ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل متحد: «حمله اسراییل به مدرسه مایه شرمساری جهان است»

نماینده سازمان ملل متحد در امور پناهندگان فلسطینی حمله اسراییل به مدرسه جبلیه را محکوم کرد و آن را منزجر کننده خواند. این مدرسه پناهگاه آوارگان بود.

سازمان ملل متحد روز چهارشنبه ۳۰ ژوییه حمله اسراییل به یک مدرسه در نوار غزه را به شدت محکوم کرد.

مدرسه سازمان ملل در جبلیه پس از حمله بمب‌افکن‌های اسرائیلی

در حمله ارتش اسرائیل به مدرسه سازمان ملل در جبلیه حداقل ۱۵ نفر کشته و ۵۰ نفر زخمی شدند.

پیر کراهنبول، کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان فلسطینی با انتشار بیانیه‌ای در این زمینه گفت: «نقض بسیار جدی قوانین بین المللی توسط  اسراییل را با شدید‌ترین لحن ممکن محکوم می‌کنیم».

به گفته کراهنبول، کودکان فلسطینی در حالی شب گذشته کشته شدند که کف زمین کلاس‌های این مدرسه در آغوش والدین خود به خواب رفته بودند. او این حمله را «مایه شرمساری جهان» دانست و گفت این عمل همه ما را منزجر و آزرده کرده است.

به گفته این نماینده سازمان ملل متحد در غزه، از این مدرسه پس از حمله بازدید به عمل آمده و ضمن جمع آوری شواهد لازم گزارشی نیز در این مورد تهیه شده است که نشان می‌دهد این مدرسه بر اثر آتشبار توپخانه اسراییل ویران شده است. به گفته کراهنبول، بررسی‌ها  از برخورد سه بمب یا گلوله توپ به این مدرسه نشان دارد.

در مدرسه جبلیه حدود ۳۳۰۰ آواره فلسطینی به همراه کودکانشان پناه گرفته بودند.

ارتش اسراییل، حماس را مسئول جان باختن غیر نظامیان و کودکان می‌داند. به گفته اسراییلی‌ها، حماس از غیر نظامیان، مدارس و بیمارستان‌ها به عنوان سپر عملیات نظامی خود استفاده می‌کند. حماس این ادعای اسراییل را تکذیب می‌کند.

هفته گذشته نیز یک مدرسه دیگر در «بیت حنون» در نوار غزه هدف قرار گرفته بود.

با گذشت ۲۳ روز از آغاز حملات سنگین اسراییل به نوار غزه، حداقل ۱۲۴۰ فلسطینی که بیشتر آن‌ها غیر نظامی هستند، کشته شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    تقاطع: برای سومین بار در یک هفته‌ی اخیر، یک انبار موشک‌های حماس در مدرسه‌ای در غزه کشف شد.!! بنا بر اعلام روز چهارشنبه (۳۰ جولای-۸ مرداد) «آژانس کار و امداد سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی» (UNRWA)، این انبار، در جریان بازرسی‌های معمول از یکی از مدارس تحت نظر این سازمان در غزه کشف شد. کریس گانس، سخن‌گوی «آژانس کار سازمان ملل» در بیانیه‌ی خود در این خصوص گفت که «مدرسه به خاطر تابستان تعطیل بود و از آن به عنوان پناهگاه نیز استفاده نمی‌شد». او اضافه کرد: «ما گروه یا گروه‌هایی را که با گذاشتن این مهمات در مدارس ما، غیرنظامیان را در معرض خطر قرار می‌دهند، محکوم می‌کنیم.» آقای گانس با تاکید بر این‌که این موضوع یکی دیگر از موارد «نقض آشکار بی‌طرفی» از اماکن سازمان ملل است افزود: «ما از همه‌ی طرف‌های متخاصم می‌‌خواهیم تا به مصونیت اموال سازمان ملل احترام بگذارند.» پیش از این نیز دست‌کم در دو مورد دیگر، سازمان ملل، کشف راکت در مدارس خود را که از آن به عنوان پناهگاه مردم غزه استفاده می‌شود، اعلام کرده بود. از جمله روز ۲۲ جولای (۳۱ تیر)، انبار راکتی در مدرسه‌ای که مابین دو مدرسه‌ی دیگر متعلق به سازمان ملل قرار داشت و در آن‌ها ۱۵۰۰ نفر پناه گرفته بودند، پیدا شد. «آژانس کار و امداد سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی» بیش از ۲۰۰ مدرسه را در غزه مدیریت می‌کند که در حال حاضر بیش از ۱۸۲ هزار فلسطینی در آن‌ها پناه گرفته‌اند. در بیش از سه‌ هفته‌ی گذشته، تعدادی از این مدارس مورد هدف ارتش اسراییل قرار گرفته و شماری از غیرنظامیان در جریان این حملات کشته شده‌اند. ارتش اسراییل، حماس را به دلیل پرتاب راکت‌ از مدارس، بیمارستان‌ها، و مناطق مسکومی در به خطر انداختن جان غیرنظامیان مسوول می‌داند.

  • Samrad

    خوب چه خبر از وعده های انتخاباتی رییس جمهوری ایران؟ این روزها کسی به سایت روحانی سنج سری زده؟ از پرونده های فساد مالی چه خبر؟ از 3700 دانشجوی تقلبی دوره ی دکتری؟ درصد بیکاری چقدر عوض شده؟ امیدواری به آینده در چه وضعیه؟ از پرونده ی هسته ای چه خبر؟ امیدی به رفع رکود و تورم میره؟ حقوق و آزادی های مصرح در قانون اساسی در چه وضعی هستن؟ اینا فقط بخشی از مسایل اصلی ایرانی ها هستن که به لطف انتشار وسیع اخبار خسته کننده و تکراری جنگ اعراب و اسراییل و تمرکز وسواسی و بیمارگونه ی مردم روی اونها فعلا حواس همه از شون پرته