ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پارلمان اوکراین استعفای نخست‌وزیر این کشور را نپذیرفت

پارلمان اوکراین با پذیرش برخی از خواسته‌های اقتصادی دولت با استعفای آرسنی یاتسنیوک، نخست‌وزیر این کشور مخالفت کرد.

پارلمان اوکراین روز پنجشنبه ۳۱ ژوئيه / ۹ مردادماه با رد استعفای آرسنی یاتسنیوک، نخست‌وزیر اوکراین، مانع از بحران جدید سیاسی در این کشور درگیر با جدایی‌طلبان شد.

آرسنی ياتسنیوک، نخست‌وزیر اوکراین

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، در جلسه پارلمان اوکراین ۲۲۶ نماینده با استعفای آرسنی یاتسنیوک مخالفت کرده و تنها ۱۶ نماینده به آن رأی موافق دادند.

آرسنی یاتسنیوک که به غرب نزدیک است پس از آن‌که ویکتور لانوکویچ، رئیس‌جمهور پیشین اوکراین کشورش را ترک کرد و به روسیه رفت این سمت را بر عهده داشت و در روز پنج‌شنبه ۲۴ ژوئیه / دوم مردادماه استعفای خود و دولت‌اش را اعلام کرد.

استعفای نخست‌وزیر اوکراین در پی فروپاشی ائتلاف حاکم به‌منظور هموار ساختن راه برای برگزاری انتخابات پارلمانی جدید صورت گرفت. انتخابات پارلمانی جدید خواسته پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهور جدید اوکراین بود.

نمایندگان پارلمان قوانین مربوط به اصلاح امور مالی کشور با تقویت کمک‌های گسترده بین‌المللی و با رکود اقتصادی عمیق را رد کرده و آرسنی یاتسنیوک دلیل استعفای خود را مخالفت پارلمان با با لايحه بودجه جديد و برخی از طرح‌های پیشنهادی دولت از جمله افزایش مالیات و افزایش بودجه ارتش این کشور عنوان کرده بود.

از آن زمان نخست‌وزیر اوکراین پیشنهادهای خود را معتدل‌تر کرد و قبول کرد که به شرط به رأی گذاشتن قوانین مالی و مالیاتی مورد اختلاف در سمت خود باقی بماند؛ امری که روز پنجشنبه رخ داد و پارلمان صرفه‌جویی در بودجه و بودجه جدید برای نیروهای مسلح درگیر در شرق را تأیید کرد.

آرسنی یاتسنیوک ۴۰ ساله حقوقدان و اقتصاددان است. او عضو «حزب میهن» است که یولیا تیموشنکو رهبر آن است. این حزب مهم‌ترین حزب ائتلاف حاکم بود که با انتخابات زودهنگام پارلمان مخالف است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.