ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برای مهار بحران

گارد ملی آمریکا عازم شهر فرگوسن شد

نیروهای گارد ملی آمریکا برای کنترل اوضاع شهر فرگوسن در ایالت میسوری، عازم این شهر شدند. اعتراض‌ها به کشته شدن یک جوان سیاه‌پوست توسط پلیس همچنان ادامه دارد.

نیروهای گارد ملی آمریکا برای کنترل اوضاع شهر فرگوسن در ایالت میسوری، عازم این شهر شده‌اند. درخواست برای حضور این نیرو‌ها به دلیل بالا گرفتن خشونت‌ها در این شهر کوچک و درگیری‌های شدید میان معترضان و پلیس بوده است.

ادامه اعتراض‌ها در شهر فرگوسن ایالت میسوری آمریکا

اعتراض‌ها در فرگوسن پس از کشته شدن یک نو‌جوان سیاه‌‌پوست توسط یک افسر پلیس سفید‌‌پوست آغاز شده و درخواست‌ سیاستمداران آمریکایی، از جمله باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا از معترضان برای حفظ آرامش، تاکنون نتیجه‌ای به دنبال نداشته است.

گفته می‌شود که این نوجوان پیش از شلیک پلیس دست‌هایش را به علامت تسلیم بالای سر گرفته است.

بر اساس برخی گزارش‌ها، این اعتراض‌ها که ۹ روز از آغاز آن می‌گذرد، در مواردی با تخریب اموال عمومی و غارت برخی مغازه‌ها همراه بوده است.

مقام‌های محلی برای کنترل اوضاع این شهر، از نیمه شب هفدهم اوت، مقررات منع آمد و شد وضع کردند اما به گزارش خبرگزاری رویترز، صد‌ها نفر از معترضان در خیابان‌ها باقی ماندند.
در همین حال اریک هولدر، دادستان کل آمریکا، روز یکشنبه (۱۷ اوت)، دستور کالبدشکافی جسد مایکل براون، نوجوان کشته شده را صادر کرد.

این دستور می‌تواند در راستای تحقیقات وعده داده شده در مورد چگونگی کشته شدن این نوجوان باشد که روایت‌های متفاوت در مورد آن، به ابهام‌ها در مورد نحوه عملکرد پلیس دامن زده است.

پلیس می‌گوید که در شدید‌ترین درگیری‌ها از زمان آغاز این اعتراض‌ها، شب گذشته و پیش از شروع زمان مقررات ویژه رفت ‌و ‌آمد، به مأموران تیراندازی شده و بمب‌های دست‌ساز بنزینی به طرف آن‌ها و برخی مغازه‌ها پرتاب شده است.

درگیری‌های معترضان و پلیس، شهر فرگوسن را به یک منطقه جنگی تبدیل کرده است

تظاهر‌کنندگان اما به اعمال خشونت بیش از حد از سوی پلیس از زمان آغاز این اعتراض‌ها، معترض هستند. پلیس با شلیک گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی تلاش کرده تا معترضان را متفرق کند. این تلاش‌ها اما تا به حال نتیجه‌ای در بر نداشته است.

ران جانسون، فرمانده پلیس مسئول برقراری امنیت در شهر فرگوسن، در پاسخ به انتقادها درباره وضع مقررات منع آمد و شد و درخواست کمک از گارد ملی به خبرنگاران گفته است: «به کسانی که ادعا می‌کنند وضع مقررات منع آمد و شد زمینه‌ساز و سبب بروز این خشونت‌ها بوده است، متذکر می‌شوم که حوادث و درگیری‌های دیشب، سه ساعت و نیم پیش از زمان آغاز مقررات منع رفت و آمد اتفاق افتاده است.»

به گزارش روزنامه گاردین، درگیری‌های دیشب به دنبال آماده شدن پلیس برای اجرای مقررات منع آمد و شد بوده که منجر به تیر خوردن یک زن نیز شده است. گر‌چه پلیس مسئولیت این تیراندازی را به عهده نگرفته و می‌گوید که کار مأموران نبوده است.
گفته می‌شود که فرد زخمی به وسیله مردم به بیمارستان منتقل شده و حالش وخیم است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.