قبل به يک ميليون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسيده است.

تحريم‌های آمريکا و اتحاديه اروپا علیه ایران در پايان سال ۲۰۱۱ تصويب و در تابستان ۲۰۱۲ به‌اجرا گذاشته شدند. این تحریم‌ها بیشتر تأثیر منفی را روی بخش انرژی ايران داشته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.