ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ردپای داعش در آلمان

درحالي‌که در غرب آلمان طرفداران داعش به کردهای ايزدی حمله‌ور شدند، يک عضو این گروه خواستار حمله اسلام‌گرايان به «کفار» در خاک آلمان شده است.

درحالي‌که در غرب آلمان طرفداران دولت اسلامی عراق و شام (داعش) به کردهای ايزدی حمله‌ور شدند، يک عضو داعش از شرق اين کشور خواستار حمله اسلام‌گرايان تندرو در خاک آلمان شد.

تصویری از ویدئوی مجاتوئیت سیلویو ک

ستاره آلمانی داعش

به گزارش خبرگزاری «دويچه‌وله»، سيلويو ک.، يک شهروند آلمانی که به گروه‌های جهادی در سوريه پيوسته بود، خواستار حمله «رزمندگان الله» به «کفار» در آلمان شد.

سيلويو ک. اکنون در سوريه عضو داعش، گروه جهادی تندرويی است که اخيراً نام خود را به «دولت اسلامی» تغيير داده و خلافت خودخوانده‌ای در عراق و سوريه تاسيس کرده است. وی در ويدئويی که جديداً در يوتيوب منتشر کرده، ترانه‌هايی در مدح دولت اسلامی می‌خواند.

اين شيوه تبليغات جديد داعش برای يافتن هوادار در کشورهای مختلف اروپايی است که اين گروه نام آن را «مجاتوئيت» (mujatweet)، احتمالاً به معنای «پيام توييتی مجاهدان» گذاشته است.

سيلويو ک. همچنين در نامه‌ای به هواداران مخاطب خود در آلمان از آنها خواسته تا عليه «کفار» در آلمان دست به حمله‌ای بزنند «که هرگز فراموش‌شان نشود.»

سمت چپ: پیر فوگل یکی از مبلغان آلمانی مشهور سلفی‌ها

سيلويو ک. شهروند ۲۷ ساله آلمانی از ايالت شرقی زاکسن، بدل به چهره آلمانی داعش شده است. وی ابتدا به جامعه سلفی‌های ملت الابراهيم در شهر اسن آلمان در ايالت غربی «نوردراين‌ـ‌‌وستفالن» پيوست و سپس به شعبه‌ای در شهر همجوار زولينگن منتقل شد. وی سپس به سوريه رفت تا به داعش بپيوندد.

او از افراد اصلی تحت تعقيب سازمان امنيت آلمان به حساب می‌رود و حکم دستگيری بين‌المللی او صادر شده است. گيدو اشتاين‌برگ، از «موسسه امور امنيت و بين‌الملل آلمان» در برلين در گفت‌و‌گو با دويچه‌وله درباره او گفته: «او ستاره صحنه جهادی‌ها است و حدود ۵ تا ۱۰ هزار مخاطب در ميان سلفی‌های آلمان دارد.»

سيلويو ک. پيشتر نيز آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان را تهديد به قتل کرده بود.

حمله داعش به کردهای ايزدی در هرفورت آلمان

خبرگزاری دويچه‌وله در گزارشی ديگر از درگيری سخت بين طرفداران دولت اسلامی با کردهای ايزدی در شهر هرفورت خبر داد.

تظاهرات ایزدی ها در شهر هرفورت آلمان

به گزارش اين خبرگزاری، درگيری يادشده به مجروح‌شدن دو نفر به ضرب چاقو و دستگيری شش نفر ديگر انجاميد و صدها پليس از شهرهای همجوار همچون بوخوم و دورتموند برای مهار درگيری به هرفورت آمدند.

درگيری بر سر فراخوان به تظاهرات عليه دولت اسلامی بوده که صاحب ايزدی‌مذهب يک ساندويچ‌فروشی آن را در مغازه خود نصب کرده بود. هواداران داعش به اين مغازه حمله‌ می‌کنند و صاحب ۳۱ ساله مغازه و دانش‌آموز ۱۶ ساله‌ای را که او هم ايزدی است، به ضرب چاقو مجروح می‌سازند.

در ادامه، ۳۰۰ تن از ايزديان به کمک صاحب مغازه می‌آيند و عليه سلفی‌ها و کشتار کردهای ايزدی در عراق توسط دولت اسلامی دست به تظاهرات می‌زنند.

به گزارش دويچه‌وله، درگيری زمانی ابعاد وسيع‌تری به خود می‌گيرد که گروهی نقاب‌دار مجهز به چوب و چماق، به رهگذران حمله می‌کنند. در نهايت پليس موفق به جداکردن گروه‌های درگير و خاتمه‌دادن به ضرب‌و‌شتم‌ها می‌شود.

بر اساس اين گزارش، شش مرد ۲۰ تا ۲۶ ساله دستگير شده‌اند که همگی دارای سوء سابقه و عمدتاً چچن‌تبار هستند.

شهر هرفورت در ايالت «نوردراين‌ـ‌وستفالن» قرار دارد که سلفی‌ها در آنجا بسيار فعال هستند و سيلويو ک. نيز در همان ايالت برای نخستين‌بار به عضويت گروه‌های سلفی درآمد.

تهديد سلفی‌ها برای آلمان

ماه گذشته خبرگزاری دويچه‌وله گزارش داده بود که آژانس فدرال آموزش‌های مدنی آلمان (ب.پ.ب) از متخصصان دعوت کرده است تا به بحث و بررسی بهترين روش‌های ممکن برای مطلع‌کردن جوانان آلمانی از خطرات سلفی‌گری بپردازند.

بر اساس اين گزارش، جوانان آلمانی به طور فزاينده‌ای جذب جنبش سلفی‌ها می‌شوند؛ جنبشی که تنها ۵۵۰۰ نفر از چهار ميليون مسلمان ساکن آلمان را نمايندگی می‌کرده است.

تا کنون ۵۰۰ شهروند آلمانی به گروه‌های جهادی در سوريه پيوسته‌اند که از اين ميان ۲۰ تن آنجا کشته شده و حدود ۱۰۰ نفر نيز به کشور بازگشته اند. اين ۱۰۰ نفر در گزارش يادشده «به طور بالقوه خطرناک»، و يکی از دلايل نيروگرفتن جنبش سلفی در آلمان توصيف شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • leee » قوز بالای قوز

    […] قوز بالای قوزهای وضعیت مسخره کنونی است. این گزارش را در اینجا […]