ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«داعش ۸۰ نفر از ايزدی‌های عراق را قتل عام کرده است»

در پی تصویب قطعنامه شورای امنيت عليه داعش، رویترز از قتل عام ۸۰ نفر از مردان ايزدی‌ توسط این گروه خبر داد. مقام‌های کردستان این کشتار را تأیید کرده‌اند.

خبرگزاری رويترز اعلام کرد گروه دولت اسلامی (داعش) ۸۰ تن از مردان اقليت ايزدی‌ عراق را در روستايی در شمال اين کشور قتل عام کرده و و زنان و دختران را به اسارت در آورده‌ است.

به‌گفته وزير حقوق بشر عراق، داعش از زمان آغاز پيشروی، دست‌کم ۵۰۰ تن از ايزدی‌ها را کشته است.

این روستا «کوچو» نام دارد و در ۴۵ کیلومتری شهر سنجار واقع است.

بنا به اظهارات ساکنان این روستا، اعضای گروه داعش چند روز در این روستا تلاش می‌کردند که اهالی آن به اسلام بگروند. داعشی‌ها از مردم خواسته بودند «یا به اسلام ایمان آورند و یا کشته شوند».

به‌گفته هوشيار زيباری، مقام بلندپایه کرد، داعشی‌ها با خودرو وارد روستا شده‌ و بعداز ظهر روز گذشته کشتار خود را آغاز کرده‌اند.

مهامه خليل، نماينده مجلس ايزدی نیز به‌نقل از روستاييان جان به‌در برده گفته که کشتارها در مدت يک ساعت صورت گرفته است .

روز یکشنبه وزير حقوق بشر عراق گفته بود که داعش از زمان آغاز پيشروی در مناطق شمالی عراق، دست‌کم ۵۰۰ تن از اقليت قومی ايزدی را کشته است.

رويترز اعلام کرده است که قادر نیست به تنهايی قتل عام این روستا را تأیید کند.

با پيشروی‌های اسلام‌گرایان تندرو داعش در شمال عراق، هزاران نفر از گروه‌ها و اقليت‌های عراقی، از جمله ايزدی‌ها و مسيحيان، محل سکونت خود را ترک و به کوه‌ها پناه برده‌اند.

محکومیت داعش توسط شورای امنیت

از سوی دیگر شورای امنيت سازمان ملل روز جمعه ۱۵ اوت / ۲۴ مردادماه قطعنامه‌ای را عليه داعش و جبهه «نصرت»، از دیگر گروه‌های جهادی، تصويب کرد و شش نفر از جمله سخنگوی داعش را به دليل حمايت مالی جنگجويان خارجی در عراق و سوريه در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

شورای امنیت: هرگونه مبادله تجاری با داعشی‌ها به‌عنوان پشتیبانی مالی از آنها محسوب شده و مشمول تحريم می‌شود

بر اساس این قطعنامه هرگونه مبادله تجاری با داعشی‌ها به‌عنوان پشتیبانی مالی از آنها محسوب شده و مشمول تحريم می‌شود.

در این قطعنامه همچنین آمده است که شورای امنیت «اقدامات تروريستی گروه دولت اسلامی و ايدئولوژی متعصب و خشونت‌بار آن و همچنين نقض گسترده موازين حقوق‌بشر و مبانی جهانی حقوق انسانی را محکوم می‌کند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • azad

    بازتوهم زدن امریکا ملیاردها خرج کرده مالکی دره پیتو برکنارکنه

  • tehrooni

    وقتی مسائل و رویدادهای گذشته را همانند پازل در کنار هم میزارم به این نتیجه میرسم که این جنایات همه توسط امریکا طرح ریزی شده که دولت نوری المالکی برکنار بشه. بعید میدونم که داستان برای برقراری یک دولت ملی در عراق بوده باشه. این موضوعات در نهایت برمیگرده به تامین نشدن مناع امریکا در منطقه. حالا که شورای امنيت سازمان ملل قطعنامه عليه داعش را تصويب کرده، احیانا شاهد آن خواهیم بود که داعش بطور تدریجی از صحنه بیرون خواهد رفت. در بازی خونین سیاسیون همیشه مردم بی دفاع و بی گناه قربانی میشن. امریکا نقش اصلی را (با داعش) در این جنایت بازی میکرد/میکنه. اروپا با سکوتش شریک جرم رتبه اول. و حکومت جنایتکار و ضد مردمی ایران (با حمایت همه جانبه از دولت نوری المالکی) پایریز کلیدی این سناریو بوده. نتیجه: تا در این مناطق دولتهایی سر کار نیایند که حامی منافع امریکا عمل نکنند، بقول معروف همین آش و همین کاسه!