ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزايش بيماری‌ها به دليل آبياری زمين‌های زراعی تهران با فاضلاب

سروش مدبری، يکی از مديران پيشين سازمان حفاظت از محيط‌زيست ايران می‌گويد آبياری زمين‌های زراعی تهران با آب فاضلاب باعث افزايش بيماری‌های سرطانی، کليوی و تنفسی شده است.

سروش مدبری، يکی از مديران پيشين سازمان حفاظت از محيط‌زيست ايران می‌گويد آبياری زمين‌های زراعی تهران با آب فاضلاب باعث افزايش بيماری‌های سرطانی، کليوی و تنفسی شده است.

قيمت سبزيجاتی که با آب فاضلاب آبياری می‌شوند ارزان‌تر است، در مقابل اما مشکلات بيشتری برای مصرف‌کننده ايجاد می‌کند

به گزارش روزنامه شهروند روز سه‌شنبه ۱۴مرداد ، مدبری گفت: «مسئولان وزارت بهداشت، شهرداری، جهاد کشاورزی و...  همه اين‌ها را می‌بينند، اما باز هم اجازه فعاليت به اين کشاورزان را می‌دهند و هيچ‌کس جلوی کار آن‌ها را نمی‌گيرد.»

به گفته وی «قيمت سبزيجاتی که با آب فاضلاب آبياری می‌شوند ارزان‌تر است، در مقابل اما مشکلات بيشتری برای مصرف‌کننده ايجاد می‌کند.»

مدبری افزود: «انواع آلاينده‌های فلزی و آلی در اين فاضلاب‌ها پيدا می‌شود. کبالت، نيکل، آرسنيک تنها بخشی از اين‌هاست. هرقدر اين آب‌ها از شمال شهر به سمت جنوب حرکت می‌کنند، آب آلوده‌تر می‌شود، تا جايی که حتی رنگ آب سياه می‌شود و تا يک متر نيز روی آن کف می‌ايستد. اين آب پر از آلودگی است که متاسفانه در جنوب شهر تهران و ورامين با همين آب‌ها، سبزيجات و صيفی‌جات را آبياری  می‌کنند.»

در حال حاضر بيش از دو  ميليون متر مکعب فاضلاب شهری و همچنين پساب بيش از ۱۷هزار واحد صنعتی در جنوب تهران و معابر و اراضی کشاورزی رها می‌شود.

محمدهادی حيدرزاده، مدير کل سازمان حفاظت محيط زيست استان تهران چندی پيش گفت حداقل ۳۰  درصد از اراضی کشاورزی جنوب تهران با آب فاضلاب آبياری می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مرد ایرانی

    در نظام مقدس ولایی سلامتی مردم بازیچه دست سودجویان متقلب و مفسدینی است که تنها در صورت نپرداختن حق حسابها و یا وجود خرده حسابهای داخلی افشا میشوند. گوشتهای هورمونی و برنج آلوده و سبزیجات فاضلابی و سموم سرطانزا و پارازیتهای خطرناک و ... همه و همه نشانگر بی اهمیتی جان و سلامتی مردم در این نظام مقدس است.