ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت کار ايران خواهان لغو تفکيک جنسيتی در شهرداری تهران شد

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ايران در نامه‌ای به محمدباقر قاليباف، شهردار تهران، خواهان لغو بخشنامه‌ای شد که باعث تفکيک ‌جنسيتی کارکنان زن و مرد می‌شود.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ايران در نامه‌ای به محمدباقر قاليباف، شهردار تهران، خواهان لغو بخشنامه‌ای شد که باعث تفکيک ‌جنسيتی کارکنان زن و مرد می‌شود. وزارت کار می‌گويد اين بخشنامه بر خلاف کنوانسيون‌های بين‌المللی کار از جمله کنوانسيون عدم‌تبعيض در اشتغال و حرفه است.

شهروند، روزنامه وابسته به سازمان تأمين احتماعی، روز دوشنبه ششم مرداد گزارش داد: «حدود دو ماه پيش شهرداری تهران در بخشنامه‌ای داخلی و محرمانه از شهرداری‌های مناطق و ساير سازمان‌های زيرمجموعه‌اش خواست تا در راستای اجرای طرحی که شهرداری تهران آن را "ارتقای مقام زنان" ناميده، نسبت به جدا کردن فضای فيزيکی فعاليت کارمندان زن و مرد در شهرداری اقدام کرده و از به‌کارگيری زنان در پست‌هايی مثل منشی، مسئول دفتر، تايپيست و...  خودداری کنند.»

در نامه وزارت کار به شهردار تهران گفته شده ايران يکی از اعضای سازمان بين‌المللی کار و «ملزم به رعايت الزامات و تعهدات ناشی از الحاق به کنوانسيون بين‌المللی کار از جمله کنوانسيون عدم‌تبعيض در اشتغال و حرفه است.»

محمدباقر قاليباف در نمازجمعه هفته گذشته تهران از طرح جدا کردن زنان و مردان در شهرداری دفاع کرد و گفت که اين تصميمی بوده که بر مبنای «غيرت دينی» گرفته شده است.

به گفته قاليباف «زنان نبايد بيشترين ساعات روز را در کنار افراد نامحرم بگذرانند، زيرا که اين موضوع موجب آسيب ديدن بنيان خانواده می‌شود.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • reza

    مثل اینکه قالیباف از رییس جمهور شدن نا امید شده که افتاده به جان ملت. حداقل اینکه ایشان شخصیت واقعی خودش را نشان داده.