ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده نيروی انتظامی : «طرحی برای تفکيک جنسيتی در کنسرت‌ها نداريم»

فرمانده نيروی انتظامی ايران گفته: «هيچ طرحی برای تفکيک جنسيتی در کنسرت‌ها نداريم و به پليس مربوط نيست افراد در کنسرت‌ها چه نسبتی با يکديگر دارند.»

اسماعيل احمدی‌مقدم، فرمانده نيروی انتظامی ايران گفت: «هيچ طرحی برای تفکيک جنسيتی در کنسرت‌ها نداريم.»

کنسرت محسن یگانه در ارومیه

به گزارش روز دوشنبه ۲۰مرداد روزنامه شرق، احمدی‌مقدم ضمن علام این موضوع گفت: «به پليس مربوط نيست افرادی که در کنسرت حضور دارند چه نسبتی با يکديگر دارند.»

این مقام مسئول در عین حال درباره نحوه برگزاری شماری از کنسرت‌ها گفت: «در برخی از کنسرت‌ها، موسيقی و صحنه‌آرايی بيشتر شبيه ديسکو است و خواننده برای ايجاد هيجان از افراد حاضر در کنسرت می‌خواهد که با صدای بلند جيغ کشيده يا موج مکزيکی بروند.» به گفته وی «اين موضوعات عين بی‌هنری است.»

هفته گذشته کنسرت محسن یگانه، خواننده موسیقی پاپ، در تالار هوریان ارومیه با حاشیه های فراوان همراه شد. «عدم تفکیک جنسیتی» و «نداشتن مجور برگزاری کنسرت» از جمله دلایل این حواشی اعلام شده بود. فرمانده نيروی انتظامی ايران اما در اشاره به این رویداد فرهنگی، تنها به نداشتن مجوز  پرداخت و گفت: «در موضوع کنسرت اروميه، افراد قبل از گرفتن مجوز اماکن اقدام به فروش بليت کرده بودند.»

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز، روز یکشنبه ۱۹ مردادماه، با اشاره به این رویداد، موضوع تفکیک جنسیتی در برنامه‌های هنری را نادرست خواند و گفت: «این اقدام باعث حذف معنای خانواده می‌شود.»

جنتی در حاشیه نخستین اجلاس سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها در جمع خبرنگاران گفت: «نمی‌توان برای رفتن به یک کنسرت یا یک برنامه هنری یک روز را برای آقایان و روز دیگری را برای خانم‌ها اختصاص داد.»

وی در واکنش به موضوع تفکیک جنسیتی در برخی برنامه‌های هنری در شهرستان‌ها گفت: «در فعالیت‌های فرهنگی نمی‌توانیم چنین تفکیکی را قایل شویم.»

وزیر فرهنگ تاکید کرد که با «سیاست تفکیک جنسیتی در امور فرهنگی»، خانواده‌ها از اینکه برنامه‌های فرهنگی را در کنار همدیگر ببینند محروم می‌‌شوند.

سیاست تفکیک جنسیتی در ایران، همواره مورد اعتراض فعالان مدنی و همچنین فعالان حقوق زنان بوده است. بسیاری از کسانی که به این جداسازی جنسیتی در برخی از حوزه‌های عمومی و به‌ویژه در عرصه های هنری- فرهنگی، مدارس و دانشگاه‌های ایران معترض هستند، معتقدند که این مسئله کوششی برای حذف زن از عرصه عمومی است و افزون بر این روابط معمولی و پذیرفته شده زن و مرد را پیچیده و متشنج می‌کند.

این مشکل در چند سال اخیر با اصرار بخش‌هایی از حکومت ایران بر گسترش دایره تفکیک جنسیتی پیچیده‌تر نیز شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بیدارزنی فرمانده نیروی انتظامی : «طرحی برای تفکیک جنسیتی در کنسرت‌ها نداریم» | بیدارزنی

    […]  رادیو زمانه: اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران گفت: «هیچ طرحی برای تفکیک جنسیتی در کنسرت‌ها نداریم.» […]