ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تصادفات جاده‌ای سه‌شنبه و چهارشنبه جان ۴۲ نفر را گرفت

بر اثر تصادف دو دستگاه خودرو در استان خراسان رضوی و آتش‌سوزی ناشی از آن ۱۲ نفر جان خود را از دست دادند و به اين ترتيب شمار قربانيان تصادفات جاده‌ای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۱ و ۲۲ مرداد در ايران دست‌کم به ۴۲ نفر رسيد.

بر اثر تصادف دو دستگاه خودرو در استان خراسان رضوی و آتش‌سوزی ناشی از آن ۱۲ نفر جان خود را از دست دادند و به اين ترتيب شمار قربانيان تصادفات جاده‌ای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۱ و ۲۲ مرداد در ايران دست‌کم به ۴۲ نفر رسيد.

شهرام طاهرزاده، کارشناس مديريت حوادث و فوريت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز چهارشنبه ۲۲ مرداد به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ايرنا) گفت: «حادثه تصادف يک دستگاه پژو و پرايد در محور خواف – تربت حيدريه ۱۲کشته بر جای گذاشت.»

وی افزود: «۱۰ نفر از قربانيان اين حادثه در محل حادثه فوت شدند و دو نفر در حين انتقال به بيمارستان جان خود را از دست دادند.»

به گفته صفايی، رئيس پليس راه استان خراسان رضوی، کشته‌‌شدگان در اين تصادف و آتش‌سوزی پس از آن «به صورت کامل سوخته و اجساد قابل شناسايی نيست.»

يک روز پيش از اين حادثه نيز بر اثر تصادف دو دستگاه خودرو در استان سيستان و بلوچستان و آتش‌سوزی ناشی از آن ۱۰ نفر در آتش سوختند.

اين حادثه ساعت ۲۰ شامگاه سه‌شنبه ۲۱ مرداد بر اثر برخورد يک دستگاه خودرو تويوتای وانت و يک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ در مسير سراوان به خاش رخ داد. بر اثر اين حادثه هر دو خودرو دچار آتش شده و هشت نفر از سرنشينان خودروی وانت تويوتا و دو نفر از خودروی پژو در آتش سوختند.

همچنين در حادثه‌ای ديگر در استان کرمانشاه که روز چهارشنبه ۲۲ مرداد رخ داد، بر اثر برخورد يک دستگاه پرايد با تريلی در مسير کرندغرب به سرپل ذهاب، شش نفر کشته شدند.

در روز چهارشنبه همچنين بر اثر تصادف در استان‌های اصفهان، آذربايجان غربی، همدان، آذربايجان شرقی و خوزستان ۱۴ نفر کشته شدند که به اين ترتيب شمار کشته‌شدگان ناشی از تصادف در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه اين هفته در ايران به دست‌کم ۴۲نفر رسيد.

تصادف جاده‌ای و شهری يکی از سه دليل عمده مرگ‌ومير در ايران است. سالانه بين ۲۰تا ۳۰ هزار ايرانی بر اثر تصادف جان خود را از دست می‌دهند.

به‌گفته علی‌اکبر يساقی، نايب رئيس هیأت مديره ستاد ديه از ابتدای انقلاب (سال ۱۳۵۷) تاکنون ۸۰۰ هزار نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست داده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    طلا با اشاره به نامه‌ای به تاریخ دوازدهم اسفندماه سال گذشته ـ که بعد‌ها در دهم اردیبهشت ماه سال جاری دستمایه تنظیم صورتجلسه‌ای درباره مشکلات هواپیمای ایران ۱۴۰ شد ـ پرده از اتفاقاتی عجیب و غریب در این باره برداشت و گفت: آن گونه که صورتجلسه معاونت استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری نشان می‌دهد، در چند ماه اخیر، دو بار کار‌شناسان زبده درباره مشکلات این نوع هواپیما با یکدیگر به بحث و تبادل آرا پرداخته‌اند که در ‌‌نهایت مجوز پرواز ایران ۱۴۰ مشروط به شروطی مجاز شناخته شد که اکنون می‌بینیم نه تنها رعایت نشد‌ه‌اند، بلکه موجب جابجایی کار‌شناسان امضا کننده ذیل صورتجلسه را هم فراهم آورده‌اند! وی افزود: از جمله نکاتی که مورد توجه این کار‌شناسان قرار گرفته، تأثیر‌پذیری منفی زیاد موتورهای این نوع هواپیما از گرمای هواست که بر راندمان آن‌ها اثر شدید می‌گذارد و به همین دلیل پرواز این نوع هواپیما در هوای گرم ممنوع اعلام شده است، ولی مسئولان برای رفع این ممنوعیت، همه کارشناسانی را که امضایشان ذیل این مصوبه بود و بعضا از چهره‌های برگزیده انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی هستند، جابجا و به نوعی برکنار کردند تا محدودیت قانونی را کان لم یکن کرده باشند! برای آنکه ایران 140 پرواز کند، همه کارشناسان را برکنار کردند!دبیر مجمع نمایندگان استان تهران با وعده پیگیری این مسائل در مجلس شورای اسلامی، گفت: این در حالی است که بنا بر استاندردهای پروازی، هر چه هوا گرم‌تر باشد، از بار هواپیما موقع برخاستن از زمین کم می‌کنند که این نکته هم درباره پرواز ۵۹۱۵ رعایت نشد تا نه تنها هواپیمای سقوط کرده بر خلاف تصمیماتی که درباره نوعش گرفته شده، در روزی با گرمای حدود چهل و یک درجه سانتیگراد به کار گرفته شده باشد، بلکه اخبار رسیده حکایت از آن داشته باشد که در زمان شروع پرواز، ۴۷۰ کیلوگرم اضافه بار داشته؛ یعنی خطا اندر خطا! طلا با اشاره به چگونگی سقوط این هواپیما گفت: همه این مشکلات دست به دست هم دادند تا کاپیتان پر سابقه حاضر در کابین هدایت هواپیما هم نتواند مانع از شکل‌گیری فاجعه شود و هواپیما اندکی پس از برخاستن از زمین، به دلیل آنکه قطعاتی در موتور سمت راست آن ذوب شده و موجب آتش گرفتن موتور شده بود، از راه خود منحرف شده و سقوط کند؛ حالا باید ببینیم آیا ممکن است خلبانی با درجه «استاد خلبانی» که ۸۰۰۰ ساعت پرواز بدون حتی یک سانحه را در کارنامه داشته و در سال آخر خدمت خود بوده، مقصر شناخته شود؟! این نماینده مجلس در ادامه مشکلاتی که سبب برکناری کار‌شناسان رد‌صلاحیت کننده ایران ۱۴۰ و برخی پروازهای شرکت‌های دیگر شد را مسائلی غیرفنی می‌داند که باید رئیس هواپیمایی کشوری به عنوان تصمیم گیرنده مستقیم در این باره و در ادامه وزیر راه و شهرسازی نسبت به آن پاسخگو باشند.

  • farsi

    این تصادف نشون میده که ١- ماشین های پژو و پراید باد ترین ماشین ها هستند از نظر ایمنی نخرید خانوم ها آقایون این اشغال های فرانسه را نخرید. فرانسه فقط به کهند کشور ماشین میفروشه باره اینکه این ماشین ها ستاندارد نیستند ٢-خجالت بکشید به زندگی مردم احترام بزارید و یواش تر را نندگی کنید زندگی شیرین است لذتش را ببرید یواشتر راندگی کند