ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل از مردم حومه غزه خواست محله‌ها را تخلیه کنند

ارتش اسرائیل با ارسال پیامک از سکنه چند محله غزه خواست که بی‌درنگ خانه‌های خود را ترک کنند. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از یک جنگ طولانی‌مدت سخن گفت.

ارتش اسرائیل از شهروندان فلسطینی  چند محله غزه خواست که بی‌درنگ محل سکونتشان را ترک کنند. در پیامک‌هایی که ارتش اسرائیل غروب ۲۸ ژوئیه برای فلسطینیان ساکن محله‌های شجاعیه، زیتون و جبالیه ارسال کرده، از آنان خواسته شده بی‌درنگ خود را به محل امنی برسانند.

ارتش اسرائیل از ساکنان این محلات خواسته که به مرکز شهر غزه پناه ببرند. در شهر غزه ۴۱۰ هزار نفر زندگی می‌کنند.

اردوگاه آوارگان شطی در غزه

اندکی پس ارسال این پیامک‌ها، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل مقابل دوربین تلویزیون ظاهر شد و با شهروندان اسرائیلی پیرامون چشم‌انداز جنگ غزه سخن گفت. او در این سخنان هرگونه امید نسبت به پایان قریب‌الوقوع جنگ را از بین برد و از شهروندان اسرائیلی خواست که خود را برای یک جنگ درازمدت تا خلع سلاح کامل نیروهای نظامی حماس آماده کنند.

نتانیاهو پیش‌تر اعلام کرده بود که رویارویی با حماس یکی دو روزه نخواهد بود.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که شبه‌نظامیان حماس به شهر مرزی نهال اوز نفوذ کرده و ۱۰ سرباز اسرائیلی را به قتل رسانده‌اند. دولت اسرائیل از پنج سرباز کشته‌شده در این حمله سخن می‌گوید.

فلسطینیان می‌گویند ارتش اسرائیل اردوگاه آوارگان«شطی» واقع در غزه را بمباران کرده است. به گفته منابع فلسطینی در این بمباران ۱۰ نفر کشته و ۴۰ تن دیگر مجروح شده‌اند. در میان کشته‌شدگان و مجروحان کودکان زیادی وجود دارند. آن‌ها در اردوگاه مشغول تاب بازی بودند که بمباران ارتش اسرائیل آغاز شد. این مجروحان اکنون در بیمارستان الشفا که بزرگ‌ترین بیمارستان غزه است تحت درمان قرار دارند.

اعضای شورای امنیت خواهان آتش‌بس فوری در غزه شدند

همه ۱۵عضو شورای امنیت سازمان ملل در نشستی اضطراری درباره جنگ غزه خواهان آتش‌بس فوری و بدون قید و شرط میان اسرائیل و فلسطین شدند.

نشست ویژه شورای امنیت در بیانیه کوتاه خود از اسرائیل و حماس خواست تا با آتش‌بس فوری برای ارسال کمک‌های بشردوستانه موافقت کنند. اردن پیش‌نویس بیانیه شورای امنیت را تهیه کرده بود. در این بیانیه از اسرائیل، فلسطین و جامعه جهانی خواسته شده که در راه صلحی فراگیر تلاش کنند.

نمایندگان دو طرف درگیر اما این بیانیه را مورد انتقاد قرار دادند. ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل خواهان اعلام «محکومیت تجاوز اسرائیل» و «خروج نیروهای اسرائیل از غزه» در یک قطعنامه شد.  رون پرسور، نماینده اسرائیل در سازمان ملل نیز نسبت به «به‌رسمیت نشناختن حق اسرائیل در دفاع از خود» در بیانیه انتقاد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • موسی

    اسراییل که اعلام میکند چه ناحیه بمب باران میشود. پس چرا تخلیه نمیشود؟ درباره آنچه که این روزها در خاورمیانه رخ می دهد، رادیوفردا با رشمی سینگ استاد مرکز مطالعات خشونت سیاسی و تروریسم در دانشگاه سنت اندروز در بریتانیا گفتگو کرده است. خانم سینگ در ابتدا می خواستم ارزیابی شما را از وضعیت موجود بدانم. اولا باید بگویم که به نظرم این مناقشه نظامی اخیر مدت زیادی ( یعنی بیشتر از چند هفته اخیر) است که در حال شکل گیری است. موضوع اصلی این است که اسرائیل به نظرم علاقه ای به نشستن بر سر میز گفتگو با طرف مقابل ندارد. رویکرد اسرائیلی ها بسیار متغیر است. آنها ابتدا گفتند می توانند با محمود عباس گفتگو کنند، اما عباس نوار غزه را نمایندگی نمی کند. پس از دولت ائتلافی حال نمی توانند با عباس هم صحبت کنند و حماس را با دلایل منطقی گروه تروریستی می دانند. اما مشکل اینجاست که تا زمانیکه حماس به عنوان شریکی در روند صلح در نظر گرفته نشود، چه بر سر میز بنشیند، چه توسط عباس نمایندگی شود، این مانند یک دور باطل خواهد بود. متاسفانه بخشی از حاکمیت اسرائیل که راستگرا هستند، اصلا حاضر به نشستن بر سر میز مذاکره نیستند، و در چند سال گذشته به صورت مکرر دیده ایم که روند مذاکرات صلح از سوی حاکمیت اسرائیل با تغییراتی جدی از جمله افزایش شهرک سازی های و محاصره غزه متوقف شده است. تا زمانی که قدمی جدی در راه توقف شهرک سازی و ادامه گفتگوهای صلح، برداشته نشود، حتی اگر آتش بس برقرار شود، این مناقشه نظامی باز هم رخ خواهد داد.

  • arash

    اسراییل که اعلام میکند چه ناحیه بمب باران میشود.  پس چرا تخلیه نمیشود؟ رهبرانشان در هتل خصوصی اتش بس را جوک مینامند و برادامه پرتاب  موشک های اهدایی سوریه و ایران اصرار دارند؟!