ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«جلوگيری از برگزاری نماز عيدفطر در سنندج»

منابع خبری می‌گويند: «نيروهای انتظامی ايران به سلفی‌هايی که در مسجد محله‌ "کانی‌کوزله" سنندج مشغول اقامە نماز عيد فطر بودند، يورش بردند.»

منابع خبری می‌گويند: «نيروهای انتظامی ايران به سلفی‌هايی که در مسجد محله‌ "کانی‌کوزله" سنندج مشغول اقامە نماز عيد فطر بودند، يورش بردند.»

به گزارش کُردپا، «ميان نيروهای انتظامی و سلفی‌ها در مسجد محله کانی‌کوزله درگيری‌به وقوع پيوستە است.»

اين گزارش می‌افزايد: «شهروندان سنندجی در مساجد سطح شهر با يورش نيروهای انتظامی حکومت اسلامی مواجه شدە و اين نيروها از اقامە نماز عيد فطر در مساجد ممانعت کردەاند.»

سه‌شنبه هفتم مرداد در ايران روز عيد فطر بوده است.

به‌گفته کُردپا «فشار و مانع‌تراشی برای شهروندان اهل سنت در ايران در حالی است که با استناد به آمارهای موجود، بيش از ١٥ ميليون شهروند پيرو اهل سنت در ايران زندگی می‌کنند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کردستان

    نظر دوست کامنت‌گذار شماره یک کاملاً تایید می‌شود. سلفی‌ها در کردستان به دلیل بافت اکثراً سکولار مردم آن هیچ جایگاهی ندارند. چند سال پیش همین‌ها موجی از وحشت و آدمکشی به نام دین در کردستان راه انداختند. یک معلم شیمی بدبخت را برده بودند سرش را ببرند. چند راننده جوان بیگناه و تعداد زیادی شهروندان عادی را قتل عام کردند. نماز عید هم به صورت رسمی برگزار شده و این خبر صحت ندارد. این که نگذاشتند یک عده سلفی تروریست در یک مسجد کوچک نماز برگزار کنند دلیل نمی‌شود. نمی‌دانم منبع این خبر کیست و چه کسی است که از *** در تریبون رادیو زمانه حمایت می‌کند؟

  • بهنام

    حتی مرغ پخته هم از شنیدن دروغهای رژیم پوسیده و منحوس ایران خنده اش میگیرد . ایران: گزارش آمریکا درباره تبعیض های مذهبی در ایران « فاقد اعتبار» است سخنگوی وزارت خارجه ايران، روز چهارشنبه، گفت گزارش وزارت خارجه امريکا درباره وجود تبعيض ها و محدوديت های مذهبی در ايران، فاقد اعتبار است. مرضيه افخم گزارش وزارت خارجه آمريکا را در مورد آزادی های دينی در جهان از جمله ايران، فاقد اعتبار دانست و آن را «ابزاری به منظور اعمال فشار به ساير کشورها» توصيف کرد. در اين گزارش که روز سه شنبه منتشر شد ايران بار ديگر در کنار کشورهايی چون عربستان سعودی، چين و کره شمالی در فهرست کشورهايی قرار گرفته است که از نظر وضعيت آزادی مذاهب، در مورد آن ها جای «نگرانی ويژه» وجود دارد. مرضيه افخم با رد اين گزارش، گفت آمريکا خود «يکی از بزرگترين ناقضان حقوق مذهبی» در جهان است. دولت آمریکا، روز دوشنبه، ششم مرداد، گزارش سالانه مربوط به آزادی‌های مذهبی در کشورهای گوناگون جهان را منتشر کرد و در آن در مورد ایران از تشدید محدودیت‌ها بر مذاهب تا نحوه مجازات‌ها، فرایند دادگاهی و دادرسی، وجود انبوه زندانیان سیاسی و دیگر موارد انتقاد شده است.

  • movafeq ya mokhalef

    البته که رادیکال بودن اساسا چیز خوبی نیست. اما همانطور که می دانیم سلفی ها اصلا جزئ از مردم کردستان نیستند و یک سری گروه های مشخص نظامی بوجود اورنده انها هستند.مانند سپاه پاسداران و اطلاعات و... که در این میان اکثرا جوان های خام و بی تجربه را شستشوی مغزی میدهند برای انجام اهدافشان. این مسئله به ارامی برای مردم کرد مشخص شد.و زمان لازم است تا برای دیگران هم روشن شود.

  • ژیلوان

    دوستان عزیز رادیو زمانه! از اینکه توجه ویژه ایی به اخبار مربوط به اقلیت ها دارید بسیار سپاسگزار هستم. و لی در رابطه با این خبر : یکی از پتانسیل های بسیار خوب مناطق کردنشین و بویژه سنندج، غالب بودن فضای سکولار در تصمیم گیری های سیاسی بوده است (صد البته حضورپررنگ مذهب عرفی در زندگی روزمره مردم غیر قابل انکار بوده و هست)، اما حدیث سلفیت داستان دیگری دارد. اگر تصمیم های وحشیانه ی سردمداران نابخرد جمهوری اسلامی نبود ما این روزها در مناطق کردنشین شاهد رشد غده ی کثیف بنیاد گرایی سیاه اسلامی و متحجرانی چون سلفی ها نبودیم. می خواهم این را بگویم که مخالفت با رژیم نباید اپوزسیون را به مصالحه و یا هم پیمانی با هر نیروی بی سروپایی سوق دهد؛ این ها به ابتدائی ترین حقوق انسانی هیچ فکر مخالفی پایبند نیست اند، و حکومت ایدئالشان هم همان حهنمسانی است که آن قصاب بزرگ سیاه پوش ، ابوبکر البغدادی در عراق و سوریه راه انداخته است. سلفیت در دل کردستان جایگاهی ندارد و یکی از تهدید های جدی آینده ی کردستان و دیگر مناطق اهل سنت خواهد بود. هر دست ایزدی و یا ابلیسی ایی که این جماعت را سرکوب کند باید به گرمی فشرده شود، حنی اگر جمهوری اسلامی باشد. توحش داعش اگر دیده شود، آن گاه دیگر از سلفیت سنندج مظلوم نمایی نخواهد شد.