ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نخستين کلينيک دولتی «ترک اعتياد به الکل» در ايران گشايش يافت

نخستين کلينيک ترک اعتياد به الکل با مجوز وزارت بهداشت در حالی راه‌اندازی شد که هر ايرانی، سالانه ۲۵ ليتر الکل یعنی دو برابر این میزان در آمریکا مصرف می‌کند .

نخستين کلينيک ترک اعتياد به الکل با مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ايران در مرکز ملی مطالعات اعتياد دانشگاه علوم پزشکی تهران راه‌اندازی شد.

ايران کشور نوزدهم دنيا از نظر ميزان مصرف بالای الکل به ازای هر مصرف‌کننده است

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، روز جمعه ۱۰ مرداد، محمدرضا سرگلزايی، يکی از کارکنان اين کلينيک گفت:‌ «چندی پيش با توجه به بالا رفتن مصرف الکل در ايران و افزايش شدت وابستگی به آن، وزارت بهداشت به چند کلينيک خصوصی اجازه پذيرش و انجام مداخلات درمانی برای بيماران معتاد به الکل را داد ولی اين اولين بار است که مرکز دولتی خدمات ترک الکل را به مراجعان خود ارائه می‌دهد.»

آمار مصرف الکل در ایران

«سازمان بهداشت جهانی» بهار امسال گزارشی کامل درباره مصرف الکل در دنيا منتشر کرد.

اين گزارش نشان می‌دهد ايران در بين ۱۹۰ کشور رتبه ۱۶۶ مصرف سرانه الکل را دارد. بر اساس اين گزارش بلاروس، مولداوی و روسيه بيشترين سرانه مصرف الکل در جهان را دارند.

بر پايه اين گزارش، ايران همچنين کشور نوزدهم دنيا از نظر ميزان مصرف بالای الکل به ازای هر مصرف‌کننده است.

گزارش آماری سازمان بهداشت جهانی از مصرف الکل در جهان سال ۲۰۱۴

گزارش منتشر شده توسط سازمان بهداشت جهانی می‌گويد که هر مصرف‌کننده در ايران، سالانه ۲۵ ليتر الکل مصرف می‌کند که اين رقم دو برابر يک شهروند آمريکايی و حتی بيشتر از شهروندی روسی است.

با وجود ممنوعيت مصرف و خريد و فروش الکل در ايران، برخی گزارش‌ها از حضور بيش از ۲۰۰ هزار فعال در بازار مشروبات الکلی در ايران خبر می‌دهند. گزارش‌های ديگری هم منتشر شده است که می‌گويد در ايران بيش از ۸۰ ميليون ليتر در سال الکل مصرف می‌شود.

گفته می‌شود هر سال بين ۶۰ تا ۸۰ ميليون ليتر مشروبات الکلی به ايران قاچاق می شود که اين اعداد و ارقام غير از مشروبات دست‌ساز و توليدات شخصی است. در ايران دسترسی به الکل از طريق توزيع‌کنندگانی انجام می‌شود که ساقی نام دارند.

با يک تماس تلفنی انواع مشروبات الکی با برندهای گوناگون در اختيار مصرف‌کنندگان قرار می‌گيرد و زمان انتظار برای رسيدن اين کالا، طبق اعلام سازمان مبارزه با مواد مخدر ۱۷ دقيقه است.

يکی از موارد نگران‌کننده در مورد مصرف الکل در ايران، سن مصرف‌کنندگان است.

در حالی‌که درکشورهای اروپايی فروش و استفاده از مشروبات الکلی برای جوانان زير ۱۸سال ممنوع است و برای افراد خاطی مجازات‌های سنگين در نظر گرفته، در ايران ۱۷تا ۳۵ساله‌ها اصلی‌ترين مصرف‌کنندگان الکل هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.