ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«اقدام شهرداری تهران معنايی جز تفکيک جنسيتی ندارد»

شهيندخت مولاوردی، در واکنش به تصميم شهرداری تهران برای جداسازی محل کار زنان و مردان گفت: «وقتی در جمعی، زنان را از مردان جدا می‌کنند، اسم آن‌ را چه می‌گذارند؟ اين تفکيک جنسيتی نيست؟»

شهيندخت مولاوردی، معاون رييس‌جمهور در امور زنان و خانواده در واکنش به تصميم شهرداری تهران در خصوص جداسازی محل کار زنان و مردان گفت: «وقتی در جمعی، زنان را از مردان جدا می‌کنند، اسم آن‌ را چه می‌گذارند؟ اين تفکيک جنسيتی نيست؟»

ملاوردی گفته امروز يا فردا موضع رسمی خود را در رابطه با تفکیک جنسیتی در شهرداری اعلام می‌کنيم

به گزارش روز سه‌شنبه ۱۴مرداد روزنامه شرق، مولاوردی افزود: «در اين‌خصوص با معاون اموراجتماعی وزير کشور صحبت کرديم. وی اظهار می‌کند که اين کار شهرداری به‌دليل ابلاغيه وزارت کشور در سال‌های پيش بوده و مربوط به مصوبه صيانت از حقوق می‌شود.»

معاون رييس‌جمهوری در رابطه با اقدام شهرداری مبنی‌بر جداسازی محل کار زنان گفت: «امروز يا فردا موضع رسمی خود را در رابطه با مصوبه شهرداری تهران اعلام می‌کنيم.»

حدود دو ماه پيش شهرداری تهران در بخشنامه‌ای داخلی و محرمانه از شهرداری‌های مناطق و ساير سازمان‌های زيرمجموعه‌اش خواست تا در راستای اجرای طرحی که شهرداری تهران آن را «ارتقای مقام زنان» ناميده، نسبت به جدا کردن فضای فيزيکی فعاليت کارمندان زن و مرد در شهرداری اقدام و از به‌کارگيری زنان در پست‌هايی مثل منشی، مسئول دفتر، تايپيست و غیره خودداری کنند.

شهرداری تهران در واکنش به خواسته وزارت کار برای توقف این طرح، اين وزارت‌خانه را «بی‌غيرت دينی» خواند

با تصميم «شورای معاونين، شهرداران و سازمان‌ها»، وابسته به دبيرخانه شورای شهرداران، کارمندان مرد و زن در شهرداری تهران تفکيک شده و از مديران شهرداری خواسته شده است ظرف ماه آينده (مرداد) اين موضوع را با جديت توسط سازمان بازرسی و حراست کل پيگيری و اجرايی کنند.

در اين تصميم تأکيد شده است که به‌ منظور آرامش و آسايش بيشتر کارکنان با تغييرات مناسب در حد امکان، محل استقرار کارکنان زن و مرد مورد بازنگری و به‌شکل جداگانه طراحی و اجرا شود.

اين سياست در روزهای اخير از سوی فعالان اجتماعی و شمار معدودی از مسئولان دولتی ازجمله در وزارت کار با مخالفت رو‌به‌رو شده است. وزارت کار ايران خواهان توقف اجرای اين تصميم شهرداری تهران شده است.

شهرداری تهران نيز در واکنش به اين خواسته وزارت کار، مسئله تفکيک جنسيتی در اين مجموعه را انکار کرد و اين وزارت‌خانه را «بی‌غيرت دينی» خواند.

علی ربيعی،‌ وزير کار نيز در پاسخ گفته که «غيرت دينی» را در «رونق اشتغال و کرامت زنان» می‌داند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.