ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تاریخ جلسه استيضاح وزیر علوم دوباره تغییر کرد

در حالی که اعلام شده بود جلسه استیضاح وزیر علوم به روز سه‌شنبه تغییر کرده، معاون نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی رياست جمهوری گفت جلسه استيضاح روز چهارشنبه در مجلس برگزار می‌شود و اين زمان قطعی است.

در حالی که اعلام شده بود جلسه استیضاح وزیر علوم با درخواست دولت به روز سه‌شنبه تغییر کرده، معاون نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی رياست جمهوری گفت جلسه استيضاح روز چهارشنبه، ۲۹ مردادماه در مجلس برگزار می‌شود و اين زمان قطعی است.

رضا فرجی‌دانا آبان‌ماه ۹۲ با کسب ۱۵۹ رأی موافق نمایندگان مجلس سکان وزارت علوم را در دست گرفت.

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، مجيد نصير پورسردهايی، معاون نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی رياست جمهوری ضمن اعلام این خبر افزود رضا فرجی‌دانا، وزير علوم، تحقيقات و فن‌آوری به علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران نامه نوشته و در آن از وی خواسته است که «مصاديق موارد استيضاح مشخص شود تا امکان پاسخگويی راحت‌تر باشد».

به‌گفته معاون نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی رياست جمهوری هنوز همراهان وزير علوم در جلسه استيضاح مشخص نشده‌اند.

روز یکشنبه محمد دهقان، عضو هيأت رئيسه مجلس به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته بود که بنا به درخواست دولت و موافقت هيأت رئيسه مجلس به دليل سفر استانی رئيس‌جمهور به اردبيل، جلسه استيضاح وزیر علوم روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد.

استيضاح رضا فرجی‌دانا از موضوعات جنجالی روزهای اخیر در ایران است. این استیضاح با ۵۱ امضا روز چهارشنبه ۲۲ مردادماه در مجلس اعلام وصول شد.

طراحان استيضاح وزیر علوم شيوه مديريت وی را خلاف مصالح و مانع رشد توليد علم در کشور می‌دانند و معتقدند سیاست‌های رضا فرجی‌دانا دانشگاه‌ها را در مسير «تندروی و افراط» قرار می‌دهد.

در مقابل طرفداران دولت اين اقدام را حرکتی سياسی می‌دانند و معتقدند که استیضاح فرجی‌دانا به افشای بورسیه‌های فرزندان و بستگان مقام‌های دولت پیشین توسط وزارت علوم مربوط می‌شود و برای جلوگیری از رو شدن مسائل پشت پرده آن است.

رضا فرجی‌دانا دومين وزير پيشنهادی دولت حسن روحانی پس از جعفر ميلی‌منفرد است که آبان‌ماه ۹۲ با کسب ۱۵۹ رأی موافق، ۷۰ رأی مخالف و ۳۲ رأی ممتنع، از مجموع ۲۲۱ رأی نمایندگان مجلس سکان وزارت علوم را در دست گرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.