ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیاز به پزشک در مناطق محروم

به گفته حسن هاشمی وزیر بهداشت، تا به امروز حدود سه هزار پزشک متخصص برای فعالیت در مناطق محروم ایران اعلام همکاری کرده‌اند.

به گفته حسن هاشمی وزیر بهداشت، تا به امروز حدود سه هزار پزشک متخصص برای فعالیت در مناطق محروم ایران اعلام همکاری کرده‌اند. هنوز نیاز به ۱۵۰۰ تا دو هزار پزشک دیگر وجود دارد.

حسن هاشمی، وزیر بهداشت

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حسن هاشمی ضمن اعلام این خبر ابراز امیدواری کرد تا پایان سال این رقم به پنج هزار نفر برسد.

بر اساس این گزارش، هنوز به ۱۵۰۰ تا دو هزار پزشک دیگر نیاز وجود دارد.

وزیر بهداشت در ادامه درباره طرح تحول نظام سلامت که از نیمه اردیبهشت سال جاری آغاز شده است گفت: «هنوز تا رسیدن به یک نظام متحول سلامت فاصله داریم.»

هدف طرح سلامت این است که هزینه‌های مردم در بیمارستان‌ها را از ۳۷ درصد به ۱۰ درصد برساند.

به گفته وزیر بهداشت، این رقم به ۷ و نیم درصد کاهش پیدا کرده است.

هاشمی همچنین درباره رایگان شدن زایمان طبیعی در سراسر کشور، از کاهش شیوع سزارین در مراکز دولتی خبر داد و گفت: «هنوز با حد مطلوب و استانداردهای بین‌المللی و علمی فاصله زیادی داریم، اما به مراکز خصوصی هم اعلام کردیم که تا پایان سال نسبت زایمان سزارین به طبیعی باید ۱۰ درصد کاهش داشته باشد.»

کاهش سزارین در بیمارستان‌ما و مراکز درمانی خصوصی به عنوان یکی از معیارهای اعتباربخشی، امتیازدهی و تمدید پروانه‌های آنها در نظر گرفته خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Samrad

    با اینکه بهداشت و درمان در تمام دنیا یکی از مطالبات اصلی مردم حساب میشه و اگر چیزی این وسط کاستی داشته باشه دخل رییس جمهور و وزیر بهداشت میاد، تو ایران کسی از این بابت به خودش غم راه نمی ده. وزیر بهدشت تو ایران همیشه در پشت حصار امن قرار داره و هیچ رسانه ای هم به خودش زحمت نقد اون رو نمی ده. در نهایت می گن این آقا/خانم خیلی با سواده و نمی شه سر به سرش گذاشت! به درک که هزار ان هزار آدم سلامت و جون خودشون رو به دست بی کفایت یکی مثل این دادن.