ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شرکت‌های آلمانی به دنبال فعاليت‌ گسترده اقتصادی در ايران

وال‌استريت ژورنال گزارش داد که شرکت‌های آلمانی در حال کاهش سرمايه‌گذاری‌های خود در روسيه و در عين حال، متمايل به ازسرگيری سرمايه‌گذاری‌های کلان در ايران هستند.

همزمان با تمديد مذاکرات هسته‌ای ايران و گروه ۱+۵ و نيز اعمال تحريم‌های بيشتر آمريکا و اتحاديه اروپا بر روسيه، شرکت‌های آلمانی به دنبال فعاليت اقتصادی گسترده در ايران هستند.

بر اساس آمار اتاق بازرگانی و صنعت آلمان و ايران، حدود ۱۰۰ شرکت آلمانی در ايران شعبه دارند

به گزارش «وال‌استريت ژورنال»، شرکت‌های آلمانی در حال کاهش سرمايه‌گذاری‌های خود در روسيه و در عين حال، متمايل به ازسرگيری سرمايه‌گذاری‌های کلان در ايران هستند. بر اساس گزارش وال‌استريت ژورنال، پس از توافق‌نامه ابتدايی ايران و قدرت‌های جهانی در سال گذشته در ژنو و تمديد مذاکرات در ماه گذشته، اکنون شرکت‌های آلمانی به فعاليت در بازار ۷۷ ميليون نفری ايران اميدوار شده‌اند و به همين دليل، امسال دو هيات نمايندگی از شرکت‌های آلمانی از ايران بازديد کرده‌اند.

استفانی اشپينرکونيگ، مدير اجرايی شرکت های‌تک آلمانی «اشپينر» و از افراد حاضر در هيات نمايندگی شرکت‌های آلمانی که به ايران سفر کرده، رفع تحريم‌ها را برابر با رونق شديد اقتصادی برای شرکت‌های آلمانی دانسته است. وی در همين راستا به وال‌استريت ژورنال گفته «با برداشته‌شدن تحريم‌ها از ايران، بازار منفجر خواهد شد.» فروش شرکت وی سال گذشته در ايران به ۱۰۰ هزار يورو رسيده بود.

فولکر ترير، رييس اتاق بازرگانی و صنعت آلمان نيز در اين رابطه افزوده: «ايران بازار بزرگ بالقوه‌ای برای ما محسوب می‎‌شود که اهميت آن تنها با بازار ترکيه قابل قياس است.» بر اساس پيش‌بينی اين نهاد، اگر تحريم‌ها برداشته شود، ارزش صادرات آلمان به ايران از ۱.۸۵ ميليارد يورو در سال گذشته به ۱۰ ميليارد يورو خواهد رسيد.

روابط بسيار گسترده فضای کسب‌و‌کار آلمان با روسيه همزمان با تشديد تحريم‌های غرب عليه مسکو از ديگر دلايل اهميت روابط اقتصادی با ايران است. بر اساس گزارش يادشده، ۳۰۰ هزار شغل در آلمان به روابط اقتصادی بين اين کشور با روسيه وابسته است که در سال گذشته به رقم تجاری ۱۰۰ ميليارد يورو رسيده بود.

با اين حال، برخی شرکت‌های آلمانی نسبت به افزايش روابط تجاری با ايران بسيار محتاط هستند. سال ۲۰۰۷، ده‌ها شرکت آلمانی به دليل ارتباط با موارد متعدد رشوه، پرداخت‌های غيرقانونی و نقض تحريم‌ها در عراق در جريان برنامه نفت در برابر غذا در دهه ۹۰ در سازمان ملل محکوم شدند.

بر اساس آمار اتاق بازرگانی و صنعت آلمان و ايران، حدود ۱۰۰ شرکت آلمانی در ايران شعبه دارند و ۱۰۰۰ شرکت کسب و کار از طريق عاملان فروش مستقل به کار در بازار ايران مشغول هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    قبلا چین و هند  و روسیه ایران را پر ازاجناس بنجل کرده اند!