ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش بزرگ‌ترین شهر مسیحی عراق را فتح کرد

قرقوش، بزرگ‌ترین شهر مسیحی در شمال عراق به تصرف داعش درآمد. پیشمرگه‌های کرد عقب‌نشینی کردند. مسیحیان از قرقوش گریختند. آن‌ها هم مانند کردهای ایزدی آواره شده‌اند.

قرقوش، بزرگ‌ترین شهر مسیحی در شمال عراق به تصرف گروه «دولت اسلامی» که قبلاً خود را «دولت اسلامی عراق و شام» می‌خواند، درآمد.

نبرد پیشمرگه‌های کرد با داعش در شرق موصل

خبرگزاری‌ فرانسه گزارش داده‌ است که پنجشنبه، ١٦ مرداد (٧ اوت)، ستیزه‌جویان داعش به پیشروی خود در خاک عراق ادامه داده‌اند و در نبردهایی که شب‌هنگام بین آنان و پیشمرگه‌های کرد درگرفت، موفق شدند شهر قرقوش واقع در استان نینوا در شمال عراق را به تصرف خود درآورند.

پیشمرگه‌های کرد از شهر قرقوش و حومه آن عقب‌نشینی کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری فرانسه ساکنان مسیحی قرقوش از این شهر گریخته‌اند و اکنون در بیابان‌ها آواره و سرگردان‌اند.

خبرگزاری رویترز گزارش می‌دهد که داعش علاوه بر قرقوش دو شهر دیگر را هم به تصرف خود درآورده است: شهرهای تل کیف و برطله.

جوزف توماس، سراسقف کلدانی کرکوک به خبرگزاری فرانسه گفته است: «فاجعه‌ای اتفاق افتاده. یک وضع بسیار تراژیک پیش آمده. از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهیم بی‌درنگ چاره‌ای بیندیشد.»

دولت نوری مالکی قصد دارد با حملات هوایی به مواضع داعش به پیشمرگه‌های کرد در نبرد با ستیزه‌جویان داعش کمک کند.

مسیحیان قرقوش هم مانند کردهای ایزدی آواره شدند.

کردهای عراق، سوریه و ترکیه با هم متحد شده‌اند و روز گذشته در منطقه موصل در شمال عراق به ستیزه‌جویان داعش حمله کردند. جابر یاور، سخنگوی اداره پیشمرگه منطقه کردستان عراق خبر داده بود که درگیری نظامی بین پیشمرگه‌های کرد و ستیزه‌جویان داعش در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی اربیل درگرفته بود.

صبح امروز، پنجشنبه ۱۶ مرداد ماه، خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از منابع محلی گزارش داد که منطقه «مخمور» در ۸۰ کیلومتری جنوب شرق موصل مرکز استان نینوای عراق، به دنبال یک درگیری شدید میان نیروهای داعش و پیشمرگان کرد، سقوط کرد و به کنترل ستیزه جویان داعش درآمد. سپس خبر رسید که داعش شهرهایی دیگر از جمله قرقوش را فتح کرده است.

در روزهای گذشته ستیزه‌جویان داعش مناطق کردنشین بین موصل و سوریه، از جمله زمار و سنجار را تصرف کرده و بر سد موصل هم مسلط شده و به این ترتیب منابع آب آشامیدنی این منطقه را به تصرف خود درآورده بودند. پیشتر آن‌ها بر چندین چاه نفت و یک نیروگاه برق هم تسلط پیدا کرده بودند.

در این مناطق کردهای ایزدی زندگی می‌کنند. داعش آن‌ها را شیطان‌پرست می‌خواند و بیم آن می‌رود که چنانچه تسلط داعش بر این مناطق بپاید، این ساکنان توسط ستیزه‌جویان داعش قتل عام شوند. پس از حمله داعش به مناطق کردنشین بین موصل و سوریه بیش از ۳۰ هزار تن از کردهای ایزدی به کوه‌ها پناه بردند و اکنون غذا و آب کافی در اختیار ندارند. تلاش سازمان ملل برای رساندن غذا و آب به آنها تاکنون به نتیجه نرسیده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاله

    چرا فتح؟! اشغال کرد.

  • وحید

    قره قوش پس از آن سقوط کرد که نیروهای پیشمرگه کردستان منطقه را بدون درگیری و با مشاهده اولین برخودها با داعش ترک کردند. چرا نیروهای پیشمرگه تمایلی به درگیری با داعش ندارند و آیا با وجود چنین نیروی بازدانده ای میشود دم از استقلال کردستا عراق زد ؟