ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شروع آتش‌بس در غزه، ادامه تخریب تونل‌های حماس

برقراری آتش‌بس در غزه، با کشف ده‌ها جسد در محله شجاعیه همراه شد. در اطلاعیه ارتش اسرائیل آمده که به کوچک‌ترین تحرک «تروریست»‌ها پاسخ داده می‌شود.

آتش‌بس ۱۲ ساعته در غزه از ساعت ۸ صبح شنبه ۲۶ ژوئیه به جریان افتاد و با کشف ده‌ها جسد در محله شجاعیه همراه شد. امدادگران در آوارهای محلات ویران شده شهر، جنازه‌هایی پیدا کرده‌اند که در زیر بمباران، امکان بیرون کشیدن‌‌شان وجود نداشت.

آتش‌بس فرصتی به مردم غزه داده تا به ویرانه‌های خانه‌های خود سری بزنند

قرار است در خلال آتش‌بس، مردم غزه  آب و غذای خود را تامین کنند، ذخایر دارویی بیمارستان‌ها تقویت شود و کمک‌های انساندوستانه سازمان‌های بین‌المللی نیز در اختیار مردم قرار گیرد.

ارتش اسرائیل به مناسبت آتش‌بس، اطلاعیه‌ای صادر کرده و گفته که نابودی تونل‌های حماس در این فاصله ادامه خواهد داشت. در این اطلاعیه تهدید شده که کوچکترین تحرک «تروریست»‌ها علیه نظامایان یا غیرنظامیان اسرائیلی پاسخ داده می‌شود.

موافقت نتانیاهو با آتش‌بس محدود، شامگاه جمعه ۲۵ ژوئیه و پس از رد پیشنهاد وزیر خارجه امریکا اعلام شد. جان کری طرحی ارائه کرده بود که دو مرحله داشت: پذیرش آتش‌بس یک هفته‌ای و مذاکره طولانی طرفین با میانجی‌گری مصر برای دستیابی به آتش‌بسی پایدار.

نشست پاریس

وزیر خارجه آمریکا روز شنبه ۲۶ ژوئیه از قاهره به پاریس می‌رود تا در نشست وزیران خارجه چند کشور ذی‌نفوذ، به مشورت پیرامون اوضاع غزه  بپردازد.

خبرگزاری فرانسه نوشت وزیران خارجه فرانسه، آلمان، بریتانیا، ایتالیا، قطر و ترکیه در این نشست حضور خواهند داشت. کاترین اشتون، هماهنگ کننده سیاست خارجی اروپا نیز در کنفرانس حضور می‌یابد.

دستور کار این جلسه، بررسی هر چه سریع‌تر طرح آتش‌بس مصر است.

آتش‌بس در حالی شروع شده که تنش‌ موجود در نوار غزه، به کرانه باختری رود اردن نیز سرایت کرده است. منابع فلسطینی می‌گویند در ادامه تظاهرات «روز قدس» در کرانه غربی، دو جوان فلسطینی کشته شده‌اند.

نفر اول جوانی ۱۶ ساله است که در روستای «بیت فجر» کشته شد و دومین نفر، جوانی ۱۸ ساله است که در تظاهرات جلوی یک پست کنترل نظامی در «جلمه» در شمال کرانه باختری هدف گلوله قرار گرفت. پنج نفر دیگر از تظاهرکنندگان مجروح شده‌اند.

کشف ده‌ها جسد در شجاعیه

ساعاتی پس از آتش‌بس در غزه، اعلام شد که ده‌ها جسد از مناطق بمباران شده در روزهای قبل پیدا شده‌اند. تنها از زیر آوارهای خانه‌ای در محله شجاعیه، جنازه‌های ۱۸ عضو یک خانواده بیرون کشیده شده است.

این محله  شنبه گذشته هدف حمله هوایی قرار گرفته بود و تاکنون شمار قربانیان غیرنظامی آن ۷۰ نفر عنوان می‌شد.

اشرف القدره، مسئول وزارت بهداشت غزه، پیش‌تر اعلام کرده بود که تعداد قربانیان فلسطینی در ۱۸ روز درگیری به ۸۶۵ نفر رسیده است. در میان کشتگان ۲۰۸ کودک و ۸۲ زن وجود دارند. بیش از ۵۷۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند که در بین آنها ۱۷۷۹ کودک و ۱۱۱۲ زن به چشم می‌خورد.

با پیدا شدن اجساد جدید، تعداد کشته شدگان فلسطینی از ۹۰۰ نفر تجاوز می‌کند. اسرائیل ۳۷ سرباز و سه غیرنظامی را در این درگیری‌ها از دست داده‌ است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.