ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری:

شرکت‌های لبنی که از روغن پالم استفاده کرده‌اند جریمه می‌شوند

مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری گفت: «جلوی تولید محصول شرکت‌های لبنی متخلفی که از روغن پالم استفاده کرده‌اند را می‌گیریم و این شرکت‌ها جریمه خواهند شد».

مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری گفت: «جلوی تولید محصول شرکت‌های لبنی متخلفی که از روغن پالم استفاده کرده‌اند را می‌گیریم و این شرکت‌ها جریمه خواهند شد.»

به گزارش خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا)، مصطفی پورمحمدی ضمن اعلام جریمه شدن شرکت‌های لبنی متخلف گفت: «تخلفات روغن پالم، مورد به مورد از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شناسایی و اعلام می‌شود.»

روز ۱۳ مرداد سال جاری (۱۳۹۳) حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران از وجود «روغن پالم» در شیرهای تولیدی در این کشور خبر داد.

وزیر بهداشت تاکید کرد که «بسیاری از شیرهای پرچرب به خاطر چربی روغن، چرب هستند، سازمان غذا و دارو این موضوع را پیگیری می‌کند، اما مردم نیز باید دقت کنند که بابت چه چیزی هزینه بالاتری پرداخت می‌کنند».

همچنین یک منبع که نامش فاش نشده به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت که شرکت‌های لبنیاتی ایران در ماست‌های پرچرب نیز از «روغن پالم» استفاده می‌کنند.

گفته می‌شود در پی انتشار این خبر، مصرف‌کنندگان نسبت به خرید محصولات لبنی رغبت کمتری از خود نشان می‌دهند و به مصرف لبنیات کم‌چرب روی آورده‌اند.

ایسنا نوشته است:  در حالی در تمام یخچال‌های سوپر مارکت سطح شهر محصولات لبنی پر چرب دیده می‌شود که فروشندگان اذعان دارند که «دو هفته‌ای است که فروش این محصولات به صفر رسیده و تاریخ انقضای این محصولات رو به اتمام است».

روغن پالم از درخت نخل گرفته می شود

بر اساس این گزارش، «فروش محصولات لبنی پرچرب به ویژه ماست، پنیر و شیر بسیار کاهش یافته» و «فروش محصولات لبنی کم چرب نسبت به قبل ۵۰ درصد افزایش یافته است».

سرانه مصرف شیر و لبنیات در ایران هم به دلیل فرهنگ غذایی مردم، هم به دلیل افزایش پی‌درپی قیمت محصولات لبنی، از سرانه جهانی پایین‌تر و نصف کشورهای اروپایی‌ است. در چنین شرایطی، با علنی شدن استفاده از روغن پالم در تولید لبنیات پرچرب، میزان مصرف مردم در این زمینه بیش از پیش کاهش یافته است.  

طبق تفاهم‌نامه مشترک سازمان استاندارد و وزارت بهداشت قرار شد تا پایان شهریور روغن پالم از روند تولید شیر و لبنیات حذف و با کارخانه‌های متخلف برخورد شود. با این حال هنوز محصولات شرکت‌هایی که تخلف در تولید آنها صورت گرفته، در بازار لبنیات ایران موجود است.

شماری از مسئولان و کارشناسان ازجمله حسین چمنی، مشاور صنایع شیر ایران از دولت خواسته اند که کارخانه‌هایی که روغن پالم به شیر و فرآورده‌های لبنی اضافه کرده‌اند، به مردم معرفی شوند، اما هنوز نام هیچکدام از شرکت‌های متخلف از سوی دولت اعلام نشده است.

روغن پالم (نخل)، دارای اسید چرب اشباع و سنگین است و به ویژه برای افراد دارای کلسترول و سنین بالا مناسب نیست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • روزبه

    نمی خواد شما جریمه کنید . پول جریمه میره جیب شما . اسمشون افشا کنید خودمون با نخریدن ازشون ورشکستشون می کنیم. این بهترین جریمه متقلبه.

  • hasani

    و برای کسانیکه سکته کرده اند صلوات فرستاده میشود؟! واقعا که !