ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احتمال حذف رشته فلسفه از مقطع کارشناسی

گرایش‌های رشته روان‌شناسی در مقطع

گرایش‌های رشته روان‌شناسی در مقطع کار‌شناسی کاملا حذف می‌شود. همچنین، از سوی شورای تحول و ارتقای علوم انسانی پیشنهاد شده که رشته فلسفه در مقطع کارشناسی حذف شود.

بر اساس خبری که امروز جمعه دهم مردادماه سال جاری در خبرگزاری مهر منتشر شده گرایش‌های کار‌شناسی روان‌شناسی بالینی، کودکان استنثایی، عمومی، صنعتی و حتی رشته مشاوره از مقطع لیسانس حذف شده‌اند و «تمام این گرایش‌ها به مقاطع فوق لیسانس و دکتری» منتقل شده‌اند.

احمد احمدی٬ دبیر کارگروه فلسفه شورای تحول و ارتقای علوم انسانی هم پیشنهادی مبنی بر حذف رشته فلسفه از مقطع کار‌شناسی مطرح کرده است.

احمدی گفته: «دانشجوی مقطع کار‌شناسی رشته فلسفه بعد از اتمام چهار سال تحصیل نه می‌تواند معلم معارف شود و نه می‌تواند شغل مناسبی پیدا کند.»

او گفته به همین علت رشته فلسفه از این مقطع حذف خواهد شد.

کارگروه مطالعات زنان  این شورا نیز خبر داده  پس از اینکه رشته مطالعات زنان در مقطع کارشناسی با دو گرایش «حقوق زن در اسلام» و «زن و خانواده» اجرا شد، اکنون این دو گرایش در مقطع دکتری نیز راه اندازی شده‌اند، اما مواد درسی آنها همچنان در حال بازنگری هستند. بنا بر اعلام این کارگروه، دیگر رشته‌های حوزه مطالعات زنان در مقاطع ارشد و دکتری، پژوهش محور خواهند بود.

بازبینی و ایجاد تحول در متون علوم اسلامی ارائه شده در دانشگاه‌ها،‌ از سال ۱۳۸۸با دستور علی خامنه‌ای، رهبر ایران آغاز شده است و همچنان دنبال می‌شود.

شورای تحول و ارتقای علوم انسانی با تشکیل ۱۵کارگروه در حال بازنگری برنامه‌های درسی رشته‌های علوم انسانی است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سوفی

    از طرفی رشته فلسفه رشته ای نیست که کسی بخواد به 4 سال لیسانس بسنده کنه و ادامه ندذه.بلکه باید تا آخرش رفت و غرقش شد.در این غیر این صورت یک لیسانسه ی فلسفه چیزی نیست جز یه انسان مغشوش و پریشان. بجای حذف صورت مساله مسئولان باید فرصت های هغلی به چنین دانشجویانی بدهند و بدونند تا وضع علوم انسانی وضعش همینه وضع اسف بار کشور ما ادامه داره. در ضمن من خودم 10 سال در گروه فلسفه دانشگاه تهران بهترین روزهای عمرم رو گذروندم و به انتخاب تحصیلی م و زندگیم افتخار می کنم.

  • Samrad

    بهتر! کشوری که فارغ التحصیلان رشته های فنی و کاربردی اش بی سواد و به درد نخور هستن و کاری ازشون بر نمیاد برای چی باید هزینه ی رشته های بیخودی بکنه؟ کی از روانشناسها و فلسفه خونده های داخل تا بحال خیری دیده؟ کسی تجربه ی مفیدی داره؟

  • سینا

    این خبر کذب . لطفا خبر را حذف کنید تا به شایعه پراکنی محکون نشوید . در دفترچه اگر مراجعه فرمائید این رشته وجود دارد.