ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازار سياه سوخت در مرز ايران و عراق

مرز بين ايران و عراق که به «سليمانيه» در اقليم کردستان ختم می‌شود، طی ده روز اخير مملو از تانکرهای ایرانی انتقال‌دهنده سوخت به پمپ بنزين‌های شمال عراق بوده است.

عراقی‌ها برای کاهش اثرات بحران سوخت به قاچاق گسترده اين مواد روی آورده‌اند.

سياست‌مداران اقليم آزاد کردستان اميدوارند تا با ورود اين تانکرها از ايران از شدت بحران سوخت بکاهند

به گزارش خبرگزاری انگليسی «چشم خاورميانه» (Middle East Eye)، مرز بين ايران و عراق که به شهر «سليمانيه» در اقليم آزاد کردستان ختم می‌شود، طی ده روز اخير مملو از تانکرهای انتقال‌دهنده سوخت پالايش‌شده ايران به پمپ بنزين‌های شمال عراق بوده است.
در اين گزارش آمده است که سياست‌مداران اقليم آزاد کردستان اميدوارند تا با ورود اين تانکرها از ايران از شدت بحران سوخت بکاهند. پالايشگاه نفت بيجی که ۶۰ درصد از سوخت عراق را تأمين می‌کرد، يک ماه  پیش بر اثر درگيری شورشيان مسلح «دولت اسلامی» با ارتش عراق از فعاليت بازمانده است.

با اين حال، يک منبع عراقی به «چشم خاورميانه» گفته است که اين نيروگاه آسيبی نديده است و برای هر دو گروه متخاصم بسيار ارزشمند محسوب می‌شود، اما کارمندان آن تخليه شده‌اند.

پالايشگاه نفت بيجی که ۶۰ درصد از سوخت عراق را تأمين می‌کرد، يک ماه پیش بر اثر حملات داعش از فعاليت بازمانده

خبرگزاری مستقل «چشم خاورمیانه» به سردبیری دیوید هرست، خبرنگار خاورمیانه روزنامه «گاردین»، از سال  ۲۰۱۴ به طور ویژه به اخبار خاورمیانه می‌پردازد.
مدير يکی از پمپ پنزين‌های شمال کرکوک، اميد حميد، نخستين محموله سوخت ايرانی را روز بعد از حمله به پالايشگاه بيجی تحويل گرفته است. او پس از آغاز بحران در عراق، تنها روزانه يک تانکر سوخت عراقی تحويل می‌گرفت، اما اکنون مجاز است تا هر تعداد تانکر سوخت ايرانی مورد نياز خود را تحويل بگيرد. با اين حال، قيمت هر ليتر سوخت از ۴۵۰ دينار عراقی به ۱۲۵۰ دينار عراقی افزايش يافته است.
همچنين يک راننده ايرانی تانکر سوخت به نام امير به اين خبرگزاری گفته است که گاه به صورت قانونی اقدام به واردات سوخت می‌کند و گاه با مدارک تقلبی به قاچاق سوخت دست می‌زند. او مدعی شده است که «هر ماه سه يا چهار سفر قانونی و سه يا چهار سفر غيرقانونی» انجام می‌دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.