ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اخبار ضد و نقيض درباره شلاق ۲۰۰ تن به اتهام روزه‌خواری در قزوين

.سايت رسمی دادگستری استان قزوين به نقل از دادستان این شهر از تشکيل پرونده برای ۲۰۰ تن و اجرای حکم شلاق برای آنان ظرف ۲۴ساعت خبر داد

اسماعيل صادقی نيارکی، دادستان قزوين گفت در ماه رمضان سال جاری ۴۰۰ تن به اتهام روزه‌خواری در اين شهر بازداشت شدند و حکم شلاق ۲۰۰تن از شهروندان قزوينی به اتهام «روزه خواری» اجرا شده است. سايت رسمی دادستانی استان قزوين اما مدعی شد که تنها ۲۰ تن از شهروندان به این اتهام شلاق خورده‌اند.

عکس از آشیو

به گزارش سايت دادگستری استان قزوين، اسماعيل صادقی نيارکی افزود: «اقدام بی نظيری که ماه رمضان سال جاری از سوی دستگاه قضايی استان قزوين انجام شد و مومنان نيز از اين کار استقبال کردند، برخورد با موارد روزه‌خواری علنی بود.»

سايت رسمی دادگستری استان قزوين در روز سه شنبه ۱۴مرداد به نقل از صادقی نيارکی از بازداشت ۴۰۰ تن در ماه رمضان و تشکيل پرونده برای ۲۰۰ تن و اجرای حکم شلاق برای آنان ظرف ۲۴ساعت خبر داده بود با این حال پنج شنبه ۱۶مرداد سايت رسمی دادستانی استان قزوين به نقل از خود ايشان مدعی شد که اين حکم برای ۲۰ تن از شهروندان اجرا شده است.

همزمان روزنامه شرق در شماره پنج شنبه، از اجرای اين حکم بر ضد ۲۰۰ تن خبر داده است.

در قانون مجازات اسلامی به صراحت از جرم «روزه‌خواری» صحبت نشده است، اما در ماده ۶۳۸ اين قانون آمده است که تظاهر به هر عمل حرامی در انظار عمومی، جرم است.

در ايران طی ماه رمضان، خوردن و آشاميدن در ملاءعام جرم قلمداد می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مرد ایرانی

    مگر داعشی بودن شاخ و دم میخواهد؟ بفرمایید این هم نمونه داخلی آن. افراطی گری افراطی گری است حالا توسط هر که باشد. اگر ما به خودمان اجازه بدهیم که تعابیر مورد علاقه مان از دین را به دیگران تحمیل کنیم، چرا دیگران چنین نکنند؟ آیا متشرعین زورگوی داخلی متوجه هستند که چه جهنمی در منطقه دارد برپا میشود؟ آیا فکر کرده اند که هر کار دلشان میخواهد میتوانند بکنند و خیالشان راحت باشد که آتش افراطی گری که افروخته اند دامن خودشان را نخواهد گرفت؟

  • Samrad

    در این خطه به هر بهانه ای مردم را روی به خاک دراز می کنند. به قول عبید زاکانی قزوینانی: آنک را پهلوان مخوانید که پشت دیگری بزمین تواند آورد بلکه پهلوان حقیقی آن را دانید که روی برخاک نهد از روی ارادت