ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار سازمان ملل درباره نقض حقوق بشر در اوکراین

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد طرف‌های درگیری در شرق اوکراین را به آد‌م‌ربایی، شکنجه مخالفان و قتل و ویرانگری و نقض حقوق بشر متهم کرده است.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد طرف‌های درگیری در شرق اوکراین را به آد‌م‌ربایی، شکنجه مخالفان و قتل و ویرانگری و نقض حقوق بشر متهم کرده است.

نبردهای سنگین در شهر دونتسک، از شهرهای صنعتی و پرجمعیت شرق اوکراین

در بیانیه‌ کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در دوشنبه ۲۸ ژوئیه، جدایی‌طلبان مسلح در شرق اوکراین متهم شده‌اند به این که به بانک‌ها حمله می‌کنند، خطوط راه‌آهن را منفجر می‌کنند و دست به آد‌ربایی و قتل و غارت می‌زنند.

به گفته این کمیساریا در نبرد بین ارتش اوکراین و جدایی‌طلبان طرفدار روسیه انسان‌های بسیاری بی‌خانمان و آواره شده‌اند.

در این گزارش آمده است که در درگیری‌های شرق اوکراین تاکنون ۱۱۲۹ نفر جان باخته‌اند و بیش از ۳۴۰۰ نفر زخمی شده‌اند. همچنین بیش از صد هزار نفر هم خانه و کاشانه‌شان را از دست داده‌اند و آواره شده‌اند.

در گزارشی که سازمان ملل در تاریخ ۱۸ ژوئن منتشر کرده تعداد کشته‌شدگان در درگیری‌های شرق اوکراین ۳۵۶ تن برآورد شده بود. سازمان صلیب‌سرخ جهانی هفته گذشته برای نخستین بار از درگیری‌های نظامی در شرق اوکراین به عنوان «جنگ داخلی» یاد کرده بود.

ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از طرف‌های درگیری در شرق اوکراین خواسته است مانع از کشتار مردم شوند. به گفته او هم ارتش اوکراین و هم جدایی‌طلبان دست به جنایت‌های جنگی زده‌اند و می‌بایست تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

طرف‌های درگیری در شهر دونتسک، از شهرهای صنعتی و پرجمعیت شرق اوکراین، در محله‌های مسکونی از سلاح‌های سنگین مانند توپ و تانک و موشک و از خمپاره‌انداز استفاده کرده‌اند.

در شهر لوهانسک که در شرقی‌ترین نقطه اوکراین واقع شده و بیش از نیم میلیون نفر جمعیت دارد، محله‌های مسکونی زیر آتش خمپاره و توپ و تانک و موشک قرار داشته‌اند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر هفته گذشته ارتش اوکراین را به نقض حقوق بشر در جنگ اوکراین متهم کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 59

    […] هشدار سازمان ملل درباره نقض حقوق بشر اوکراین مرگ ۲۳ غیرنظامی درشلیک خمپاره به دونتسک و […]