ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کی‌یف: به کامیون‌های روسیه اجازه ورود نمی‌دهیم

کاروان امدادی روسيه با ۲۸۰ کاميون به مرزهای اوکراين نزديک شده است. سازمان بین‌المللی صلیب سرخ گفته از محتوای این کاروان امدادی هیچ اطلاعی ندارد.

دولت اوکراين اعلام کرد که به کاروان کاميون‌های امدادرسان روسيه اجازه ورود به خاک اوکراين را نخواهد داد.

مقامات اوکراین گفته‌اند واحدهای روسی محافظ اين کاروان نيز ابداً اجازه ورود به قلمروی اوکراين داده نخواهد شد

به گزارش خبرگزاری «رويترز»، والری چالی، معاون دفتر پترو پروشنکو رئيس‌جمهور اوکراين با اعلام اين خبر افزود که «در مرز، محموله اين کاميون‌ها توسط صليب سرخ به خودروهای ديگری منتقل خواهد شد».

او تاکيد کرد که به واحدهای روسی محافظ اين کاروان نيز ابداً اجازه ورود به قلمروی اوکراين داده نخواهد شد و طرف اوکراينی کنترل کامل عمليات انتقال محموله امدادی را برعهده خواهد گرفت.

کاروان امدادی روسيه با ۲۸۰ کاميون به مرزهای اوکراين نزديک شده است.

درحاليکه پيشتر اخباری مبنی بر موافقت کی‌یف و مسکو پیرامون ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه روسيه به شرق اوکراين از طريق صليب سرخ منتشر شده بود، به گزارش شبکه خبری «الجزيره» اين سازمان بين‌المللی اعلام کرده است که از محتوای کاميون‌ها و مقصد آنها هيچ اطلاعی ندارد.

کاروان امدادی روسيه با ۲۸۰ کاميون به مرزهای اوکراين نزديک شده است

به گزارش رويترز، ولاديمير پوتين رييس‌جمهور روز دوشنبه ۱۱ اوت گفته بود که روسيه يک کاروان عظيم امدادی شامل دارو، غذا، کيسه‌خواب و ژنراتور برق به شرق اوکراين خواهد فرستاد. با اين حال، غرب و خصوصاً مقام‌های «سازمان پيمان آتلانتيک شمالی» (ناتو) پيشتر هشدار داده بودند که شايد روسيه به بهانه انجام ماموريت انسان‌دوستانه، حمله زمينی به شرق اوکراين را آغاز کند.

بر اثر محاصره شهر دونتسک، پايگاه اصلی شورشيان مسلح اوکراين و حملات هوايی پرشمار ارتش به اين شهر، هزاران شهروند روس‌زبان در شرق اوکراين با کمبود شديد آب، برق و دارو مواجه هستند. روسيه هدف خود را از ارسال کاروان امدادی، کمک‌رسانی به اين افراد دانسته است.

جمعه هفته پيش، هشتم اوت والری چالی در مصاحبه‌ای تلويزيونی مدعی شد که يک کاروان بزرگ به همراه نيرو و جنگ افزارهای نظامی روسيه، به بهانه حمل کمک‌های انسان‌دوستانه و با رايزنی با کميته بين‌المللی صليب سرخ در اوکراين، تلاش داشته است تا وارد شرق اوکراين شود و «جنگی تمام‌عيار» به راه بیاندازد.

مسکو اين ادعا را به شدت تکذيب و مقام‌های اوکراينی را به دروغگويی متهم کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.