ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خامنه‌ای: همه دنیا موظف به تجهیز ملت فلسطین است

آیت‌الله خامنه‌ای در نماز عید فطر گفت غزه مسئله اول جهان اسلام است. او تلاش‌های جاری برای برقراری آتش‌بس را «تحمیلی» و به منظور نجات «رژیم صهیونیستی» دانست.

آیت‌الله خامنه‌ای در نماز عید فطر گفت که غزه مسئله اول جهان اسلام است. او تلاش‌های جاری برای برقراری آتش‌بس را «تحمیلی» و به منظور نجات «رژیم صهیونیستی» دانست.

آیت‌الله خامنه‌ای در نماز عید فطر

رهبر ایران در خطبه دوم نماز عید فطر در سه‌شنبه ۷ مرداد، به مسائل غزه پرداخت و بر سه ضرورت تاکید کرد: «محکومیت و مجازات جانیان صهیونیست و حامیانش، تجلیل از مقاومت بی‌نظیر مردم غزه و لزوم تقویت و تجهیز ملت فلسطین.»

خامنه‌ای با اشاره به تاکیدهای نتانیاهو در غیرنظامی کردن منطقه گفت: «هدف از خلع سلاح مقاومت این است که همین امکانات محدودی را هم که در جریان مقاومت برای دفاع مختصر از مردم فلسطین در اختیار دارد از آن بگیرند تا دشمن صهیونیست هر زمان اراده کرد بتواند فلسطین را در هم بکوبد.»

او تلاش‌های بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس را نشانه پیروزی مقاومت خواند و افزود: «تا همین جای کار هم دشمن متجاوز مثل سگ از کاری که کرده پشیمان شده و به دنبال آتش‌بس است.»

رهبر جمهوری اسلامی هدف از «تحمیل آتش‌بس» را نجات «رژیم صهیونیستی» دانست. وی یادآوری کرد که «بر خلاف نظر و تلاش حامیان رژیم کودک‌کش صهیونیست، همه دنیا از جمله دنیای اسلام موظف است هر چه می تواند به تجهیز ملت فلسطین کمک کند.»

نفوذ ایران بر گروه‌های فلسطینی

خامنه‌ای پیش از این و در دیدار با گروهی از دانشجویان در دوم مرداد گفته بود که راه علاج «رژیم ویرانگر اسرائیل»، «برخورد قدرتمندانه و مقاومت قاطعانه و مسلحانه» است.

او در آن دیدار هم تصریح کرده بود راه‌حل این بحران نابودی اسرائیل و مسلح کردن کرانه باختری رود اردن است.

به دنبال این سخنان، گروهی از مقامات جمهوری اسلامی از جمله جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران و فرمانده بسیج، مواضع مشابهی گرفتند.

سردار حسین سلامی در سخنانی کم‌سابقه در مراسم روز قدس، اسرائیلی‌ها را به «تعقیب خانه به خانه و انتقام گیری از خون شهیدان غزه» تهدید کرد.

فرمانده بسیج، محمدرضا نقدی نیز در مراسم "روز قدس" در بجنورد با اشاره به سخنان خامنه‌ای از دولت خواست «برای مسلح کردن جوانان فلسطینی ساکن در کرانه باختری لایحه‌ای برای تخصیص بودجه به مجلس شورای اسلامی بفرستد تا ایران به صورت رسمی برای تسلیح ساکنان فلسطینی کرانه باختری اقدام کند.»

فراخوان خامنه‌ای به دنیا و دنیای اسلام در تجهیز ملت فلسطین و حمایت از مقاومت مردم غزه،  در حالی داده می‌‌شود که نفوذ ایران بر گروه‌های فلسطینی همانند سابق نیست. در جریان جنگ داخلی سوریه و با حمایت ایران از رژیم بشار اسد، این نفوذ کمتر شده و اینک مصر، قطر یا ترکیه مناسبات نزدیک‌تری با این گروه‌ها از جمله حماس دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حیدر

    نمیدونم چرا این خامنه ای دنیا را موطف به تجهیز علیه داعش نمیکند؟!!! علتش میتواند به غیر از ترس باشد؟!!

  • بهنام

    اگر اسم این عمل را نتوان ( فتنه ) و شخصی که این پیشنهاد را داده ( فتنه گر ) دانست ، پس معنای این حرف چیست ؟