ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وضعيت نامناسب جوی دلیل احتمالی سقوط هواپیمای الجزایری

مقامات فرانسوی احتمال داده‌اند که نامناسب نبودن شرايط جوی دليل سقوط اين هواپيماست. آنها از نام بردن عوامل ديگر پيش از پايان تحقيق و بررسی خودداری کردند.

به گفته مقامات فرانسوی وضعيت نامناسب آب و هوايی دليل احتمالی سقوط هواپيمای الجزايری در مالی بوده است.

هواپيمای الجزايری که با ۱۱۶ مسافر از پايتخت بورکينافاسو عازم الجزاير بود، روز پنجشنبه ۲۴ ژوئيه در مرکز مالی و بين دو شهر «گائو» و «تساليت» سقوط کرد. پرواز AH۵۰۱۷ دارای ۱۱۰ مسافر و شش خدمه بود. این هواپیما ۵۰ دقیقه پس از شروع پرواز، ارتباط خود با برج مراقبت را از دست داد.

ساعاتی بعد اعلام شد که هواپیما در مالی سقوط کرده است. محل سقوط در نزديکی مرز بورکينافاسو، حدود ۸۰ کيلومتری جنوب شهر «گوسی» در کشور مالی اعلام شد.

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه می‌گوید يکی از جعبه‌های سياه هواپيما بازيابی شده و به زودی اطلاعات آن مورد بررسی قرار می‌گيرد.

مقامات فرانسوی احتمال داده‌اند که نامناسب نبودن شرايط جوی دليل سقوط اين هواپيما باشد. آنها از نام بردن عوامل ديگر پيش از پايان تحقيق و بررسی خودداری کردند.

نيمی از مسافران اين پرواز فرانسوی بوده‌اند.  شش خدمه این پرواز اسپانيايی و باقی مسافران از آفريقا، کانادا و اروپا بودند.

همزمان شبکه الجزیره گزارش داد که دشواری دسترسی به منطقه محل سقوط و بی‌ثباتی آن، روند تحقيقات را کند کرده است. منظقه جستجو  این هواپيما در دل کوهستان و صحرایی قرار داد که پس از کودتای نظامی در سال ۲۰۱۲ هم چنان در دست شورشيان است.

نيروهای فرانسوی در سال ۲۰۱۳ در راستای مبارزه با ستيزه‌جويان منطقه که بنابر ادعای آنان با القاعده در ارتباط بودند، در بحران آفريقا مداخله کرده‌اند.

سقوط سومین هواپیما طی هشت روز

سقوط هواپيمای الجزاير در آفريقا سومين سقوط در جهان، طی هشت روز گذشته بود.

در ۱۷ ژوئيه هواپيمای مالزيايی مورد حمله شورشيان اوکراينی قرار گرفت و ۲۹۸ نفر کشته شدند.

همچنين هواپيمايی تايوانی ديگری نيز روز چهارشنبه در باران سيل آسا تايوان سقوط کرده و ۴۸ نفر از سرنشينانش جان خود را از دست دادند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.