ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله تازه به بند ۳۵۰ زندان اوين و تخريب اموال زندانيان

پس از گذشت چهار ماه از حمله مأموران امنیتی به بند ۳۵۰ زندان اوین، ده‌ها مأمور يگان حفاظت اين زندان بار دیگر به این بند یورش بردند.

عصر روز چهارشنبه ۲۲ مردادماه، ده‌ها مأمور يگان حفاظت اوين به بند ۳۵۰ این زندان يورش برده و با خشونت اقدام به بازرسی، تخريب و در مواردی سرقت اموال زندانيان سیاسی و عقيدتی اين بند کردند.

به گزارش «هرانا»، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، این اقدام پس از انتقال ۷۵ زندانی بند ۳۵۰ به قرنطينه بند هفت اين زندان صورت گرفت.

بنا به این گزارش ابتدا همه زندانيان سياسی و عقيدتی به سالن دو بند ۳۵۰ انتقال یافته و پس از حبس زندانيان در اين سالن و قفل کردن در‌های آن، اقدام به بازرسی از سالن يک، کتابخانه، حياط و… کرده‌اند.

مأموران يگان حفاظت در اين بازرسی بسياری از لوازم شخصی زندانيان را تخريب و برخی را ضبط و برخی ديگر را به سرقت برده‌اند.

سایت «کلمه» نیز در گزارشی نوشته است تعداد مأموران يگان حفاظت زندان اوین در این یورش بيش از ۶۰ نفر بوده و سرپرستی آنها را علی‌اشرف رشيدی، رئيس زندان اوين و معاون سازمان زندان‌های استان تهران و جواد مؤمنی، معاون اجرايی وی بر عهده داشته‌اند.

«کلمه» یورش روز چهارشنبه به بند ۳۵۰ اوین را از جهاتی به تهاجم ۲۸ فروردين‌ماه به این بند تشبیه کرده و نوشته است: «مسئولان زندان با توجه به تجربه قبلی و وقايع پس از آن، زندانيان را با دستور رئيس زندان اوين در يکی ديگر از سالن‌های بند ۳۵۰ محصور کردند و در را به روی آنها بستند تا شاهدی برای آنچه می‌کنند وجود نداشته باشد.»

بر اساس اين گزارش، زندانيان که ساعت‌های متمادی و به‌شکل دسته‌جمعی در اين سالن محصور شده بودند،  با «اظهارات و رفتارهای تحريک‌آميز رئيس زندان و مأموران گارد حفاظت» نيز روبه‌رو شدند اما خويشتن‌داری زندانيان مانع از درگيری‌های جديد شد.

«کلمه» افزوده است پس از بازرسی روز چهارشنبه، زندانيان ساکن در اتاق‌های سالن پايين امکان بازگشت به اتاق‌های خود را نداشته و بدون هرگونه امکانات در وضعيت دشواری قرار گرفتند.

همچنین پس از پایان بازرسی از هواخوری زندانيان نیز جلوگیری شد و هيچ يک از زندانيان نتوانستند از هواخوری استفاده کنند.

پیش از این در روز پنج‌شنبه، ۲۸ فروردین‌ماه، در حمله مأموران امنیتی به بند ۳۵۰ زندان اوین، بیش از ۳۰ زندانی سیاسی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و گروهی از آن‌ها نیز به سلول‌های انفرادی منتقل شدند.

در پی آن جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی این بند همراه با گروهی از فعالان سیاسی – مدنی و مردم، در چندین نوبت دست به تجمع اعتراضی زدند و گروهی از زندانیان سیاسی نیز اعتصاب غذا کردند.

برخی از مسئولان قول پیگیری این رویداد را دادند اما صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه گفت هیچ کار خلافی در این بازرسی صورت نگرفته است.

در پی این رویداد بود که رئیس قوه قضائیه، سمت غلامحسین اسماعیلی، رئیس سازمان زندان‌ها را تغییر داد و وی را به سمت رئیس شعبه اول دادگاه تجدیدنظر و رئیس کل دادگستری استان تهران منصوب کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.