ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آتش‌بس در غزه ۲۴ ساعت دیگر تمدید شد

در مذاکرات قاهره و ساعاتی مانده به پایان آتش‌بس پنج روزه حماس و اسرائیل، طرفین توافق کردند که ‌آتش‌بس تا آخرین ساعت سه‌شنبه ۱۹ اوت ادامه یابد.

در مذاکرات غیرمستقیم قاهره و ساعاتی مانده به پایان آتش‌بس پنج روزه حماس و اسرائیل، طرفین توافق کردند که ‌آتش‌بس تا آخرین ساعت روز سه‌شنبه ۱۹ اوت ادامه یابد.

تمدید آتش‌بس، نخست از سوی مصر اعلام شد و اسرائیل و عصام الاحمد، سرپرست هیات نمایندگی فلسطین آن را کمی بعد تایید کردند.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

تاکنون هیات‌های طرفین نتوانسته‌اند پیرامون یک آتش‌بس پایدار و مستمر به توافق دست یابند. حماس خواستار پایان محاصره نوار غزه است اما اسرائیل اصرار دارد که خلع سلاح گروه‌های فلسطینی، پیش‌شرط رفع محاصره باشد.

مصر طرحی ارائه کرده که آتش‌بس مستمر را شامل دو مرحله می‌کند: نخست لغو محدودیت‌ حمل و نقل کالا و رفت و آمد افراد و یک ماه پس از آن، گفت‌وگو بر سر نکات مورد اختلاف.

رسانه‌های فلسطینی گزارش داده‌اند که مذاکره‌کنندگان در مورد نکات عمده این طرح به توافق رسیده‌اند اما قرار است هفته‌ها پیرامون نقاط گرهی و مناقشه‌آفرین طرح  بحث کنند. این رسانه‌ها منبع خود را ذکر نکرده‌اند و خبر یاد شده از سوی منابع مستقل تایید نشده‌ است.

آتش‌بس میان حماس و اسرائیل در حالی یک روز دیگر تمدید شده که در نخستین ساعت برقراری آتش‌بس پنج روزه در ۱۳ اوت، هر دو طرف اقدام به موشک‌پرانی و بمباران مواضع یکدیگر کردند.

در جنگ تازه غزه، دستکم ۲۰۰۰ نفر کشته شدند. هنوز  میزان دقیق قربانیان غیرنظامی این جنگ روشن نیست اما منابع فلسطینی تاکید دارند که دو سوم قربانیان غیرنظامی بود‌ه‌اند. ۶۴ سرباز و ۳ غیرنظامی اسرائیلی نیز در این جنگ جان خود را از دست داده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Samrad

    کاش لغو شه! مردم ایران از بیکاری مردن بیچاره ها