ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران گزارش وزارت خارجه آمريکا درباره آزادی‌های دينی را «فاقد ‌اعتبار» خواند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گزارش وزارت خارجه آمريکا در مورد وضعيت آزادی‌های دينی در جهان و به‌ويژه ايران را «فاقد اعتبار» خواند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گزارش وزارت خارجه آمريکا در مورد وضعيت آزادی‌های دينی در جهان و به‌ويژه ايران را «فاقد اعتبار» خواند.

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران

مرضيه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به گزارش وزارت خارجه آمريکا گفت: «انتشار چنين گزارش‌هايی صرفا ابزاری برای اعمال فشار به ساير کشورها است و فاقد اعتبار است.»

وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار گزارشی از وضعیت آزادی‌های مذهبی در ایران انتقاد کرده بود.

در این گزارش «از تشدید محدودیت‌ها بر مذاهب، مجازات‌ها، فرایند دادرسی قضایی، تعداد بالای زندانیان سیاسی و دیگر موارد در ایران و برخی دیگر از کشورهای جهان در سال ۲۰۱۳میلادی» سخن رفته بود.

طبق گزارش، ایران در ردیف کشورهای میانمار (برمه)، چین، اریتره، کره شمالی، سودان، عربستان سعودی، ترکمنستان و ازبکستان، در فهرست «نگرانی ویژه» قرار گرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران بر اساس واکنش همیشگی مسئولان جمهوری اسلامی به انتقاد از وضعیت حقوق بشر در ایران، همان انتقادها را متوجه کشور مطرح کننده ساخت و آمریکا را «يکی از بزرگ‌ترين ناقضان حقوق مذهبی» در جهان نامید.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین با مبنا قرار دادن قانون اساسی جمهوری اسلامی افزود: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران احترام به همه اديان الهی و آزادی برگزاری مراسم و مناسک آنها به صراحت قيد شده و جمهوری اسلامی ايران همواره از اين آزادی‌های مصرح در قوانين دفاع کرده و اصول اسلامی در دفاع از حقوق پيروان ساير اديان الهی و ارزش‌های مشترک اديان الهی را سرلوحه اقدامات خود قرارداده است.

وی گفت: «انتشار چنين گزارش هايی صرفا ابزاری برای اعمال فشار به ساير کشورها است و فاقد اعتبار است.»

روز چهارشنبه ۸ مردادماه ایسنا، خبرگزاری دانشجویان ایران از گزارش وزارت امور خارجه آمریکا با عنوان «دفاع مجدد آمریکا از فرقه بهائیت و بهائیان ایران» یاد کرد و نوشت: «وزارت امور خارجه آمریکا در حالی ایران را به نقض حقوق اقلیت‌های دینی متهم می‌کند که اساسا بهائیت نه مذهب است و نه دین بلکه فرقه ای ضاله است که حکومت استعمارگر انگلیس به پاس سال‌ها وطن فروشی و تفرقه‌افکنی به عباس افندی (عبدالبهاء ، مدعی دروغین پیامبری) لقب SIR اهدا کرد.»

وضعیت اقلیت‌های دینی و مذهبی در ایران در طول سال‌های گذشته بارها از سوی نهادهای بین‌المللی مدافع حقوق بشر مورد انتقاد قرار گرفته است.

احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در آخرین گزارش خود، از وضعیت اقلیت‌ها در ایران انتقاد کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

    عراق؛ شبه‌نظامیان سلیمانی سنی‌ها را می کشند دویچه وله: دیده‌بان حقوق بشر گفت شبه‌نظامیان شیعی وفادار به دولت عراق در ماه‌های اخیر ده‌ها غیرنظامی سنی‌مذهب را در این کشور ربوده و کشته‌اند. این سازمان از دولت عراق انتقاد کرد و از آن خواست که از ادامه این قتل‌ها جلوگیری کند. به گزارش خبرگزاری آلمان، سازمان دیده‌بان حقوق بشر روز پنج‌شنبه (۳۱ ژوئيه / ۹ مرداد) اعلام کرد که شبه‌نظامیان شیعی طرفدار دولت عراق چند ماه است که دست به ربودن و قتل غیرنظامیان سنی‌مذهب می‌زنند. به گفته سازمان دیده‌بان حقوق بشر، این جنایت‌ها آشکار می‌سازند که خشونت در میان پیروان مذاهب مختلف در عراق بالا گرفته است. مدافعان حقوق بشر می‌گویند که تنها از آغاز ماه ژوئن تا آغاز ماه ژوئیه ۲۰۱۴ در مناطق مختلف پیرامون شهر بغداد، پایتخت عراق، ۶۱ مرد سنی به قتل رسیده‌اند. در یک مورد چند شبه‌نظامی شیعی در برابر چشمان مشتریان یک کافه با گلوله به سر دو صاحب سنی‌مذهب کافه شلیک کرده و آن دو‌ را کشته‌اند. سازمان دیده‌بان حقوق بشر از دولت عراق انتقاد کرد که این قتل‌ها را تایید می‌کند. این سازمان همچنین گفت که وقتی این شبه‌نظامیان مردم را می‌کشند، نوری مالکی هیچ اقدامی نمی‌کند. سازمان دیده‌بان حقوق بشر تصریح کرد: «گویا دولت عراق بر این باور است که اگر مردم قتل سنی‌ها را تقصیر شبه‌نظامیان بدانند، می‌تواند از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند.» دیده‌بان حقوق بشر مسئول بیشتر این جنایت‌ها را شبه‌نظامیان شیعی "عصائب اهل الحق" می‌داند که گفته می‌شود روابط نزدیکی با رژیم ایران و حزب‌الله لبنان دارند