ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقاد حزب کارگر بریتانیا از سکوت کامرون در قبال اسراییل

ادوارد میلیبند، رهبر حزب کارگر سکوت نخست وزیر بریتانیا در مورد حملات اسراییل را توجیه ناپذیر خوانده است. میلیبند از یک خانواده یهودی تبار است.

ادوارد میلیبند، رهبر حزب کارگر بریتانیا، به شدت از سیاست‌های دیوید کامرون در قبال حملات اسراییل به غزه انتقاد کرده است.

ادوارد میلیبند، نخستین رهبر یهودی تبار حزب کارگر بریتانیاست

میلیبند که خود از یک خانواده یهودی بریتانیایی است گفته که نخست وزیر باید سکوتش را در مقابل حملات غیرقابل توجیه و اشتباه اسراییل به نوار غزه بشکند و با آن به طور جدی مخالفت کند.

حزب کارگر رقیب اصلی حزب محافظه کار در بریتانیا محسوب می‌شود. میلیبند نخستین رهبر یهودی این حزب است.

او سکوت دیوید کامرون را توجیه ناپذیر توصیف کرد و از نخست وزیر بریتانیا خواست به طور علنی در برابر کشتار غیر نظامیان توسط اسراییل موضع گیری کند.

انتقاد شدید رهبر حزب کارگر از نخست وزیر بریتانیا در حالی است که کامرون پیش‌تر و در طول حملات سنگین اسراییل  به غزه طی تماسی با نتانیاهو از حمایت همه جانبه خود از اسراییل سخن گفته و حق اسراییل را برای «اقدامات دفاعی متناسب» به رسمیت شناخته بود.

با این‌ حال دفتر نخست وزیر بریتانیا، انتقادات رهبر حزب کارگر را «بازی سیاسی» توصیف کرد.

سکوت دیوید کامرون مقابل اسراییل مورد انتقاد قرار گرفته است

میلیبند پیش‌تر نیز از حملات اسراییل به غزه انتقاد کرده بود. او در بحبوحه این حملات گفت این حملات وضعیت را برای اسراییل دشوارتر خواهد کرد. او در مصاحبه‌ای با روزنامه هافینگتون پست گفته بود اگر جای دیوید کامرون بودم نهایت فشار را بر هر دو طرف برای پذیرش آتش بس وارد می‌کردم.

در همین حال نیک کلگ، رهبر حزب «لیبرال دمکرات» بریتانیا و معاون نخست وزیر در دولت ائتلافی  دیوید کامرون نیز از اسراییل خواست هرچه سریع‌تر حملات را متوقف کند و به گفتگو با حماس بپردازد.

او در یادداشتی که روز جمعه اول ماه اوت در روزنامه «گاردین» به چاپ رسید نوشت گفتگو با حماس به سود اسراییل است و این تنها راهی است که می‌‌تواند به خشونت‌‌ها پایان دهد.

این جزو موارد نادری است که یک مقام بلند‌پایه در دولت بریتانیا خواهان مذاکره مستقیم اسراییل با حماس شده است. دولت بریتانیا حماس را یک «گروه تروریستی» طبقه بندی می‌کند.

حماس می‌گوید به عنوان یک «گروه مقاومت» در حال پاسخ دادن به یک «ارتش اشغال‌گر» است.

حملات شدید اسراییل به غزه که از روز ۸ ژوییه آغاز شده بیش از ۱۷۳۴ نفر کشته که عمدتا غیر نظامی بوده‌اند برجای گذاشته است. ۳۹۸ کودک نیز در میان کشته‌شدگان هست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.