ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا مواضع داعش در عراق را بمباران کرد

پنتاگون خبر حمله جنگنده‌‌های آمریکایی به مواضع داعش را تایید کرده است. اوباما شب گذشته مجوز این حمله را صادر کرده بود.

به گفته وزارت دفاع آمریکا، جنگنده‌های آمریکایی به توپخانه‌ داعش که در حال گلوله‌باران کردهای عراقی است حمله کرده‌‌اند. این حمله در حوالی شهر اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق، صورت گرفته است.

دو هواپیمای جنگنده آمریکایی در این حمله شرکت داشته‌‌اند.

اوباما در پيام خود به مردم آمريکا تاکيد کرد که نيروهای زمينی ايالات متحده وارد درگيری در عراق نخواهند شد

‌پیش‌تر، باراک اوباما، رييس‌جمهور آمريکا، مجوز حمله به مواضع «دولت اسلامی» (داعش) را صادر کرده بود.

به گزارش خبرگزاری «رويترز»، باراک اوباما اواخر شب پنجشنبه هفتم اوت در پيامی تلويزيونی به مردم آمريکا از کاخ سفيد گفت: «اوايل اين هفته، يک عراقی در آن منطقه مویه‌کنان جهان را خطاب قرار داد که هيچ‌کس به کمک ما نمی‌آيد. امروز آمريکا به کمک آنها خواهد رفت.»

رييس‌جمهور ايالات متحده با اعلام اين که خطر «نسل‌کشی بالقوه» عراق را تهديد می‌کند، از صدور مجوز برای حمله هوايی «هدفمند» به مواضع «دولت اسلامی» خبر داد. وی هدف اين حمله هوايی را حفاظت از پرسنل آمريکايی حاضر در عراق دانست و آن را مشروط به پيشروی بيشتر دولت اسلامی به سوی اربيل، پايتخت اقليم آزاد کردستان، يا به خطر افتادن جان آمريکايی‌ها در هر جايی از اين کشور کرد.

وی همچنين تاييد کرد که هواپيماهای آمريکايی از ديروز پنج‌شنبه، پرتاب بسته‌های مواد غذايی به اقليت‌های دينی تحت محاصره از جمله کردهای ايزدی گيرافتاده در کوهستان را آغاز کرده اند.

داعش چندین شهر عراق، از جمله بزرگ‌ترین شهر مسیحی نشین، را در کنترل خود دارد

اوباما که پس از درخواست کمک رسمی از سوی مسعود بارزانی، رهبر اقليم آزاد کردستان در روز پنج‌شنبه سخن می‌گفت، در پيام خود به مردم آمريکا تاکيد کرد که نيروهای زمينی ايالات متحده وارد درگيری در عراق نخواهند شد و وی ابدا قصد ندارد تا کشورش «به جنگی ديگر در عراق کشانده شود.»

صدور مجوز حمله هوایی به داعش زمانی صورت گرفت که در روزهای گذشته هزاران نفر از مسیحیان و همچنین ایزدیان عراق از شهرها و محل سکونت خود گریختند. گزارش‌های زیادی از کشته شدن این افراد توسط مردان مسلح دولت اسلامی (داعش) منتشر شده است.

پاپ فرانسیس نیز با صدور بیانیه‌ای از جامعه جهانی خواست به آوارگان مسیحی و به کردهای ایزدی کمک کنند و مانع از گسترش قدرت ستیزه‌جویان داعش در شمال عراق شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ناشناس

    حالم از این *** که با این منطق *** شون یکسر از آمریکا ایراد میگیرن به هم میخوره. آخه ***دیروز که آمریکا ساکت بود حامی بود امروز که حمله میکنه هم حامیه داعشه؟ اصلا چرا هیچ صدایی از روسیه و چین بلند نمیشه و به کمک انسان های بیگناه نمیان؟ آمریکا تا کی باید هزینه ی شما ***را بده؟ آمریکا چه لزومی داره برای حکومتی دست به گریبان بشه که خودش مسئول این بی کفایتیه . حالا که دیگه نیروی نظامی هم نداره چرا این کشور هنوز نا آرامه؟ مطمئن باشید قدرت های دیگه ای هستن که برای نجات خودشون حاضرن این جنگ با پرجا باشه

  • reza

    ادمهای بیمار با توهمات توطئه به هیچ یک از شواهد و انچه میگذرد اهمیت نمیدهند بلکه یک تفکر را به عنوان حقیقت مطلق در مغزشان جا داده اند و هر موضوعی را طوری تفسیر و میچرخانند که تنها تایید کنده توهمات آنها باشد. تا دیروز امریکا پشتیبان داعش بود چون به آنها حمله نکرده بود، امروز امریکا حامی داعش است چون به آنها کم حمله کرده است و اگر روزی امریکایی ها به طور کامل داعش را بر انداختند برای رد گم کردن است. این توهم بیمار گونه که نفرت از غرب قلب آن است از سوی آدمهایی مانند خامنه ای و نوکرانش در بوق میشود. دفاع از جان مسلمانان هم برای اینها تنها ابزاری برای رسیدن به اهداف سیاسی است.

  • mansour

    خبر و انتشار آن و محتوای آن نشان میدهد که دولت آمریکا از داعش حمایت کامل می نماید و بدینوسیله به گردانندگان انها هم گرا داده است که به اربیل حمله کنند. چرا؟چون دولت آمریکا تنها بدین شکل و به علت فشار ناسیونالیستی و افکار عمومی مردم امریکا و نیز برای حفظ آبروی سیاسی - نظامی خود مجبور به وارد شدن در جنگی دیگر است و قادر به کشتن و تضعیف مزدوران بی مزد و مواجیب خود خواهد بود و نیز بدین طریق برای دولت آمریکا در نزد مردم غیرسیاسی و نا آگاه اعتبار کاذب ایجاد می کند. البته این تهدید (بخوانید پیام رمزی)اوباما و دولت آدمکش امریکا به سران رژیم های دیکتاتور خودی وحامی ادمکشان داعش(ترکیه،اسراییل ،قطرو عربستان)است و ایشان از همپیمانان دولت امریکا (حامیان ادمکش داعش )خواسته اند که وحشیان داعشی را ترقیب به تسخیر اربیل نمایند که دولت امریکا هم بتواند مردم فریبی کند و به بهانه انسان دوستی و حمایت از جان امریکاییان خود را وارد کارزار نموده و اگر هم امکان داشته باشد در اربیل هم چون در کویت برای همیشه جا خوش کند.

  • mansour

    آمریکا بتوسط کفتارهای متحد خود(صهیونیسم و وهابیون سعودی)وحشیان اسلام گرایی چون القائده ،طالبان،داعش و غیره ... را تحریک،تجهیز و حمایت مالی میکند و به جان مردم می اندازد و سپس به بهانه بشردوستی و دمکراسی گستری بر سر همین فرزندان ناخلف خود بمب میریزد.البته نه به ان اندازه که نسل این وحشیان منقرض گردد،بلکه انان را در یک کمای مصنوعی فرو میبرد و هر زمان که دوباره به این موجودات نیاز دارد به آنان پول ،سلاح و تروریست های تازه نفس و آموزش دیده در اروپا و اسراییل را تزریق کرده و جان می بخشد و سپس این وحشیان را برای کشتن انسانهای بیگنا بخدمت میگیرد.مرگ بر امپریالیسم و ایادی اش و برقرار باد مردمسالاری و صلح در کره زمین آمريكا آمريكا ننگ به نيرنگ تو خون جوانان ما مي چكد از چنگ تو اي ز شراره ستم شعله به عالم زده امن و امان جهان يكسره بر هم زده بر سر هر خرمني در د ل هر گلشني آتش بيداد تو صاعقه غم زده ثروت انبوه تو خون دل توده هاست كين تو بر سينه ها دشنه ماتم زده دزد جهان خواره اي ديو ستم پاره اي عقرب جراه اي روبه مكاره اي جور و جفا در تو هست مهر و وفا در تو نيست زهر بلا در تو هست شهد صفا در تو نيست در همه دور زمان چون تو ستم كاره نيست عامل هر فتنه اي صلح و صفا در تو نيست آمريكا آمريكا ننگ به نيرنگ تو خون جوانان ما مي چكد از چنگ تو در همه گيتي به پاست نائره جنگ تو گوش جهان خسته طبل بد آهنگ تو مظهر شيطان تو يي دشمن انسان تويي اي همه اهريمني سرحد فرهنگ تو رسم تو عصيانگري كار تو ويرانگري تيره شده عالم از حيله و نيرنگ تو دشمن هر ملتي موجب هر ذلتي سايه هر وحشتي فتنه هر امتي جور و جفا در تو هست مهر و وفا در تو نيست زهر بلا در تو هست شهد صفا در تو نيست در همه دور زمان چون تو ستم كاره نيست عامل هر فتنه اي صلح و صفا در تو نيست آمريكا آمريكا ننگ به نيرنگ تو خون جوانان ما مي چكد از چنگ تو